1.513 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 67 Svar

hjælpeadmin Søges! OPFORDRING hjælpeadmin Søges! OPFORDRING

Hejsa kære medbrugere og administratorer m.m.

Hermed en opfordring, til at gøre HA til en stilling man skal VÆLGES til!!

Forstået på den måde, at en person kan stille sig som kandidat, og hvis MCG's admin syntes det er en god kandidat, kan man komme på valg. OG derefter kan de egnede komme på valg?

PERSONLIGT vil jeg IKKE søge en admin stilling, hvor man jo ikke kan være sikker på at have en eller anden form af et flertal i ryggen.

SÅ her en opfordring fra mig, og måske fra dem der vælger at tilslutte sig dette!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælpeadmin Søges! OPFORDRING
  • #1   13. jan 2011 OG ?

• #2   13. jan 2011 Hvad kan vi så bruge det til ....

• #3   13. jan 2011 Enig Jesper..

Ikke så meget i det med at man skal have et flertal i ryggen.. Der er jo et regelsæt som skal følges.. også uanset om flertallet er enige..

Men ideen med at HA'erne skal "stemmes" ind syns jeg er en go ide.. Så er det brugerne selv der vælger.. Det er jo trods alt en ulønnet tjans..

• #4   13. jan 2011 Nu er det jo ikke brugerne der ejer siden, så hvorfor skulle vi tages med på råd? Det må vel være op til Invio hvem de vil vælge.

• #5   13. jan 2011 Hmm, ulønnet frivillig arbejdskraft på en kommerciel website.

Der skal nok blive rift om pladserne:)

• #6   13. jan 2011 Noget helt andet er...

Hvem faen gider skrive en ansøgning til et job der ingen løn er i????

Spild af tid...

Havde der nu været en form for gulerod.. så skulle de nok få et par henvendelser...

• #7   13. jan 2011 Hvorfor pokker skulle vi begynde at have egnede HA'er smiley

• #8   13. jan 2011 Stemmer på Simon R

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #9   13. jan 2011 ha ha så ville der sikkert komme regler for hvad priser der måtte stå i en annonce, og andre mærkelige ting, men han er vist blevet smidt ud.

• #10   13. jan 2011 Ok, kan desværre forstå, af ovenstående inlæg, at seriøsiteten om dette måske ikke er så stor smiley

Er enig med betragtningerne om at der skulle være en eller anden gullerod

PERSONLIGT ville jeg syntes det var rart om vi fik admins, som måske havde en eller anden form for jordkontakt.

MEN omvendt, så kan en HA post vel stige næsten alle til hovedet. smiley

Jeg syntes næsten det værste tydeligt vises i denne tråd. nogen har på forhånd en negativ opmærksomhed omkring en evt. ny HA, i stedet for at håbe, der kommer en der er lidt mere synlig, ikke kun med negative ting! smiley

• #11   13. jan 2011 det eneste jeg kan høre er: LA LA LA!

;o)

• #12   13. jan 2011 Jeg har lige ansøgt :-). Jeg er her jo hver dag alligevel ,så hvorfor ikke.

Jeg er enig med Jesper i at det på en eller anden måde godt kunne laves som en afstemning af en art. Hvordan aner jeg ikke lige.
    Men det må da være en bedre fornemmelse at blive "valgt" fremfor "bare" at blive "sat ind".

Men det ER foreslået en del gange før, så jeg tror ikke lige det bliver.

Og jeg har måske nok for mange "minusser" i systemet til at komme i betragtning, men fair nok. At de ikke skulle syntes jeg passede ind vil ikke holde mig vågen om natten :-D.

• #13   13. jan 2011 Jeg ansøger IKKE for er sikker på at jeg hurtigt bliver uvenner med mange :o)

Men Chris som HA kan jeg stemme for

• #14   13. jan 2011 Tak tak Rolf smiley .
    Der er jo helt sikkert både nogle der vil og nogle der ikke vil. Det ville jo være underligt andet.

Uvenner kan man jo ALTID få. Det er desværre nemmere end at få venner.
    Men jeg mener nu stadig at så længe man ikke gør tingene personlige så går det nu nok. JEG tror faktisk at du ville gøre det godt som HA Rolf !!.

• #15   13. jan 2011 Jeg stemmer gerne på Chris...

• #16   13. jan 2011 Nu ER det jo så ikke en afstemning Jabbe. Og heller ikke et forsøg på at gøre det TIL det at jeg skrev at jeg havde ansøgt .Men tak tak da :-).

