939 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 43 Svar

Møgunger demonstrerer på vejen !! Møgunger demonstrerer på vejen !!

Jeg skulle lige ud og køre en lille tur på Kawa'en her idag, efter regnen var stoppet. Kort forinden havde jeg set en gruppe skoleelever gå og råbe nede i gågaden (bor i gågaden i vejle) og gå med bannere - kunne dog ikke se hvad der stod.

Anyway - da jeg så kom ud på cyklen, og kom kørende på den her våde vej, hen til et fodgængerfelt (jeg havde grønt lys) - så træder de unger fandme ud lige foran mig og vifter deres banner lige i fjæset af mig, så jeg er nødt til at bremse op.

"BEVAR GRUPPEEKSAMEN" - stod der så, kunne jeg ikke undgå at se... well, synes nok deres metoder nærmest giver mig lyst til at afskaffe gruppeeksamen, de vandt ingen sympati hos mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytterengøring 2.000 kr.
  • Brolægger 6.000 kr.
  • Udskift 2 stopventiler 600 kr.
  • Nyt strømudtag til lampe 1.000 kr.
  • Cleaning 1.440 kr.
  • Pudset vinduer 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Møgunger demonstrerer på vejen !!
  • #1   2. maj 2006 hehe har også overvejet om jeg skal ned og lave lidt chaos på RS'en

• #2   2. maj 2006 Desuden er gruppe eksamner kun for elever der er for dumme til at tale selv.

• #3   2. maj 2006 Ja væk med det lort

• #4   2. maj 2006 ja det er jo bevbist mange gange at det ikker er en fordele at være flere........ dooh. det kan da trække nogen op . men hver sin smag . men du burde ha losset dem i skridte klaus . det vil jeg give dig. :=)

• #5   2. maj 2006 Jeg havde blæst dem væk med mine åbne potter, hvis ik det var fordi vejen var våd - så var der ingen der ville kunne høre deres råberier og demonstration indtil jeg var et par km væk fra gerningsstedet smiley

Nu hvor jeg lige nævner våd - da jeg skulle ud og "cykle" idag, åbnede jeg tankdækslet for at tjekke status på de dyre dråber, og jeg tror der løb noget vand ned da jeg åbnede, tanken var ret våd efter regnvejret smiley Har det noget betydning? Motoren gik nemlig af helvede til efter en 10 minutters kørsel, men det gjorde den også i sidste weekend, bare endnu værre nu. Så om det er pga vandet eller mine karbonader bare seriøst trænger til rengøring/justering ?

• #6   2. maj 2006 Klaus T (Vejle)
    Hvis nu hele hændelsen havde været den samme, bortset fra at det i stedet for var utilfredse mc-ejere der var trådt lige ud foran dig. Viftet et banner i fjæset på dig så du blev nødt til at bremse op. Og på banneret stod der" AFSKAF DE HØJE AFGIFTER PÅ MC" Havde din reaktion så været den samme? Ingen sympati hos dig. :o)

• #7   2. maj 2006 Michael TEDDY M
    Ja det kan sagtens trække nogle op..
    Men har det generalle indtryk, at de kloge bliver trukket ned, og de dummere bliver trukket op.
    Men eksamen er jo for at teste hvad de kan, og ikke hvor meget andre kan trække dem op.
    Mvh Adrian - Som står lige på nippet til en masse eksamner på 2 Htx. smiley

• #8   2. maj 2006 Michael (mcfreak) *
    Du ved lige så godt som mig at det ikke kan ske.

De vrede mc ejere havde kommet kørende i en MEGET larmende parade med kæmpe bannere spændt ud imellem sig, og blokeret for alt traffik hvor de kom;)

Også havde han da selvfølgelig kørt med.

• #9   2. maj 2006 gruppe eksamen skal da bare væk.. den hjælper de svage elver og trækker de gode elever ned.. det går sku ikke..

• #10   2. maj 2006 Netop hr. bager

• #11   2. maj 2006 Michael (mcfreak) * -- Adrian har ret smiley hehe

• #12   2. maj 2006 slap lige af gruppe eksamen er ikke lavet for at hjelpe de "dumme elever" men for at teste om folk kan samarbejde! og hvor fuck var vi henne hvis ingen kunne samarbejde??
    og sådan som jeg husker det fra min examenstid var vi ikke tvunget til det men det var en valmugelighed som vi havde!!

slæt ingen der er enie med mig?? smiley

• #13   2. maj 2006 Jo det er helt sikker Lasse L.
    Her på min skole (HTX) synes jeg også det er dumt de har fjernet vores gruppe eksamen. Det er kun i teknologi vi havde denne mulighed, og det går ud på at opbygge et fysisk produkt, som løses et problem, og desuden skrive en 15-45 siders rapport (alt efter om man arbejder alene eller ej) omkring emnet.
    Her synes jeg at gruppe eksamen er god, da man kan gå mere i dyben med emnet. Det samme gælder for HHX's forskellige handelscases som de også får længere tid til.

