{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.829 visninger | Oprettet:

MC Messe - Herning {{forumTopicSubject}}

Nu har der været oprettet nogle topics omkring MC Messen i Herning, der er også delte meninger om "udbyttet" af oplevelsen... Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre de kritiske, som syntes at det var for "tamt" eller for uinspirerende osv. : Det er altid nemt at kritiserer - men hvad med at lukke op for poserne og istedet komme med noget KONSTRUKTIVT ??? Er det ikke for nemt, bare at sige at det var kedeligt eller for småt, billigt osv. ? Hvordan får vi det til at blive den bedste oplevelse ??? Jeg kan med sikkerhed sige på alle udstillernes vegne at ingen gør dette store stykke arbejde for deres egen fornøjelses skyld - der ER uhyggeligt store pengesummer som skal investeres i disse messer...
Har MC Messerne virkelig "overlevet" sig selv ?
Kom rask - udstillingerne kan kun blive bedere af tilbagemeldinger der kommer fra besøgende...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC Messe - Herning
  • #1   14. feb 2011 Nu har jeg ikke været i Herning ! men skal da ind og kikke her i københavn.
    Men de sidste par år med de udstillinger der har været, er det som om at der ikke er den tilslutning fra importører og div forhandler som vi " kunder " kunne ønske, men det hænger jo nok sammen med udgifter og indtjening på sådan en messe.
    Der er også for mange af dem der endelig udstiller der faktisk har det samme udbud, bare der kunne komme et samarbejde imellem udstiller så der var lidt mere wauhhh i de forskellige stande, istedet for " nå der koster den jakke / hjelm / bukser / håndtag 50 kr mindre end der henne "
    Kunne man ikke tænke at der vil være et større publikum, hvis der var et stumpemarked sammen med messen, og evt værktøj til hjemme mekkeren, så det hele blev dækket.....
    Bare min tanke ....
    Med venlig hilsen
    Kim S


  • #2   14. feb 2011 Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke tog afsted, da det herinde blev beskrevet som tamt...
    Du har sikkert læst de andre tråde, men jeg har foreslået, at der blev holdt noget stumpemarked sammen med.
    Det er ikke meget ved, for mit vedkommende, at komme ind at kigge på nye maskiner, da jeg har den cykel jeg vil have.
    Der kunne eventuelt laves nogle priser til ombyggede cykler, delt op i budget katagorier?


  • #3   14. feb 2011 Synes også det ville være en god ide at slå det sammen med et stumpemarked. Synes ikke det er specielt spændende at kigge på en masse splinternye standard maskiner til 300k. Så kan jeg ligeså godt tage op til KS i Vejle, glo på nettet eller lignende. Der mangler noget som skiller sig ud.

  • #4   14. feb 2011 Nu kan jeg kun komme med en sammenligning fra år. 2009 hvor der senest var udstilling i Herning.

    Og på den baggrund må jeg sige det var noget skuffende i år. Dem der gjorde sig bedst bemærket i år var BMW, Ducati og Yamaha. De andre importører lader en del tilbage at ønske. Derudover var der heller ikke "race" i en af hallerne. Her tænker jeg på SM og ATV. Det var sgu fedt man lige kunne smutte ind i en anden hal og se lidt race. Det var åbenbart sparret væk i år. Istedet var der en hal med unge der kører på løbehjul og BMX cykler. Derudover var det et eller andet løb/konkurrence. Det mest spændende ved dette var da delatgerne skulle op i en boksering med en sværvægter.Er det ikke en MCmesse vi er til? Jeg savnede dog også meget de brugtforhandlere der udstillede i 2009. Dem var der ingen af i år.

    Størreste skuffelse i år må dog være Aprilia standen. 5 motorcykler smidt ind på 20 kvm......det er bare ikke godt nok.

    Nogen af udstillerne havde også skilte på cyklerne med at man ikke måtte sidde på dem.....Hvad sker der lige der? Sådan sælger man da ikke flere cykler.

    Alt i alt var det en skuffende oplevelse fra min synsvinkel.


  • #5   14. feb 2011 jeg forstår bare ikke hvorfor der figurerer en stand fra"3" som sælger mobil abonnement. og andre mærkelige ting der ikke direkte hører mc verdenen til. Er det bare for at få det til at se ud af mere???

  • #6   14. feb 2011 Kan kun sige at det er sidste gang jeg har været til den messe simpelthen for lidt udstyr osv,tager hellere til Frankfurt der får man da noget for pengene

  • #7   14. feb 2011 Smag og behag er jo meget forskellig fra person til person og der er da helt sikkert nogle der syntes det er fedt at kigge på nye standard-cykler.
    Men efter min mening kan man jo bare køre en tur rundt til de forskellige forhandlere og se dem....
    ( Hvor mange af weekendens gæster havde egentlig råd til en MC til +200 tusind ?? )

    Når jeg skal betale entre forventer jeg at se noget jeg ikke ka' se gratis mange andre steder.
    Derudover forventer jeg at blive underholdt - I år var der ingen bane med motard, stunt og atv-kørsel som man kunne lade sig "imponere" af
    Gode "messe-tilbud" er også noget af det jeg går efter...

