1.004 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Kawasaki ZX-?R ???? Kawasaki ZX-?R ????

Jeg er helt vild med Kawasaki. Og VIL eje en når jeg er udlært.
Meeen ved simpelhen ikke hvilken model jeg skal have.
Der er ZX-6R, ZX-9R, ZX-10R og ZX-12R.
Der er jo selvfølgelig forskel på motor størrelsen og udseendet.
Syntes at ZX-6R er en af de frækkeste at se på. Men den har så også kun omkring de 600cc.
ZX-9R er også lækker, har større motor.
ZX-10R er den der tiltaler mig MEGET, har set dvs. test af den og de er alle meget gode.
ZX-12R er lidt for "klumpet" for mig, men motoren er jo meget spændende.

Har tænkt på en hayabusa, men kan ikke li designet.

Så kommer der en masse spørgsmål smiley
1. Kan der fåes turbo kit til de her MC´er ligesom der kan købes til en Hayabusa?
2. Hvilken er sjovest at køre? Her mener jeg om den ligger godt på vejen, har rigeligt med kraft overskud.
3.Holdbarhed/svagheder m.m.?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kawasaki ZX-?R ????
  • #1   30. apr 2006 En ting mere.
    kunne godt tænkte og få en masse links med salg af de kawasaki´er.

• #2   30. apr 2006 Bliv lige 18 før du tænker på at købe en mc du åbenbart ikke magter, med de udtalelser du har om turbo på en mc med op til 191 heste...

• #4   30. apr 2006 Tænkte nok det ville komme.
    Er så 19år, og køber først sådan en MC når jeg en gang har erfaring nok..
    Så kunne godt tænke mig nogle brugbare svar..

• #5   30. apr 2006 Hey Stefan.

Jeg kan sgu godt forstå dine følelser over for Ninjaer, og jeg synes også du har stillet dit spørgsmål på en fornuftig måde.
    Jeg synes Peter har udtrykt sig meget hårdt, men her er mange indlæg om samme sag, i alle afskygninger.
    Det er sgu vigtigt at man får den fornødne erfarring, og kunnen før man sætter sig op på en Ninja.
    Det er sgu rart nok at tage de første par tumle-ture på en maskine der ikke koster en herregård at få i stand igen.

Bare tænk med hovedet, og så skal du sgu nok få dig en hyggelig mc-karriere.

Mvh,

Bjarke

• #6   30. apr 2006 Som sagt kender jeg ingen ting til kawasaki og som nævnt er jeg heller ikke gammel nok til at prøve de "store".
    Derfor spørger jeg her.
    Køber først en "stor" MC når jeg har mere erfaring.
    Har kun prøvet de "små" som jo er lovligt for mig.

Håber i vil tage mig seriøs.

• #9   30. apr 2006 Her laver de turbokits, dog ikke til kawa, men suzuki, honda og yamaha
    http://www.mc-xpress.com/

• #10   30. apr 2006 Se så er der gode svar smiley
    Det er faktisk ikke mest fart jeg vil have.
    Derimod rigtig god styring og optræk. For her i DK må vi jo kun køre 130km/t.

Er der nogen der ved hvad et droslingskit til en ZX-6R ca. koster? Og bliver den ikke kedelig?
    Selvfølgelig bliver den langsommere, men bliver den træls og køre på. Har nemlig fået at vide hvis man drosler de fleste MC´er, så bliver de trælse at køre på.

• #11   30. apr 2006 Er en RS125 ikke en 2 takter?

Kom gerne med links til MC butikker..

• #12   30. apr 2006 HVIS du mener det seriøst, så er her 2 turbo-kit til zx-10R der giver henholdsvis 233 ogl 500 heste.

(link fjernet)

zx-12 er ret svær at smide turbo på pga. designet på lufttilførslen (mange huller der skal tætnes), men smid det her kit på

http://www.muzzys.com/ZX1317/index.html

og et skud nitro

http://www.muzzys.com/ZX-12_Dry_NITROUS/index.html

så har du 250 heste på baghjulet.

