Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrdæmper - hvad gør den?
  • #1   9. feb 2011 mindsker faren for at slappe/flagre

du må på youtube , søg på tankslapper , så får du lidt ide om hvad den kan hjælpe med smiley

• #2   9. feb 2011 1 min henne

(link fjernet)

• #3   9. feb 2011 13 Seck
    http://www.youtube.com/watch?v=HtjQ4SK4GXk&feature=related

• #4   9. feb 2011 Jeg kan forstå at det opstår når forhjulet løfter sig og det så kommer ned i en forkert position?

For os som ikke skal køre på baghjul osv, har den så noget at sige?

• #5   9. feb 2011 ja du kan indstille den til om du vil have let/hård styring

• #6   9. feb 2011 Min Gamle XJ 900 den lavede det nummer ved 30-60 Km/t drøn irriterende når man lige skulle rette handskerne til ...

Og ja som ofte kan du justere hvor hårdt den skal være ... Hurtige ryg det dæmper den men normal mærker du den ikke heller ikke når du skal dreje helt skarp

• #7   9. feb 2011 ja for nogle gange køre du over en spis bakke top eller et huld så kan det pgså ske, men vis du køre meget aldmindligt og ikke presser cyklen lidt af og til kan du sagtens klare dig uden, mange sports cykler kan blive meget let i forenden til tider og har dem som standart men mange cykler har dem jo heller ikke da de nok aldrig får brug for dem.
    jeg synes bare det er en trykhed at have den på, er også væltet engang nettep forde jeg pillede den af da den var defekt og jeg kørte på baghjulet uden. sidenhen køre jeg helst ikke uden

• #8   9. feb 2011 er også brugbar når man kører på forhjulet
    men ja "tankslappers" når du accelererer kraftigt er styrdæmperen oprindeligt er designet til at reducere
    du kan læse om mere her
    (link fjernet)

Steffen A. det din XJ900 gør er en helt anden sag , vil tro dit dæk er slidt i "bølger" som måske endda oprindeligt stammer fra dine dæmpere trænger til et eftersyn og måske kombineret med en justering af kronrørslejet smiley men har intet med tankslapper at gøre smiley

• #9   9. feb 2011 Kigger du på en moderne sportscykel, så vil den have en forholdsvis kort akselafstand og en styregeometri der er rettet mod ”aktiv kørsel” og hurtig ageren i f.eks. sving. Den anden side af mønten ved dette, er at man mister lidt af stabiliteten i cyklen. Styrdæmperen opfanger de ujævnheder der er i underlaget og kompenserer for disse, ikke ulig dine dæmpere i øvrigt - altså bare horisontalt :o).

Wheelies, stoppies, tankslapping og woblen hjælper den naturligvis også på, men ved ”normal frisk kørsel” er det simpelthen noget der øger stabiliteten af din cykel.

JLL

• #10   9. feb 2011 Det er ikke nødvendigt, specielt ikke hvis du har en sofa cykel

Køre selv uden en dæmper og der har ikke været nogen ubehaligheder, heller ikke når jeg har været på bane.

Men fandt jeg en billig dæmper, så havde jeg også købt den, men gider ikke betale 1-3k for sådan en... man er vel nærig smiley

• #11   9. feb 2011 hvis du kommer kørende med +100km/t over en bakketop med en større hældning er du lige regner med, hvilket medfører et "flyvehop" på 10-12 meter, så ville du ønske du havde en styrdmæper..

jeg havde dog ikke en, shit det var tæt på..!

Kommentér på:
Styrdæmper - hvad gør den?

Annonce