9.525 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar
Afmeldt - Skal den synes? Afmeldt - Skal den synes?
Hej,
Jeg afleverede nummerpladerne sidst på sæsonen i 2010. Nu skal jeg så have købt et sæt nye nummerplader til den.
Spørgsmålet er:
Skal jeg have den synet? Den skal ikke skifte ejer.
0 synes godt om
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
maj 2007
Følger: 41 Følgere: 43 MC-er: 3 Emner: 169 Svar: 1.183
Også hvis den ikke har stået uden plader i mere end 5 måneder?
Er det ikke først når den har stået uden plader i mere end 1 år, at den skal synes igen?
maj 2007
apr 2004
Men har den været helt afmeldt eller hva?
maj 2007
Jaa, tog nummerpladerne af den sidst på sæsonen, spørg mig ikke hvorfor. Og nu skal jeg have den på plader igen. Meeen skal satme ikke til syn
maj 2007
§ 19. Et afmeldt køretøj skal registreres, inden det tages i brug. Hvis køretøjet har været afmeldt i mere end 1 år eller senest har været registreret i udlandet, skal det fremstilles til syn og godkendes, før det registreres. En afmeldt registreringspligtig knallert skal dog ikke synes og godkendes, inden den registreres og tages i brug.
maj 2007
maj 2007
maj 2007
Køretøjer, der ikke tidligere har været registreret her i landet:
§ 18. Ethvert registreringspligtigt køretøj, der ikke tidligere har været registreret her i landet, samt køretøjer, der har været registreret til forsvaret eller redningsberedskabet, skal fremstilles til syn og godkendes inden anmeldelse til registrering, før køretøjet tages i brug.
Stk. 2. Et fabriksnyt, standardtypegodkendt eller anmeldt EF-typegodkendt køretøj kræves ikke synet før registrering.
Køretøjet fremstilles dog altid til syn, hvis
1) det på ikke uvæsentlig måde afviger fra det godkendte køretøj med hensyn til konstruktion, indretning og udstyr.
Køretøjer, der tidligere har været registreret her i landet:
§ 19. Et afmeldt køretøj skal registreres, inden det tages i brug. Hvis køretøjet har været afmeldt i mere end 1 år eller senest har været registreret i udlandet, skal det fremstilles til syn og godkendes, før det registreres. En afmeldt registreringspligtig knallert skal dog ikke synes og godkendes, inden den registreres og tages i brug.
Stk. 3. Et køretøj, der ikke er underkastet periodisk syn, og som har været afmeldt i mindre end 1 år, skal synes, hvis
1) køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden,
2) køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet for mere end 1 år siden,
3) der på køretøjet er foretaget ændringer, der medfører synspligt for et registreret køretøj, jf. §§ 22-24,
4) Bilinspektionen har udstedt synsresultatet »ikke godkendt uden tilladelse til omstilling«, jf. § 44, stk. 2.
5) politiet ved en undersøgelse i medfør af færdselslovens § 77, stk. 1, har konstateret mangler ved køretøjet, der ville danne grundlag for indkaldelse til syn i medfør af færdselslovens § 78, eller
6) køretøjets afmelding skyldes, at nummerpladerne er fjernet på grund af mangler.
Ejerskifte (brugerskifte)
§ 20. Når et registreret køretøj skifter ejer (bruger), har den nye ejer (bruger) pligt til at anmelde køretøjet til registrering snarest muligt og senest inden 3 uger efter ejerskiftet (brugerskiftet), medmindre det afmeldes forinden.
Stk. 3. Et køretøj, der ikke er underkastet periodisk syn, skal bortset fra registreringspligtig knallert være synet og godkendt inden anmeldelse, hvis
1) køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden, eller
2) køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden.
Ændret indretning og udstyr
§ 22. Hvis køretøjets indretning og udstyr er ændret, har køretøjets ejer (bruger) pligt til at anmelde det ændrede køretøj til registrering, inden det tages i brug
1) ved konstruktive ændringer af køretøjets styreapparat, bremser, motor eller bærende konstruktion,
2) ved montering eller ændring af tilkoblingsanordning, herunder til sidevogn til tohjulet motorcykel,
3) ved overgang til gas som drivkraft for køretøjet, eller
4) hvis køretøjets egenvægt ændres med mere end 50 kg.
Stk. 2. Inden det anmeldes til registrering, skal køretøjet være fremstillet til syn og godkendt. Det samme gælder, hvis ændringer i egenvægten på 50 kg eller derunder ønskes registreret.
maj 2007
Som jeg ser paragraf 19:
Hvis din mc ikke har været afmeldt i mere end 1 år, og ikke har været registreret i udlandet, så skal den IKKE synes.
maj 2007
Stk. 3. Et køretøj, der ikke er underkastet periodisk syn, og som har været afmeldt i mindre end 1 år, skal synes, hvis
2) køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet for mere end 1 år siden,
KÆFT DET VAR HJERNE DØDT AT AFMELDE DEN SÅ..HAHA
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.854
stk.3
2)
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.854
maj 2007
Som sagt, læste jeg kun det positive og de første linjer, haha...
nejnenejnejn, hvor dum har man lov at være. !!
jan 2010
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 74
maj 2007
maj 2007
Det skal nu nok gå, men nummerpladen skal flyttes om bag på, og så skal der en forskærm indkøbes. lidt træls, men må igang med at smede noget midlertidig :).
apr 2004
sep 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 177
maj 2007
Ej, havde egentlig indstillet mig på at få den solgt, og droppe det MC. Men det er umuligt at sælge, selvom min pris var rigtig fair. Så i stedet for den skal rådne op, så vil jeg forsøge at bruge den noget mere.
Den skulle synes under alle omstændigheder ved ejerskift, derfor pillede jeg pladerner af, for at spare. Havde sgu ikke lige regnet med, at den skulle synes igen, når der ikke var tale om en ejerskift, og om den kun har stået uden plader 4 måneder ca.
Afmeldt - Skal den synes?