Men både 10eren, 12'eren og hayabusa har RIGELIGT med heste, det er straks sværere at udnytte dem...

• #13   30. apr 2006 stefan h
    hvorfor køber du ikke en uden afgift og få noget mere rotine på banen.
    så skulle du jo vare klar til de hurtige maskiner på gaden når du er udlært.
    ved godt at det ikke var det du spute om.
    men der kan du få afløb for fart og sving uden det koster en formue.
    mvh rené

• #14   30. apr 2006 En zx6r vil være mere end rigeligt til dig!
    Jeg har haft en zx6r i lidt over 6år. før jeg fik Firebladen og det er nok den fedeste mc jeg nogensinde har haft ikke engang min Fireblade kan måle sig med den på de små snoede veje hvor det er sjovest.. og ja se mig nu igen, jeg købte faktisk en sprint ny 06 zx6r i lørdags som jeg skal ned og bytte Hondaen med på fredag. ;o)

• #15   30. apr 2006 Jeg startede på en 900ccm Ninja årg. 99. Den kører og lyder pissegodt. Der er rigeligt med kræfter, tro mig, hvis du magter at køre den fuldt ud, har du slet ikke brug for turbo smiley medmindre du er fartjunkie udover det sædvanlige... held og lykke uanset hvad du vælger. Jeg har ikke fortrudt købet af min Ninja på noget tidspunkt!

• #16   30. apr 2006 Jeg kan kun tale om ZX-12R, den er voldsom, men ret nem at køre stille og roligt på, men når du beder den om at gå amok, gør den det også, min er rimelig ny, så kan slet ikke fyre den af endnu - indtil videre, føler jeg heller ikke at jeg har det store behov for det - selvom den vejer 210kg - er den meget meget let at smide rundt.

Ved ikke hvordan ZX12R er i forhold til ZX10R - har aldrig kørt en 10er, har dog prøvet en ZX6R også i en periode, og syntes den køre kanon godt - jeg ville bare gerne have noget mere power :o)

ZX6R er en fed maskine, men hvis du ALDRIG har kørt på noget før, så tag det stille og roligt, er nogle fede maskiner men er også farligt.

ang. turbo på en cykel, tja - nogle har vel behov for det, jeg er dog glad nok for mine krafter - og føler ikke at jeg skal have mere ud af det - men hvis du vil være den nye Ghostrider - så skal du være velkommen - forslår bare at du liiige tager det med ro i starten og får nogle kilometer under dig..

jeg fylder 22 snart, og køre på en ZX12R - mange vil sige at det er lidt sindsygt, kan sagtens forstå dem - min alder er imod mig - syntes også selv nogle gange at den er liiige vild nok - men heldigvis føler jeg at jeg ikke har brug for at fyre den af i byen eller andre dumme steder.. stille og rolig kørsel på den, kan også virke hurtigt i andre folks øjne :o)

• #17   30. apr 2006 Du vil ha et hurtigt optræk siger du, tjaa man kan godt høre din erfaring er lig 0, feks en zx10R skal man fandme ha nosser for at brage max af, tvivler på du kan holde den nede, og hvis du så vil ha turbo osv på, tja så ville jeg sku nok forlænge bagsvinger og en masse andre tekniske ændringer for at ku holde den nede.. Husk mange HK er smart på papiret men de skal jo osse være kørbare.. Just my 50 cent..

Koma

• #18   1. maj 2006 Du har helt overset zx7r!

• #19   1. maj 2006 Takker for de mange seriøse svar.
    Ja jeg har ikke nogen erfaring og prale med. Men ville jo gerne høre jeres meninger om de forskellige MC´er.

Jeg køber først sådan en maksine når jeg har MEGET mere erfaring. Har stor respekt for fart. Det har jeg alle dage haft.
    Er der nogen fordele i at købe en MC i udlandet? Eller er det ikke andet end bøvl.

• #20   1. maj 2006 ---> Ronni (Aalborg) D
    Har ikke overset ZX-7R´eren. Har undladt den, da designet ikke tiltaler mig.

Kommentér på:
Kawasaki ZX-?R ????

Annonce