Køb af baneged - hvad og hvor? Køb af baneged - hvad og hvor?
Hejsa!
En kammerat og jeg overvejer at splejse til en trackday cykel og få nogle gode weekender ud af det til sommer.
Jeg har kigget lidt rundt omkring og synes ikke at udbuddet af cykler er særligt stort (på 123MC og DBA). Har endnu ikke set ordentligt efter herinde - Men under alle omstændigheder ville jeg lige høre om der er nogen der kender nogle sites/forhandlere hvor der er lidt mere at vælge imellem.
Min kammerat og jeg har begge tidligere kørt MC men vi har ikke nogen erfaring med trackdays. Vi er begge i starten af 30'erne og (fysisk) bygget nogenlunde ens. Hvis der er nogen der ved hvad der er vigtigtst at overveje før man køber sådan en cykel vil jeg også gerne vide det.
Een anden ting - jeg er ikke sikker på om priserne på diverse trackday sites gælder pr MC eller pr næse - altså om vi skal betale i 2 omgange når vi er 2 personer der deles om en cykel. Er der nogen der ved det??
Thanx!
Frederik
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 116
jan 2004
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 116
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
(link fjernet)
Men hvad er det I vil, er det en decideret banecykel i vil have, eller blot en MC uden afgift, og er det smart at splejse om en, i vil jo nok skulle køre i samme klasse i starten.
JLL
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 89
( Det skal jeg jo sige
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Det ville nok være optimalt, om du tog nogle banedage på din Ducati med de gængse udbydere, før du kaster dig ud i at tænke i kassevogn, slicks og dækvarmere. Har du plader på Duccen, kan du snildt futte til banerne på den, køre en banedag, og smutte hjem igen samme dag.
På den måde finder du også ud af om det er noget for dig, du lærer samtidigt din MC bedre at kende, og en kaskoforsikring gælder faktisk også hos visse udbydere ;o)
Hilsen
JLL
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.982
Men det kan da spare udgiften til "knallerten" hvis og hvis i fortryder..
Nogle af trackday'udbyderne lejer også deres ged'e ud.. Feks. rpm-racing.. lejenracer... Tjaee google kender nok resten.. c",)
Lykke til med det.. Men forbered jer på, at i på et eller andet tidspunkt "vil have hver sin"..For delebasis er ikke liiiiige så fedt.. Men er selvfølgelig en god start.. c",)
/Rass
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeg vil anbefale dig at leje en racer første gang du skal ud og prøve krafter med banekørsel.
En enkelt banedag, vil nok give dig indtrykket af hvad der foregår og hvilket udstyr du skal have. Mit bud er vel ca der skal et sted mellem 15-50.000 på boret inden du er igang.
okt 2006
Følger: 78 Følgere: 74 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 115
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 86
Køb af baneged - hvad og hvor?