Men på folkeskole niveau, hvor gruppe eksamnerne tager ca. 40 min og man bare sidder og snakker sammen om et emnet, mener jeg ikke gruppe eksamerne er gode, da det her trækker kloge ned, og giver ikke så kloge bedre karakterer end de for tjener.

Undskyld hvis der er stave fejl, men sidder og har time=)

• #14   2. maj 2006 ps. De eksamner jeg snakker om, på højere end folkeskolen, strækker sig som regel over nogle uger. Det er(var) ikke her muligt (Så vidt jeg ved) at tage gruppe eksamner hvor det ikke omhandler et fælles projekt

• #15   2. maj 2006 Gruppe eksamen sucks ! det er for de svage, og dem som ikke tør stå frem og sige sin mening selv, men skal gemme sig i en flok.

og samarbejde, ja jo det kan de sgu lære som alle vi andre har måtte gøre det...

jeg syntet det er en latterlig pædagogisk holdning med det gruppeeksamen, det holder ikke vand, hvis du ikke selv kan stå frem og fremlægge sine synspunkter så bliv tilbage og lev i skyggen.

uanset hvad folk siger så kan det ikke undgås at gruppeeksamen trækker nogle minde "kloge" med frem og det er ikke fair...

Kenneth

• #16   2. maj 2006 folkeskolen og gruppeeksamen hører ikke sammen. BASTA

i de gruppeeksamener jeg har haft har jeg trukket min makker helt vildt op

• #17   2. maj 2006 i siger de mindra gode bliver trukket op og de gode bliver trukket ned, den enste der kan have skyld i det er skuda læren da det er ham der deler karakterene ud!
    syntes det er en god ting og tale fler sammen om noget...

som man siger tenker to hjerner jo bedere en en det kan i vil kun være enie med mig i....

• #18   2. maj 2006 Gruppe eksamner er en rest fra hippi-tiden, hvor alle skulle være lige gode.... Vi har heldigvis ikke så mange på DTU (danmarks tekniske universitet), men på RUC og KU er det helt galt.. men det er også humanister...

• #19   2. maj 2006 I eksamens projekter er gruppe eksamen gode. (Martin Paaske - Læs teknologi;) ved jeg du kender til)

I generalle eksamner sutter gruppeeksamner

• #20   2. maj 2006 nu er jeg glad endelig en smule sympati med min holdning. troet sku slæt ikke der var nogle her inde der mente det samme.
    men det er jo også bare min mening smiley

• #21   2. maj 2006 Ang. gruppe eksamner:

Jeg er så pisse led og ked over at skulle knokle dobblet bor at trække de svage i gruppen op, når det eneste de reelt gør, er at trække mig ned. Det er ikke deres skyld, og det er ikke noget de gør med overlæg, men det sker hele tiden at man får samlet karaktere, og at den er faldet en eller to karakterer fordi en eller anden klump har nosset i det.

Bevar Bjarkes 10 og 11 taller!

Afskaf gruppe eksamner!

-Bjarke

• #22   2. maj 2006 Jamen piv mig da i øret!

Folk i skolerne og uddannelsesstederne rundt omkring får sgu da masser af mulighed til at arbejde sammen til dagligt, men når det gælder eksamnerne er det sgu vigtigt at den enkelte karakter er passende til personen.

Jeg ville da være slemt ked af at ansætte en person som har fine 9 og 10 taller hele vejen igennem, hvis han/hendes reele karakter kun ligger til 7 eller 8. Hvis gruppen har trukket ham op, er det jo super misvisende i forhold til hans/hendes egentlige evner.

Har jeg ret?

• #23   2. maj 2006 Adrian og Påske, bak mig lige op, eh?

• #24   2. maj 2006 Røssi Du har fuldstændigt ret !

• #25   2. maj 2006 En løsning kunne jo være at man indførte den regel at den dårligste til en gruppe eksamen blev trukket til siden og fik et nakke skud, (ja okay mindre kunne måske også gøre det) så kunne det være de kom igang..

ellers burde man jo indføre gruppeeksamen KUN for special klasser, så vi andre kan få lov til at dyrke vores ego og karakter jagt...he he.

• #26   2. maj 2006 Bingo. Nu tror jeg sgu jeg henter mit banner og hopper ned på rådhuspladsen.