• #17   13. jan 2011 Hej Chris, dejligt du søger, jeg håber at folk vil tage det positivt.

Personligt læste jeg det, og tænkte som du, man er her tit, og man har jo ting, man gerne vil ændre.
    Næste tanke var så om jeg gad høre på folks L... (når man hører den måde der tales til bla. Sajmon, når han går med i en diskussion)

OG min beslutning blev, at det gad jeg faktisk ikke. derfor søger jeg ikke (hvad mange sikkert sætter pris, og er sikkert heller ikke velegnet lol)

MEN kan helt klart stemme for Chris 100% Håber du selv har tænkt det grundigt igennem.. smiley

(SÅ kom der da lidt mere seriøsitet forbi hæhæ)

• #18   13. jan 2011 Jesper. Det at jeg har ansøgt skal folk jo netop ikke tage stillig til .
    Det ville de skulle såfremt der VAR en afstemning :-). Så positivt/negativt helt ligemeget faktisk. De vælger den de mener passer bedst ind. Eller noget.

Jeg sytes da det er ærgeligt at du ikke søger Jesper. Jeg mener at du bruger dine ord på en måde der ikke i første omgang "hidser" nogen op og det tror man kommer langt med.

• #19   13. jan 2011 Ikke dårligt at komme ind i varmen herinde chris, og samtidig være kommerciel i mc branchen.. gratis reklame! Og hvis nogen er imod, det kan man altid fryse dem. WIN WIN!!

• #20   13. jan 2011 Bare ikke ham her - fy for flyf

(link fjernet)

• #21   13. jan 2011 K2 . Jeg kan vejre en vis negativitet i dit indlæg syntes jeg :-).
    Fair nok da . Jeg vil da så sige at fryse en fordi personen er "imod" en ville være misbrug. Det kommer man nok ikke så langt med tror du.

• #22   13. jan 2011 Rene L
    Drop nu det der med de HA bare fordi du åbenbart har et problem med dem der er nu
    Du kan jo selv ansøge og så gøre det bedre hvis man da kan det :o)

Mvh
    Rolf

• #23   13. jan 2011 Tænkte bare lidt højt smiley

Bevares, var jeg selv super kommerciel i mc branchen, ville jeg da også gerne ind og præge tingene lidt der hvor kundekredsen er.. Neutral eller ej!

• #24   13. jan 2011 K2 . Så er jeg vist heller ikke mere "super kommerciel" end du gør mig til tror jeg .
    Og så længe jeg følger reglerne så kan jeg ikke se jeg skal "høre for noget" . Og følger reglerne gør jeg . Ellers så kan du være sikker på jeg NOK skulle få det af vide.

Jeg kan iøvrigt ikke helt få øje på hvor det er "fordelen" er for mig i forhold til HVIS jeg blev hjælpeadmin. Jeg er her jo ligesom i forvejen.

• #25   13. jan 2011 rene L.
    Nu ved jeg ikke HVEM du hentyder til af de nuværende men for et par år siden oplevede vi da (under en afstemning) at en hjælpeadmin blev det der blev kaldt "årets MCGèr" ,denne titel rendte sajmon med og det syntes jeg faktisk er rigtig godt gået når man tænker på de hug hjælpeadmins ellers tit får.

• #26   13. jan 2011 Jeg er uenig Ballemand

Mener selv han er meget egnet, kompetent og velformuleret!!

• #27   13. jan 2011 Synes det er fint nok med en HA'er eller 2..

Men hvorfor faen skal det være frivillig arbejdskraft???

Nu er det her jo en kommerciel hjemmeside.. hvor Invio APS højst sandsynligt tjener ganske gode penge på reklamer, VIP medlemsskaber osv osv...
    Hvorfor i himlens navn skal Invio Aps slippe adsted med gratis arbejdskraft, og så bare læne sig tilbage og skovle penge ind?????

Der burde sgu være en vis form for vederlag som HA'er. De stiller jo også krav til HA'erne..

• #28   13. jan 2011 "uden modkandidater" Rene L .

Der var da massere så vidt jeg husker.
    Alle kunne jo "udnævne" den de ville og så var det jo bare den med flest stemmer.

• #29   13. jan 2011 Jeg er tilbøjelig til at give dig ret Rene!

