10.767 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Fjerne drosling Fjerne drosling

Hej alle.
Jeg købte min cykel sidste forår og valgte at få den droslet så der ikke ville være problemer med politi eller ved et evt. uheld. Men nu er det store kort lige om hjørnet så ville jo rigtig gerne fjerne droslingen, så der kommer lidt flere heste på den bette maskine. Spørgsmålet er om jeg bare kan fjerne droslingen, som jeg så vidt jeg ved sidder lige før karburatorene i form af et par skiver, og så bare køre landevejene tynde. Eller skal den om synes og skal der nye oplysninger til forsikringsselskabet. Det drejer sig om en Suzuki GS 500 fra 2003. Håber på et svar.
Marc

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fjerne drosling
  • #1   24. jan 2011 Jeg kender ikke noget til reglerne, men forestiller mig, at den skal synes om. Det må andre og klogere hoveder vide.

Tror jeg ville kigge mig om efter en lidt større mc, i stedet for at fjerne droslingen. Tror den er til at komme af med til en anden begynder.

• #2   24. jan 2011 Du fjerner bare droslingen og ikke andet. Selvfølgelig skal Marc W da ikke til at sælge sin cykel. Det er da en ganske fin maskine, der kan tilfredsstille de fleste og ganske fornuftigt at træne de flere heste han får på en maskine han kender.
    ;O)

• #3   24. jan 2011 James: Er du sikker på, at det er lovligt, når den er registreret som lille MC? Jeg kender ikke reglerne, men han kunne jo så låne den ud til en, der ikke havde stort kort, og politiet ville ikke have en chance for at tjekke det, uden at hive cyklen ind til kontrol..

• #4   24. jan 2011 vis det skal være efter reglerne skal den omsynes så den kan få fjernet den konstruktive ændring der fortæller at den kun har 34 hk for så længe den har den note på regatt må den ikke køre med mere

• #5   24. jan 2011 Alle de gange jeg har være i synshalen med monteret / afmontere droslingkit har de forlangt jeg skrev under på hvad der var lavet. Men som sådan er synshalden ret ligeglad med effekten. MEN DET ER FORSIKRINGEN SKU IKKE !!!

drosling på GS500 består i af der er monteret andre vaccumspjæld hvor der er boret to hulder i + en mindre dyse.

• #6   24. jan 2011 Jeg har været ejer til en GS 500 med et droslingssæt, der bestod af to metalskiver til indsugningen og en lap papir fra TÜV. Droslingen var afmonteret da jeg købte den, men den var ikke synet uden, så det stod stadig i reg. attesten. Det tror jeg forsikringen er ligeglad med. De har ikke nogen oplysninger om drosling eller ej.

• #7   24. jan 2011 da det regnes som en konstruktiv ændring SKAL den synes, når man monterer/af monterer denne drosling

• #8   24. jan 2011
    Forsikringen er hamrende ligeglad, hvis du kun har ansvar på.
    Og hvis dit kørekort også gælder til stor MC er der heller ingen problemer med kaskodækningen.

• #9   24. jan 2011 Det er ikke lovligt at køre på den hvis du fjerner droslingen og ikke syner den hvor du fortæller om den ændring. Selv ved ansvar kan DU ende med hele regningen ved uheld, da det er et ikke godkendt køretøj du køre på.

• #10   24. jan 2011 Michael N: Nixen.

• #11   24. jan 2011 Forsikringen er ligeglade, du får heller ikk en billigere forsikring bare fordi den er droslet

• #12   24. jan 2011 synes i er noget forkert på den hvad forsikring angår, for det er da helt klart hestene der sætter prisen på din forsikring, self mest vis det er kasko,,i mit tilfælde skulle jeg ikke have syn men bare ny registreings attest på cyklen, og så skal forsikringen ha de nye oplysninger og du stiger i forsikring

• #13   24. jan 2011 min erfaring fra to afdroslinger, er at man ikke stiger en krone i forsikring. hvorfor skulle man også det, når forsikringsselvskabet ikke har en prisberegningsfaktor for droslet/afdroslet.

ja, hk på ens bike har noget at sige, men den er nu engang beregnet ud fra hvad modellen har - ikke hvad den enkelte har.

tværtimod er det da mere sandsynligt at man falder i præmie - nu har man jo 2 års erfaring.

• #14   24. jan 2011 jaa da jeg fik min nye zx6r 2009 var kasko hos mondux 8500 med drosling, uden drosling 48000 der er da en pæn stor forskel,?

• #15   24. jan 2011 en gs500 er næsten også samme cykel som en zx6r ´09

• #16   24. jan 2011 måske ikke men det siger da lidt om hva droslingen betyder forsikrings mæssigt

• #17   24. jan 2011 Det siger noget om hvad droslingen betyder for kaskoforsikringen hos mondux for en zx6r smiley

alt andet lige er det da en cykel der er dyrere for forsikringsselvskabet at have, end end gs500, som nok er på ansvar.

• #18   24. jan 2011 Rene L

jeg har endnu ikke skulle opluse noget om drosling eller antal hk til forsikring og min første mc forsikrede jeg også som 17 årig uden mc kørekort så for det meste er de lige glad men den skal synes ved konstruktiv ændringer men det påvirker ikke nødvendigvis forsikringen

• #19   24. jan 2011 så har du osse kun ansvar,? ellers er det da ikke noget der er helt gangbar?

• #20   24. jan 2011 En række forsikringsselskaber tarifere præmien efter vægt/kraft forhold, i disse selskab har det i allerhøjeste grad en betydning. Det kan betyde nedsat erstatning, i tilfælde af en skade.

• #21   24. jan 2011 Rene L
    nej den første jeg forsikrede i 6 måneder var med fuld kasko

• #22   24. jan 2011 og hvad skade skulle der ske ved at man har sine papirer iorden, mht ens motorkøretøj.

Hvorfor dog tage en chance når et syn på en mc kun koster omkring 250-300 kr...er det virkelig så mange penge at spare???

Nogengange forstår jeg sgu ikke folks motiver. Jeg har oplevet en masse gange i synshallen at når folk, feks dumper til syn, bliver de sure på synsmanden, fordi det typisk koster sølle 250 kr for et omsyn, men de skænker det ikke en tanke, at de måske skal af med op til 10k for at få den lavet (bilen i dette tilfælde)...næ nej...de er de 250 kr de er sure over....sådan nogle torskehoveder smiley

• #23   24. jan 2011 Carsten (Oxie) H
    Enig

og så kan det jo være at syns manden opdager en alvorlig fejl på noget vigtigt man ikke selv har set jo

• #24   24. jan 2011 præcis...men næææh nej...de skal jo af med lidt penge..uha uha

• #25   24. jan 2011 jeg fik synet min vf 500 med slør i kronrøret det opdagede jeg selv da jeg skulle hjem fra syn så der var pengene givet godt ud så jeg ikke havde opdaget det i en katastrofe opbremsning smiley

• #26   25. jan 2011 det burde en synsmand jo have opdaget.

• #27   25. jan 2011 ja ville jeg også mene men det gjorde han så ikke eller han sagde det ikke

• #28   25. jan 2011 Når det ikke er dyrere end 250-300 kroner og en opringning til forsikringen for en sikkerhedsskyld, så er det godt givet ud for 15 hk ekstra skulle jeg mene. Tak for jeres svar smiley

• #29   30. jan 2011 den skal synes igen .. Michael N har ret,,

Kommentér på:
Fjerne drosling

Annonce