1.003 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Service Kawasaki 636 Service Kawasaki 636

Hej drenge

Så er en kawasaki zx-6r indkøbt, den har lige knap kørt 18.000 km med fuld service.

Jeg er lastbil mekaniker så jeg ved godt hvordan en svensknøgle virker

1. lave det selv eller sende det til en forhandler og hvilken ? bor i 6000 Kolding - Efter hvad jeg kan se på det service papir jeg har så er det lille service og der skal ikke justeres ventiler.

2. Hvis jeg skal lave det selv, hvor skal jeg så købe stumper ?

3. Efter hvad jeg kan se skal der ikke skiftes hverken olie eller filter ved 18.000 km er, syntes det er lang tid den så står på samme olie ?

4, Hvad koster sådan et forårs klar service ?

mange tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Service Kawasaki 636
  • #1   6. feb 2011 hvis du lige har købt den ville jeg helt klart skifte olie og oliefilter som minimum men men nok også luftfilter og tændrør, det gør jeg altid når jeg køber en cykel uanset hvad servicebog eller tidligere ejer siger der er gjort ved den

• #2   6. feb 2011 glemte at tilføje at du kan klare hele lortet selv, tændrør er lidt af en bitch dog

• #3   6. feb 2011 Husk at en servicebog udfyldt ved forhandler ser noget bedre ud ved videresalg, end en der er udfyldt privat.

• #4   6. feb 2011 Ok - hvis det er piece of cake laver jeg det bare selv. Nogle gode råd samt en indkøbs liste og where to buy ?

• #5   6. feb 2011 Hej
    Som Jesper skriver, skift olie,filter, luftfilter og tændrør, så er der "ren røv at trutte i"
    Min makker "M" , også mekaniker fra Kolding, skiftede olie og filterpå sin 636. Jeg kan ikke huske oliefabrikatet han anvendte, men det var ok. Filteret var u-originalt, og dagen efter stod motoren af. Jeg mener den havde kørt ca. 20.000 km. Filteret var fra MAX Mc/ MC-Nøglen. Han forelagde situationen for forhandleren, som igen ville tale med MAX om det, og det var så det. Bare en tanke!!!!!. Jeg har arbejdet med motorcykler i 30år, og vil ikke anbefale at købe u-originale oliefiltre, for at spare måske 30-50kr

• #6   6. feb 2011 jeg køber som regel online da jeg er lidt doven, bruger NGK Iridium IX CR9EIX tændrør og K&N oliefilter da det har en bolt på toppen så det er lidt nemmere når det skal af igen, plejer at væde-fylde oliefilteret op og tømme igen og køre nogle dråber rundt på gummiringen inden montering og så kun håndspænde det.
    standard luftfilter er fint at bruge medmindre du planlægger en voldtuning

• #7   6. feb 2011 mener jeg har værksteds manual til både 03-04 og 05-06 i pdf format hvis du vil have en kopi

• #8   6. feb 2011 ville nok ikke bruge en svensknøgle på den;-)tillykke med den

• #9   6. feb 2011 Jeg køber som udgangs punkt også kun originale reservedele. . Men hvor skal det købes henne ?

Jeg har en pdf over 636 03-04 men ellers mange tak

Som jeg kan se skal bremse væske også skiftes, den er rimelig sort

• #10   6. feb 2011 nye safter på over det hele. smiley så ved du det virker og er iorden.
    har selv en 04 , godt nok en zx6rr. men de er nemme nok og skrue i.

tjek evt forgaffelolie, da det godt kan ligne cocio hvis det er gammelt og brugt smiley

• #11   6. feb 2011 originale dele : www.worldofpowersport.dk/

• #12   6. feb 2011 Skal den også have ny kølervæsker ?

• #13   6. feb 2011 Har lidt svært ved at finde ud af hvor jeg skal købe olie, oliefilter, luft filter, tændrør og olie ?

Kommentér på:
Service Kawasaki 636

Annonce