----------------------------------
    | Bevar Bjarkes Karakterer |
    ----------------------------------
    | |
    | |
    | |
    | |

• #27   2. maj 2006 Hvis man nakker den dummeste elev efter hver eksamen, burde vi jo til sidst stå alene med eliten...

Kender I den sang med Kim Larsen der hedder:

"Kun Det Bedste Til Mig Og Mine Venner" ?

• #28   2. maj 2006 Jeg kan ikke være mere enig med dig Røssi. Jeg har også gennem min folkeskole og HHx skulle hive de "dumme" elever op i karakter. Det ente som regel med at jeg lavede hele opgaven og skrev derfor kun mit navn på, selvom vi var 3 i gruppen. De to sidste kunne så ikke forstå at de havde fået 00 og jeg havde fået en ordentlig karakter, når nu vi var i gruppe sammen. Men man gider da ikke hele tiden rede andre folks røve, gider man??

• #29   2. maj 2006 Jamen Christian, du har jo fuldstændig ret, men du modsiger mig jo ikke spor.

Du dropper de andre fordi du skrev opgaven, hvilket i mine øjne er 100% fair.
    Desværre kan man ikke undlade at skrive de andre på når man står foran en lærer og sensor.

Det er jo to forskellige situationer, men samme idé, grundlæggende.

Jeg føler også at jeg reder mig selv, og ikke de andre, ved at kunne gå op alene.

• #30   2. maj 2006 Undskyld Christian. JEg læste da helt forkert af hvad du skrev!

Så er vi enige. Drop pisset =D

• #31   2. maj 2006 Da jeg havde en gruppeeksamen, var vi begge to lige kløgtige, men alligevel fik min makker en lavere karakter, udelukkende fordi jeg var nervøs og derfor talte alt for meget. Så ja, luk lortet, der er ikke noget der hedder gruppearbejde i erhvervslivet... Der hedder det bare arbejde og kan man ikke, så ryger man ud.

• #32   2. maj 2006 Syntes grp-eksamen skal bevares... i et vist omfang
    Ihvertfald på visse projektbaserede videregående uddannelser.....

Der kan self diferrencieres i karakterene til de enklelte grp-medlemmer. Alt efter præstation.
    Meningen er vel at en gruppe skal have en synergisk effekt og derved gøre de dårlige bedre og de bedste endnu bedre smiley

At virkeligheden ofte er en anden og at nogen sidder med på frihjul....
    Er jo egentlig ikke de studerendes problem men op til bedømmeren at gennemskue....

Har selv skrevet projekter hvor de fire deltagere fik 10, 9, 7 og 6

Men er enig i at de fleste af de studerende der demonstrerer kun gør det for at have en undskyldning for at drikke øl og holde fri....
    (ville nok selv gøre det samme)

• #34   2. maj 2006 hehe, der er åbenbart ikke en eneste der har den fjerneste ide om hvad en mundtlig eksamen består af... nemlig EVNEN TIL AT SAMARBEJDE, hvilket vores samfund jo grundlæggende består af.

de SKRIFTLIGE eksaminer er den enkelte elevs egenpræstation og kreativitet der bliver bedømt.

og det med at man trækker hinanden op, eller man bliver trukket ned... bull shit med jer... man laver selv sin gruppe, og man finder somregel jævnbyrdige at gå op sammen med, for at suplere hinanden, men alle bliver bedømt individuelt.
    man får karakter som man fortjener. en kan sagtens få 10, og en anden 6....

hvis det endelig er at man ikke kan komme i en ordenlig gruppe, og hænger på den "dumme" kan man vælge at gå op alene.

er det så svært at forstå?

• #35   2. maj 2006 er helt eni med dig Nicolaj W
    nogle folk har efterhånden så store egor så det er helt vildt...

• #38   2. maj 2006 Gruppeeksamner på videregående uddannelser vil jeg ikke udtale mig om, da jeg "kun" har en HHx. Men gruppeeksamner i folkeskolen skal droppes!! De unge som demonstrere gør det kun fordi at de så ikke skal lave så meget. Der var endda en der udtalte til TV2 Lorry (regionalprogram) at han gik ind for gruppeeksamen fordi han ikke var så god fagligt. Endnu en der bare vil kører på frihjul og lukrere på at de andre i gruppen laver alt arbejdet. Folkeskolen er i forvejen 9 bade år, hvor man ikke behøver at lave dagens gode gerning, for at følge med. Og så skal eksamnen i 99% af tilfældende ikke bruges til en skid!

• #39   2. maj 2006 Det kan godt være at vores samfund bygger på samarbejde/gruppearbejde, men man kommer sku da ikke til ansættelsessamtale eller medarbejder udviklingssamtale i en gruppe. Man skal kunne argumentere for sig selv uden at der står en anden og er backup.

