2.247 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Applus = tosser Applus = tosser

Jeg skulle have synet en motorcykel i dag. Så jeg havde booket en tid hos applus. Jeg havde taster reg. nr. ind, og deres fine system finder selv ud at at der er en mc, samt hvilke mærke, stelnr. osv. og jeg godkender min booking.

Så kommer jeg derud i dag. Så står der en derude og siger - "Ja, jeg har en dårlig nyhed. Jeg har ikke noget motorcykelkørekort, så jeg kan ikke syne din mc, for jeg må ikke køre på den?????"

Jeg havde booket tiden mere end et døgn i forvejen. De vidste det var en mc, de vidste deres synsmand ikke havde kørekort, de havde mit telefonnummer - Hvorfor i himlens navn løfter de ikke lige røret og ringer, så jeg ikke skal ligge og køre forgæves. Det er satme dårlig service. Sidste gang jeg har synet noget der.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Applus = tosser
  • #1   19. jan 2011 Det er fandme da for meget, troede de skulle have alle kørekort for og kunne arbejde i en synshal, man skal sgu da være forberedt på alle slags syn...

• #2   19. jan 2011 Send et klagebrev og skriv du vil have betalt udgifterne til turen. Det andet er squ for ringe - længere er den vel ikke.

• #3   19. jan 2011 Og han var godt klar over den var gal. Han stod og ventede uden for da jeg kom, og kiggede ned i jorden som en hund der havde skidt på gulvet. Han var udemærket klar over at de havde begået en brøler.

"Ja, men jeg har ringet til en af de andre synshaller vi har, og jeg har aftalt med dem at du kan køre derhen."

Hey Champ - her er en idé - kunne du i stedet for eventuelt have ringet til mig da du havde fat i telefonen????. Jesus Christ.

• #4   19. jan 2011 det kunne jo være at den der normalt står på den plads, var syg, hvorfor de måtte finde en erstatning og så tage skraldet for dem der ikke kunne synes.

Jeg siger ikke det er sådan, men det er en mulighed.

Mht. kørekort...det er ikke alle der har alle kørekort indenfor Applus....en der synes personbiler M1 skal jo ikke have kørekort til lastbil vel.
    Og en der går og syner lastbiler og busser behøver jo ikke have MC kørekort.

• #5   19. jan 2011 Shit happens, jeg kan heller ikke sige mig fri for at have lavet en fejl eller 2 i mit liv..

• #7   19. jan 2011 Ja selvfølgelig sker der fejl, men det virkede som om at de godt var klar over at nu kommer der en kunde vi ikke kan hjælpe - jamen hallo. Så ring da lige og sig det.

Og nej - han var ikke afløser for en sygemelding. "Han var bare kommet for sent i gang med at tage kortet"

Det tænkte jeg også - det er et lukket område. Der er hegn omkring, og grunden tilhører synshallen. Er det færdselslovens område?

Men ja - jeg endte så med at køre den hen i en ande synshal - Og han kørte ikke på den. Han gk bare det hele igennem og stemplede papirene.

• #8   19. jan 2011 Nu vi er omkring emnet syn:
    _SKAL_ synsmanden så køre en tur på mc/i bilen/lastbilen osv i forbindelse med syn?

• #9   19. jan 2011 Det er jo en parodi uden lige!
    En skibsbygger kan da heller ikke altid sejle, men derfor kan han da godt bygge og godkende! Fjolser!

• #10   19. jan 2011 du har forhåbentligt ikke betalt en reje for den bestilling af syn ?

• #11   19. jan 2011 ja synsmanden skal køre på den
    nej synsmanden kører ikke altid på den .

• #12   19. jan 2011 Nej synehallen ligger ca 10 km fra hvor jeg bor. Bare en sær måde at drive det på.
    Kunne forstå hvis jeg ikke havde booket tid, men bare havde benyttet mig af deres drive in.

• #13   19. jan 2011 Det har jeg også prøvet - at booke en tid 4 dage i forvejen, leje en trailer, bakse kværnen op og ned ad rampen kun for at blive mødt af en synsmand der ikke kunne syne min motorcykel.
    Han sagde "at hvis jeg havde lyst kunne jeg bare vente 2 1/2 time, så kom hans makker der havde mc-pap".
    Jeg tænkte ved mig selv "at hvis han havde lyst kunne han da godt få min udstødning så langt op i endetarmen at det smagte grimt i munden!"
    Endte med at "kun" at vente 1 time ved en anden synshal..

• #15   19. jan 2011 Jens E !

Ville under ingen omstændigheder have en synsmand eller anden person der ikke har kortet til at køre på min mc, tænk hvis fjolset smadre den, så ville forsikringenselskabet sikkert bare sige `` ærgeligt, du må ikke overedrage dit køretøj til en som ikke har kortet ``. Så kan man så stå der, med lorten selv..

• #16   19. jan 2011 Regelryttere....

• #17   19. jan 2011 ham der synede min yamaha havde ikke mc kørekort og det sagde han til mig inden han satte sig op på den og trillede en tur uden hjelm smiley jeg sagde bare at det var sq på eget ansvar det ville jeg ikke blande mig i smiley

• #18   19. jan 2011 Nu er det jo synshallens forsikring der skal dække hvis en synsmand (pap eller ej) laver en skade på prøveturen, og ikke ens egen.

• #19   19. jan 2011 når det så er sagt, er Applus bilsyn, stadig tosser - ihvertfald i bestyrelsen.

• #20   19. jan 2011 mega nederen.

og ja normalt så prøvekører de, men der selve paragraffen er faktisk lidt vag for en gang skyld.

Stk. 5. Under synet skal der som hovedregel foretages en prøvekørsel, hvor
    køretøjet føres af synsvirksomhedens personale. Fremstilleren kan deltage i prøvekørslen. Ved prøvekørsel med køretøj, der er registreret til transport af farligt gods,
    kan det kræves, at fremstilleren deltager i prøvekørslen

• #21   19. jan 2011 Sidste gang jeg har synet noget der.

Teknisk set fik du vel ikke synet noget der smiley

• #22   19. jan 2011 Nej, det er selvfølgelig rigtigt. Men har tidligere fået synet et par mc'er og en bilen samme sted.

• #23   19. jan 2011 Jeg var til syn idag. VSB i Slagelse.

De har til gengæld service, men han kørte heller ikke på den.

Det er lidt koldt derude stadigvæk smiley

• #24   21. jan 2011 Er du lidt oppe i årene, syner du aldrig i skvAt+. Vi gamle kan jo huske da de var konger. Vores motto dengang var "kun en tåbe frygter ikke syningsmanden". Husk også på alle deres had mod MC. Deres kamp for 1 årige syn. Så de kan tjene kassen. For kvalme af at huske dem.

• #25   21. jan 2011 Pow : du kan tro jeg kan huske kongetiden smiley synede i det private for 2-3 mnd siden ved en der var en rigtig konge i monopolets tid ! han var helt anderledes nu smiley

• #26   22. jan 2011 Som en mekaniker på et større autoværksted sagde dengang synsmonopolet røg.
    Førhen skulle vi ha basser med til synsmanden hvis vi havde en tvivlsom bil. Nu giver han næsten basser for at vi skal blive ved med at bruge ham.

• #27   23. jan 2011 Ja det er ikke engang løwn, har tit fået gratis bilblade osv

Kommentér på:
Applus = tosser

Annonce