{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.642 visninger | Oprettet:

Håret i postkassen ved salg % slutsedd {{forumTopicSubject}}

Godaften til jer alle!

Solgte idag min Mc, men (og jeg ved godt det ikke er skide smart) fik aldrig udfærdiget nogen slutseddel på den. Køber fik reg. attest og div. papirer med, betalte kontant ogh tog mc'en med sig.
Jeg afmelder bare forsikringen, og hvis ,mc'en ikke er omregistreret inden 3 uger, så er det HAM der står med håret i postkassen forhåbentlig? Eller hvorn funker det ?
Ps. Han virkede iøvrigt meget reel, og forventer ingen problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håret i postkassen ved salg % slutsedd
  • #1   30. jan 2011 http://www.fdm.dk/bilsalg/omregistrering


    (link fjernet)


  • #2   30. jan 2011 Du kontakter imorgen dit forsikringsselskab og meddeler dem at din mc er solgt og at forsikringen skal ophøre om 4 uger. Dette har den nye ejer krav på.
    Men ikke SÅ smart ikke at lave en slutseddel. Men det er nu ikke værre end at det selvfølgelig nok skal gå alt sammen alligevel .


  • #3   30. jan 2011 jeg plejer at hive kaskoen af samme dag, på de cykler jeg har solgt... om ikke andet så skal jeg i hvert fald ikke gi den nye ejer en ny cykel hvis han styrter på den.. smiley

  • #4   30. jan 2011 Kan fortælle at forsikringen automatisk bliver afmeldt, og at selskabet får det at vide fra Skat når det er sket.

  • #5   30. jan 2011 Den køre i ejerskifte forsikring i 21 dage ! Men uden slutseddel kan du intet bevise !!
    Det er kort sagt for dumt !!


  • #6   30. jan 2011 Prøvet noget nær det samme, den blev ike omreg, havde dog slutsesddel men ikke med adresse osv han lavede en skade og den har eg så fået en regning på af forsikrings selskabet, forstår ikke hvorfor jeg selv skal æde den, han kørte galt og fristen for omreg. Var overskredet med et par dage

  • #7   30. jan 2011 Har han givet dig kontanter og ikke fået et bevis på han ejer cyklen?
    Hvis jeg var dig kontaktede jeg ham så i begge kunne blive lidt mere sikre på hvad i egentlig har aftalt, og få det så skrevet ned og få en kopi hver!
    Du har vel stadig hans nummer og navn?


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #8   30. jan 2011 Man afmelder ved forsikringselskab med det samme cyklen er solgt. Cyklen er så forsikret i de lovpligtige 3 uger..
    Ring til motorkontoret efter 3 uger og få bekræftet at den er omregistreret.
    Hvis cyklen ikke er omregistreret, tager du ind til motorkontoret med den underskrevne slutseddel. De afmelder den så, og sagen overgår formodentlig til politiet da cyklen kører rundt uden forsikring og indregistrering.


  • #10   30. jan 2011 hvis han styrter på den så er det dig der får pengene...du står jo som ejer

  • #11   30. jan 2011 du kan printe en erklæring ud fra skat hjemme side tror den hedder 21065 er ik sikker ..udfyld den og send ind med det samme til skat

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #12   30. jan 2011 klaus P

    Troede ikke skat ville tage den før efter 3 uger.
    Gik selv rundt i 3 mdr. før jeg fandt ud af at man kunne afmelde hos ved motorkontoret


  • #13   30. jan 2011 Din eneste sikkerhed er den slutsseddel!!
    Med den i hånden kan du nettop afmelde den på det lokale skattekontor...

    Prøv at give den nye ejer et kald, det er jo også for hans skyld.. c",)


  • #14   30. jan 2011 Der er godt nok mange "kloge" bud, nogle mere forkerte end andre..

    Du kan ikke afmelde noget som helst uden at aflevere en nummerplade, og har slet ikke en eneste chance uden slutseddel..

    Efter 21 dage kan du indsende en erklæring til skat, som så overgiver den til politiet, som så tager affære hvis der ikke sker noget inden for 40-60 dage.

    Ring da til køberen, du har vel hans nummer..??


  • #15   30. jan 2011 Per HoldsteBRONx... c",)

    Selvfølgelig kan han da afmælde den (Efter de 21 dage hos SKAT).. Hvis han altså liiige har en slutsseddel..

    Længre er den altså ikk... c",)


  • #16   30. jan 2011 Per M: efter 3 uger kan man tvangsafmelde den hos skat. Har selv været igennem det. Derefter går der 3 uger hvor den stadig står i ens navn. Derefter er man fri som ejer og kan få vægtafgiften retur.

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #17   30. jan 2011
    Per M (Holstebro)

    Efter at have udfyldt blanketten på motorkontoret (skat). fik jeg udtrykkeligt at vide at jeg nu var helt ude af ejerskab og forpligtelser på MCén. og jeg fik penge tilbage for vægtafgift pr. dagen den blev afmeldt hos skat..


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #18   30. jan 2011 ny ejer havde kørt 3 mdr. i mit navn


  • #19   30. jan 2011 Per M, det er da ved gud man kan. Det eneste det kræver er en udfyldt slutseddel og en tur til skat, så er bilen/mcen eller hvad det nu er afmeldt, og nummerplade sagen - vægtafgift og manglende forsikring overdrages til politet. Det er ikke et klogt bud - det er fakta !