• Aske K
    Aske K Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 1 Svar: 5
    #41   2. maj 2006 Krafthelvede i er langt ude!!! (ja jundtagen lige et par stykker som Nikolaj W, respekt til dig)

Jeg går selv i 8. klasse så jeg er midt i det, og ja jeg har demonstreret i dag...og spærret vejen for alle jeres fine maskiner!!! gruppe eksamen handler jo ikke om at trække op eller ned, men om at skabe et produkt i fællesskab og støtte hinanden = brilliant ide!

...er lige ved at blive muggen over alle jeres indlæg..s å tænk dog tilbage på da i selv var i det!!!

• Aske K
    Aske K Tilmeldt:
    maj 2006

#42   2. maj 2006 Krafthelvede i er langt ude!!! (ja jundtagen lige et par stykker som Nikolaj W, respekt til dig)

Jeg går selv i 8. klasse så jeg er midt i det, og ja jeg har demonstreret i dag...og spærret vejen for alle jeres fine maskiner!!! gruppe eksamen handler jo ikke om at trække op eller ned, men om at skabe et produkt i fællesskab og støtte hinanden = brilliant ide!

...er lige ved at blive muggen over alle jeres indlæg..s å tænk dog tilbage på da i selv var i det!!!

• #43   3. maj 2006 Røssi... Ja nemlig ja.

Aske jeg skal pænt sige dig hvordan det var da jeg var oppe.
    Jeg tog som den eneste eksamnerne alene.
    Hvilket betød jeg lå på et 13 tal i matematik, i forhold til klassens to DUKSE som arbejdede samme.. Fordi de begge to var meget frembrusende fik de begge to KUN 10. (øhhh - De blev sku endda sure over det)
    Jeg kan sidder her nu og sige, at hvis jeg havde taget en gode kammi med op, som ikke er vildt god, men jeg arbejder godt sammen med, så kunne jeg sagtens have trukket ham 2 karakterer op, på bekostning af mine egne..

Gruppe eksamner i folkeskolen er for whinere, der ikke kan stå inde for hvad de kan.

Og dem som sige "De har jo valget"
    Ja men hvor mange tager det egentligt. At gå med med andre er jo "bare noget man gør"

Akse - Med mindre folke eksamnen har ændre sig meget siden jeg gik ud (3 år siden) så vil jeg gerne vide hvilket produkt det er du forestiller dig i fremstiller under gruppe eksamnerne.

Og det med samarbejde.
    Man laver praktisktalt ikke andet i folkeskolen. Hvorfor så også skulle gøre det til eksamen.
    En anden skal sku ikke have adgang til gym, fordi jeg er god. Dette skaber også lavere niveau på ungdomsudannelserne, og skader i sidste ende danmark, da de studerende ikke er så samme niveau, som de viser ud af til.

Ud med folkeskolens gruppe eksamen.
    Her tag en tude kiks
    http://www.kinagrill.dk/

• #44   3. maj 2006 Og Kenneth F.

Skal vi ud med nogle bat i læse ferien;)

• #45   3. maj 2006 Er godt nok selv ret godt tilfreds med at gruppeeksamen er afskaffet, i hvert fald når det gælder folkeskolen! Har selv været udsat for en gruppe eksamen hvor jeg selv blev trukket ned i karakter pga. min gruppekammerart ikke kunne finde ud af det. Dette var ret frusterende og synes egentligt det ville være synd hvis det skete for andre.

Til Aske kan jeg kun sige at han har ret i at det handler om at skabe et produkt, men altså ikke i folkeskolen. Jeg mener umiddelbart selv at man får rigeligt træning i samarbejde i folkeskolen, men til eksamen er det ofte kun snyltere som går ind for gruppeeksamen!

Jeg synes det er latterligt at gruppeeksamen er afskaffet for gymnasier, handelskolen, HTX og uni. På disse udannelser arbejder man jo på større projekter hvor der vil komme det bedst mulige resultat ud hvis man har mulighed for at kunne nå mere vidt omkring, og dette vil jo ofte være nemmere hvis man er flere til at fordele arbejdet mellem.

• Aske K
    Aske K Tilmeldt:
    maj 2006

#48   3. maj 2006 nemmerlig N J, du gad forklare det... tak

flere af jer som siger man ikke laver andet i folkeskolen end at arbejde, så det er ikke nødvendigt til prøven, det er jo lige DERFOR man skal op sammen, det er di vi har øvet os i. og har lært!

-Aske

• #49   4. maj 2006 Så i kan ikke fungere som individer, men kun i jeres grupper..

Så får i sku svært ved gym/htx/hhx/teknisk

Er glad for jeg ikke gik på den skole du går på

Kommentér på:
Møgunger demonstrerer på vejen !!

Annonce