• #30   13. jan 2011 Kan man så udfordre HA'erne? Og give dem bedømmelsesstemmer?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #31   13. jan 2011 Jesper L S (Hvidovre):

Hvem har sendt dig i byen med denne opfordring? MCG og alle "de andre" i toppen af menuen køres jo "as is" som business! Og som det ligeledes er påtalt tidligere, så findes der et regelsæt der gælder for alle. Og set med historiske øjne, så var det måske på tide at funktionen HA blev ophøjet til en reel ADMIN - én person som varetog funktionen ud fra den økonomiske model - altså en som står på lønlisten - og dermed også har mandat ift. "fortolkninger". Til tid og evighed kan MCG's brugere drøfte (til tider) banale forhold - og ikke mindst hvordan en given regel skal tolkes- eller mistolkes! Og alt imens der hærsker forskellighed fra fora til fora - og HA til HA... så smutter folk væk fra MCG... nogle ryger i fryseren osv. osv.

Modforslag: Invio bør ansætte og drive deres fora ud fra Pro-tilstande, og som følge deraf foreslår jeg, at Invio ansætter "admins" til at varetage denne rolle. Deres håndtering og tolkning af regler ER LOV - og dette sker på vegne af Invio's ønsker/behov/krav.

:o)

• #33   13. jan 2011 Er det ikke OT

• #34   13. jan 2011 Bare smid mig på kandidatlisten.

Jeg har en monster stor dybfryser, velegnet til langtidsfrysning

smiley

• #35   13. jan 2011 Er Simon the brain ude???

• #36   13. jan 2011 Jeg turde IKKE stilde op som HA'er..

Jeg har bøvl nok i forvejen med lillemor.. Hun påstulere, at jeg bruger al' for megen tid herinde i forvejen.. c",)

Men det ville nok ikke være nogen skade til, at der var et par wannabe'admins på, i stedet for at "en" trækker læsset stortset hver dag..

/Rass

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #37   13. jan 2011 Jeg synes det er et hammer godt forslag Jesper stiller op, men det vil ikke tjene noget formål.

I forvejen er der ikke rigtigt nogen gulerod, så man vil nok hurtigt se potentielle kandidater falde fra, hvis ikke det bare lige kan lade sig gøre at de bliver stemt ind.

At der bliver søgt en hjælpeadmin eller to mere, er i ret stor grad på min opfordring, da jeg ikke gider stå for 98% af "arbejdet" som det er i øjeblikket. Her er jeres chance for at gøre en forskel på siden, så grib den dog hvis i er utilfredse med det nuværende system i stedet for bare at brokke jer. :o)

Der er heller ingen tvivl om at der er stor forskel fra galleri til galleri og ikke mindst fra HA til HA - men som jeg har sagt 300 gange før, kunne det ikke rage mig mindre hvad alle de andre render rundt og laver.
    Det kommer på ingen måde mig ved hvor seriøst eller i meget højere grad, hvor Useriøst de tager deres rolle som HA.

Jeg går ikke ind til noget jeg ikke giver mig 100% for, og det inkluderer også HA tjansen her på siden, ligesom det inkluderer de to andre sider jeg er moderator / administrator for.
    På den her side har det helt sikkert haft den konsekvens, at der sidder nogle kværulanter / fluekneppere / tudeprinsesser tilbage og føler sig pisse meget uretfærdigt behandlet. Ingen nævnt, ingen glemt - men i ved godt hvem i er, og big brother is watching.... :o)

Hjælpeadministratorerne her på siden ER konstant på valg, det er bare ikke brugerne som har noget at skulle have sagt, da brugerne ikke KAN være upartiske.
    Bryder jeg en regel, så står jeg nøjagtigt lige så meget til ansvar som i andre gør, bare lige for at gøre det helt krystalklart.

Har man kontakt med en HA andre steder end i forummet, så er det fordi man har brudt en regel, og så er alt hvad der hedder "neutral holdning" gået totalt i fløjten, fuldstændig på samme måde som de fleste hader betjenten man får udleveret bødeforlægget af ude i trafikken. :o)

I disse tider med fæcesbog / twitter / grupper og hvad har vi ikke, kræver det ikke supermeget fantasi at regne ud hvor hurtigt man kan rotte sig sammen mod en HA, og så har vi balladen når han ryger ud.
    For hvem gider melde sig, eller endda røre så meget som en finger som HA her på siden hvis det er SÅ nemt at få folk ud igen?

Det er med andre ord, ikke jer brugere som er dommere over en hjælpeadministrator, men reglerne for siden og Administratorernes vurdering af det vi laver.

