{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.848 visninger | Oprettet:

opstart af mc-klub {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Går og roder lidt med en ide, om opstart af enmc klub..
Er der nogen der har gode ideer, erfaringer og evt faldgruber ??
Hvor mange skal man minimum være?.. osv
Hvad skal der opfyldes for at søge kommunen om et klub hus?
Håber på en masse gode indlæg... ;-))

Med venlig hilsen
Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstart af mc-klub
  • #1   22. jan 2011 Hvor i landet skulle det i givet fald være?

  • #2   22. jan 2011 I skal være nok til at kunne danne en bestyrelse. Sådan en kan bestå af 3 - 6 mand (CIRKA!) -Din hjemkommune har nok nogle helt specifikke krav til hvordan de vil have en klub/bestyrelse strikket sammen. L nogle kommuner har de vedtaget, at bliver klubben dannet i kommunalt regi, så forpligter kommunen sig til at stille lokaler til rådighed - ikke et klubhus, men måske et klasseværelse på en af deres skoler i kan låne en aften om ugen og mødes der.
    Hvis i på sigt bliver mange osv. (læs: god økonomi), så ejer kommunen måske nogle huse, hvor i så kan være heldige at LEJE et af dem billigt til klubhus?!?


  • #3   22. jan 2011 L = I ;o)

  • #4   22. jan 2011 Søren B Aarhus. Ikke min erfaring. Medlemsantallet er steget eksplosivt i vores klub i 2010.
    Der har ikke været mange månedsmøder hvor vi ikke har stemt nye medlemmer ind.

    Så bare igang med din idé om en klub. Jeg vil foreslå dig at danne den som en forening. Det berettiger til endel kommunale tilskud


  • #5   22. jan 2011 Øhhhh, så vidt jeg har kunnet grave frem tidligere, så er det stort set kun efter folkeoplysningsloven man kan modtage tilskud til foreninger i dag - der er så undtagelser, men dem kender jeg dæleme ikke mange af.

    Hvis der er gode tips om hvordan man får kommunale tilskud til en MC-klub, så modtages de gerne :o).

    Mvh
    JLL


  • #6   22. jan 2011 Hvorfor starte en ny, når nu der er så mange klubber der mangler medlemmer, find dog en klub der passer til dig og meld dig ind der.

    Basse


  • #7   22. jan 2011 Tak for de mange indlæg..
    Jeg bor i syddjurs kommune og jo der er da klubber i nærheden, men ikke i den by jeg bor i..
    Tænkte at det kunne være spændende, selv at være med til at opstarte noget nyt...
    Men har ikke undersøgt om der er basis for en ny klub. men jeg ved at der er mange der har mc i byen.. så muligheden burde være til stede..
    mvh Anders



  • #8   22. jan 2011 skal i køre med rygmærke???

  • #9   24. jan 2011 Nej overhovedet ikke.....

Kommentér på:
opstart af mc-klub

Annonce