  • #20   30. jan 2011 Så længe du har pengene er det da totalt ligemeget.... Det er da mere træls i hans situation, hvis du var uærlig... Når du har afmeldt den ved forsikringen, så har du jo ikke længere problemer.. Efter 3 uger (hvis køber ikke har omregistreret) får du besked fra skat om at du har et køretøj uden forsikring, og at du skal indlevere nummerpladen - så kontakter du skat, og siger den er solgt, oplyser navn og adresse på køber - og så ordner de det med køber i stedet.... Sådan fungerede det sidst jeg solgte et køretøj til en "uærlig" køber. Det var vidst ikke helt billigt for vedkommende, da han kom til at betale en klækkelig bøde for at køre uden forsikring og vægtafgift...

  • #21   30. jan 2011 Når han ikke har hverken reg. attest, nummerplade, eller slutseddel, så er han altså skidt stillet..

    Normalen er, at hvis den nye ejer ikke omregistrerer inden 21 dage, så går man ned til SKAT med en dateret slutseddel, og underskriver en erklæring på tro og love, at man ikke længere er ejer af køretøjet..
    Derefter kontakter SKAT politiet, som så henvender sig til den nye ejer, hvis navn og adresse jo står på slutsedlen..
    Når man ikke har nogle af delene, så bliver det jo ikke nemt.. smiley

    Så kan man efter 21 dage gå til sin forsikring, og foreligge dem sagen, de vil så formentlig afmelde forsikringen, og derefter får SKAT besked..

    Du kan ikke gå til SKAT og afmelde uden nr. plade og reg. attest.
    Først efter 21 dage vil du have en chance, såfremt du har en slutseddel, hvilket jo ikke er tilfældet..

    Så længe der er plade på mc'en, er der også ansvarsforsikring, hvorfor man ikke kan afmelde forsikringen!
    Det var beskeden jeg fik engang, hvor en bilkøber ikke ville omregistrere..



  • #22   30. jan 2011 Gert C, har fuldstændig ret smiley

  • #23   30. jan 2011 HVis det var et bil salg var det ikke sælig fedt, samltlige parkerings bøder etc han får kommer jo til dig.

  • #24   30. jan 2011 Peter Thisted>>
    Hvis du nu læste hele tråden, så vil du finde ud af at han jo netop IKKE har en slutseddel.. smiley

    Derfor siger jeg, du kan intet gøre før efter 21 dage.
    Det er fakta smiley


  • #26   30. jan 2011 Hvis man ved salget er i tvivl kan man bede om at køber underskriver en "Anmodning om inddragelse af nr plader" og indsende den til Skat når de 3 uger er gået!

  • #27   30. jan 2011 Der er så også muligheden at køber faktisk gerne vil have det køretøj han har købt og betalt over i sit eget navn hurtigst muligt.

    Det har jeg da selv bedst kunne lide og jeg har ikke gidet spekulere i om jeg nu kunne spare en smule ved at køre på en andens forsikring. Da jeg købte min lille 2-hjuler lavede vi slutseddel og da vi købte 4-hjuler gjorde vi ikke, men i begge situationer omregistrerede vi naturligvis så hurtigt vi overhovedet kunne få tilsendt noget fra vores forsikringsselskab.
    Der findes heldigvis stadigvæk folk der ikke er ude på at lave lort i den..

    Alligevel vil jeg da på det kraftigste opfordre folk til at få lavet den slutseddel, for begge parters skyld. Det er så nemt og det er rart at have på plads.

    Mit indlæg er nok mest ment som trøst til trådstarter - nemlig at vi stadig er nogle købere der omreg. med det samme og som ikke drøner ud og stjæler benzin og parkerer ulovligt osv.. smiley
    Lad os bare håbe du har solgt til en der gerne vil have maskinen over i sit navn og som ikke gider ballade. smiley


  • #28   30. jan 2011 Men brug den her fremover:

    http://www.fdm.dk/slutseddel


  • #29   30. jan 2011
    Jeg solgte en bil sidste vinter. Fik efterfølgende 26 parkeringsbøder. Den nye ejere lavede ikke ejerskifte. Slutsedlen reddede mig fra at skulle
    betale dem.. smiley

    Så den er altid god at have..


  • #30   31. jan 2011 Nu skal man jo ikke male Fanden på væggen, så læg lige ud med at kontakte køber og spørg ham om I ikke skal udveksle et handledokument. alternativt kan I følges på motorkontoret. Det er også i hans interesse, at cyklen faktisk formelt er HANS.

    Men bortset derfra har folket her - og du selv ret. Det er ikke skidesmart at handle uden dokumenter - hverken for køber eller sælger.


  • #31   31. jan 2011 Tak til jer alle for gode svar og råd. Jeg kontakter køber og foreslår at vi pr. post eller lign. udfylder et købsdokument.
    Det er naturligvis rarest, når der er orden i sagerne.


  • #32   31. jan 2011 Som Chris siger dog er det 3 uger, længere er den ikke

  • #33   31. jan 2011 Og om en måned står motoren af og han siger så du har givet 6 måneders 100% garanti.. nå nej ingen papirer.. så påstand mod påstand.. hvem skal betale?? smiley husk nu.. altid få på skrift hvad der er købt og solgt..

Kommentér på:
Håret i postkassen ved salg % slutsedd

Annonce