Og det skal i ikke regne med ændrer sig sådan lige foreløbig... :o)

• #38   13. jan 2011 "Bryder jeg en regel, så står jeg nøjagtigt lige så meget til ansvar som i andre gør, bare lige for at gøre det helt krystalklart."

Tjaa du sletter jo alle spor ved at slette indlæg og fryse folkene inden du kan drages til ansvar, for at rende og sortere i alt efter din egen smag kun.

• Sajmon ™

#39   13. jan 2011 Ja den sang har vi hørt før - men desværre er det jo så ikke sandheden lige hvor mange gange du påstår det. :o).

• #41   13. jan 2011 Nej, det sagde Stalin også.

• Sajmon ™

#42   13. jan 2011 Hvis Stalin bad dig udvise respekt og opføre dig anstændigt, skulle du nok have lyttet til ham dengang...

• #43   13. jan 2011 Det er ikke den tone Stalin eller Bassemand for den sags skyld, fører.
    Stalin og Bassemand diktere på tværs af de regler de vil have at andre folk overholder, Pga. de føler sig som konger, og deres meninger er faktum, uanset om det står i reglerne eller ej. Og er folk uenige - Ja så må indlæggene slettes og folk ryger i fryseren.

Men det er også ok, man kan jo ikke lære en pingvin at flyve uanset hvad smiley

• Sajmon ™

#44   13. jan 2011 Det der er spøjst ved din påstand, er at jeg som frivillig udefra kommende ikke kan slette noget men kun deaktivere det, så det står altid i en history eller log et sted.

Havde der været det mindst hold i dine konspirationsteorier, ville det nok have fået konsekvenser, skal du se.

Men det er der ikke, så det fik det ikke. :o)

• #45   13. jan 2011 det eneste jeg kan høre er: LA LA LA!

;o)

• Sajmon ™

#46   13. jan 2011 Men hold lige øjnene åbne, for der kommer måske en ny HA du kan spilde din fritid på at skrive til.

• #47   13. jan 2011 Ja for admins sidder HELT sikkert og læser samtlige indlæg igennem i alle de tråde eller kommentar du har slettet.
    Men hey jeg er sgu egentlig ligeglad, jeg ville bare komme med mit indspark til det hele , inden at du begynder at ændre navne på byer og gader smiley

• Sajmon ™

#48   13. jan 2011 Nu lyver du jo. Hvis du var ligeglad, ville du jo ikke blive ved og ved og ved og ved...

• #49   13. jan 2011 get a room boys i spammer jespers tråd

• #50   13. jan 2011 Det er også bare fordi jeg er handicappet.... med Duracell. ;(

• #51   13. jan 2011 Hvis jeg var HA så ville jeg fryse dig mindst 3 gange om ugen C-4 smiley

I'm not kiddin'

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#52   13. jan 2011 C-4: Jeg kender også et MC værksted på sydfyn hvor værkføreren checker sine kunde-MC'er ud med et Kalashnikov AK47 over skulderen! Der er sjovt nok ikke den store utilfredshed.....

• #53   13. jan 2011 C-4: Du har så evigt ret... Du ER handicappet.. Mentalt..

• #54   13. jan 2011 Haha.. Hvad skulle demokrati hjælpe i et diktatur?

• #55   13. jan 2011 Sajmon som præsident!

Mon ikke bare folk skal tage en tudekiks. Dette er en super side. Heldigvis kan de fleste gode brugere herinde godt sortere skidt fra kanel eller tælle til 10 når troldene kører ud af en tangent.

• #56   13. jan 2011 er det chokolade det der i mundvigen,

• #57   13. jan 2011 Hmmm. hvis jeg drev en forretning skulle mine kunder ikke stemme om hvem jeg ansatte i mit team.

At det skulle ændre noget betvivler jeg, Der er et regel sæt som HA skal følge om han er stemt ind eller sat ind, Men en HA kan jo gå til opgaven med begge ben på jorden, og holde dem der.

Så fremfor at blive stemt ind som "folkets mand", kan man arbejde sig frem til netop selv samme tittel.

Just my 5 cent

• #58   14. jan 2011 Sajmon, tak for et sagligt indlæg, OK det blev skudt lidt ned, og du forstår ikke lige mit vigtigeste punkt.

NEMLIG at en rimelig vellidt person som Chris eller du NEMMERE kan kommunikkerer med folk, end "ingen nævnt, ingen glemt børnehaveslikkepindssavlendekvæulanter"!!

OG ved at den person der vælges, til at starte med er en vellidt person, HÅBER jeg vi slipper for noget af det fnidder der er.

SAMTIDIG håber jeg der er andre HA der trækker sig, for nogle er FOR usynlige!

• Sajmon ™

#59   14. jan 2011 Jeg forstår godt meningen med det, men "vellidt" bliver bare meget hurtigt til noget helt andet når man starter som HA. :o)

• #60   14. jan 2011 Hvordan kan du brokke dig over at du laver AL "arbejdet" herinde, og samtidig sige at der er stor forskel fra HA til HA

Kan jo være de andre mener du laver alt for meget?

• #61   14. jan 2011 Der er da stor forskel fra ha til ha ... det er som ofte kun Sajmon som jeg ser aktiv her inde ..
    Så forskellen er i dette tilfælde en som er aktiv og 2 som man faktisk aldrig høre noget til

• #62   14. jan 2011 ja Steffen, men gør det ham til en bedre HA??

Jeg har ikke svaret, derfor jegspørger

• #63   14. jan 2011 K1 du spørger, så prøver jeg at svare med mit personlige syn på det.

JA det gør ham til en bedre HA.

NEJ jeg er langt fra altid enig med ham, og vi har da også diskutteret. MEN han får alligevel min respekt.¨

1. han gider smiley
    2. han er synlig
    3. han laver faktisk et admin arbejde, ikke altid kønt smiley MEN man kan jo ikke gøre alle glade.
    4. JA han er måske for emsig en gang imellem, OG for large på andre tidspunkter. han er vel meneske (i en eller anden udstrækning.?)? smiley
    4. Han ligger tit en uforsonlig tone....... MEN ved en regel, er der vel sjællent noget forsonligt? kunne måske siges anderledes. MEN hey derfor jeg foreslog ovenstående.
    For at man kunne finde personer, som et flertal kunne li, samt den måde de formullerer sig på. hellere det, end at der blev valgt personer, som de fleste kan se, bruger sproget på en konstant vulgær og ubehagelig måde. sådan et sprog, burde en Ha smide på hylden, da de til trods for at det er ulønnet og friviligt, stadig skal tale ordenligt til folk. alt andet er uaceptabelt. INTET med at kalde folk ting osv. det var i børnehaven det var moderne !!
    smiley

Hygge, nu vil jeg skyde nogle billeder, af det nye legetøj, så den kan oprettes smiley

• #64   14. jan 2011 Helt enig med dig Jesper
    Bare det han er synlig og gør et stort arbejde vil jo gøre ham bedre end de som ikke laver noget ...
    Om det er retfærdigt eller ej .. det er vist op til den enkelte at afgøre ..

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#65   14. jan 2011 Jesper L S (Hvidovre): Du svarede ikke... *HVEM* har sendt dig i byen?

• #66   14. jan 2011 Hans, undskyld min forglemmelse.

INGEN sender mig i byen.

Dette forum bruger jeg, som andre, en del tid på, OG jeg hader den støj, som diverse provokatører bevidst sender ud! SAMT jeg ville nok vælge ikke at bruge sitet hvis de "forkerte" (i mine øjne) blev til HA DA det ville give endnu mere støj.

Hvis du læser mine indlæg, kan du se, at jeg ikke peger på nogen bestemt, men opfordrede til at man fandt et system, hvor brugerne var med til at lave grov sorteringen af ansøgere, så det ikke var en som INGEN kan tale med, og som provokerer i sine indlæg, der blev valgt.

JEG håber der i dette tilfælde vælges en, som kan virke som en (til tider/ når nødvendigt) støjdæmper, OG som en modvægt til Sajmon, da han står med det hele (fra hvor jeg kan se) OG derfor også ender med at være den vi alle skyder på! (med rette eller ej)

SÅ som svar, nej ingen har hånden oppe bag i mig, og styrer mig her på forummet, JEG har bare en mening, som jeg giver til kende!!!

• #67   14. jan 2011 en HHA

• #68   14. jan 2011 En vellidt person bliver da hurtigt upopulær når de håndhæver reglerne på sitet. Folk bliver jo personlige, tolker og analyserer enhver HA-handling.
    På andre lignende sider bliver man jo perm-banned hvis man ytrer sin mening om sitet. Herinde må man godt hælde sagligt gylde ud - såfremt det foregår inden for reglerne.

• #69   14. jan 2011 Tja jeg synes at Sajmon styrer! Altid hjælpsom, ofte online og altid hudløst ærlig...

Kommentér på:
hjælpeadmin Søges! OPFORDRING

Annonce