    Det der virkelig fik mig over på "brokkerøvenes" side i år, var at man ikke fik hvad man var blevet lovet.
    I programmet stod der: "Bikeshow i 4 haller"...?
    Jeg ledte forgæves efter de sidste 2. Der var faktisk kun 2 haller med motorcykler og så en med træde-cykler og elektriske løbehjul ???

    Som jeg har foreslået i en anden tråd - slå det sammen med Stumpemarked i Marts og November og "brænd krudtet af" på 1 eller MAX 2 dage - SÅ tror jeg det rykker og der vil være noget for enhver smag og pengepung...


  • #8   14. feb 2011 Gode ting:

    - Forholdsvist overskueligt. Og flotte udstillinger

    - Tilpas mange stande med tøj og udstyr.

    Negativt:

    - en del forfængelige forhandlere (man måtte ikke sætte sig op på cyklen, uden man forinden havde stået i 20 minutter og ventet på en forhandler).

    - 45 kr. for en lunken fransk hotdog og en cola... dææææælme dyrt.

    - Hvorfor f****** skulle man behæftes med Dankort gebyr fordi man ville betale ved standen? Jeg sparede 75 kr, ved at gå ud og hæve pengene i foyeren. Hvad er fidusen?

    - Hvad laver vandscootere og biler og telefoner på en MC-messe?



  • #9   14. feb 2011 Det hele er ved at ramme de fleste af jer i nakken, som en boomerang.

    Med det indkøbsmønster ( den evige jagt på billige udenlandske leverandører) som fremhersker, er danmark for lille. De danske importører kan ikke købe stort nok ind til at kunne konkurrere med udlandet, og det betyder dårligere og dårligere indtjening til forhandlerne. Mange af jer herinde tror forhandlerne tjener fedt på det de sælger, og der tager I meget fejl. F.eks. er Bridgestone lige gået fra 40 % til 25 % hos deres små forhandlere, og bla. Max´MC har hævet sine netto priser og sænket sine udsalgspriser, for at imødekomme internetkonkurrencen går jeg ud fra!!! og sådan kan man blive ved.

    Der blomster så en del danske internet butikker op med masser af gejl, men de fleste af dem har ikke varen på lager og tager det kun hjem på bestilling. De har sansynligvis en rabat aftale med deres udlandske leverandør, og på den måde kan de overleve for den lille fortjeneste der er at hente der, samtidig med at de ikke har nogen særlige driftudgifter ud over internetshoppen. De har bare ikke nogen lang fremtid, hvis man spørger mig.

    Har selv stået på stumpemarked flere gang og talt mig hæs, med fede vare til rigtig lave priser, uden at kunne sælge en skid.... Hænderne sidder ganske enkelt for dybt i lommerne på de fleste af jer. Det gider jeg ikke spilde min tid og penge på en anden gang..

    Det er samtidig dybt frustrerende at kunder kommer og kikker, prøver varen, får råd og vejledning og så går direkte hjem på nette og sparer nogle få hundrede kr. Hvis forhandlene så ikke har de vare på lager som kunderne ønsker at se men ikke købe, ja så er det en dårlig og useriøs forhandler.

    Så ja, det er sgu ikke nemt... heldigvis er mange gode til at overleve og branchen består, men den er ikke som den var engang. I hvertfald ikke alle steder.


  • #10   14. feb 2011 Jeg synes det var en flot udstilling og i betragtning af hvor dyrt det er at udstille, synes jeg det var virkelig gennemført. At nogle så skriver at det er tamt og uinspirerende på MCG som får andre til at holde sig væk, synes jeg er unfair overfor udstillerne!!!
    Dette kan resulterer i at næste år bliver det endnu sværere at få udstillerer da besøgstallet i år var meget lavt og at der INGEN slutseddler blev lavet i år!!!
    Lad os istedet bakke op om dette arrangement og istedet for at være så negative komme med konstruktive indlæg om forbedringer og ønsker!

    Just my point of view!


  • #11   14. feb 2011 Kunne også være MCH skulle skære ned på deres priser over for forhandlerne/udstillerne, så alle kunne være med.

  • #12   14. feb 2011 var der i går, rigtigt godt sybtes jeg, men skuffende at suzuki pigeren manglede, så dem ihvertfald ikke....
    Ellers vil jeg fremhæve kawasakis stand som den flotteste, skarp forfulgt af ducatis...


  • #13   14. feb 2011 Jeg synes det var en fin udstilling til et par timers underholdning. Fik dagen betalt hjem via en rabat på 400 kr. på et FDM kørekursus smiley
    Det eneste jeg savnede var et brugtmarked - og måske lidt bedre udvalg af mad/drikke.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #14   14. feb 2011 Jes L hvor har du da ret, men indlæg som dit bliver desværre forbigået med tavshed, ingen vil eller kan se hvor det ender, hvis det fortsætter, på den måde : nul butikker eller værksteder i Danmark, og det er ikke kun i mc branchen, det bliver sgu trist den dag vores byer er tomme for butikker, og det halve af os er arbejdsløse, hvor mange penge har vi så sparet mon, så mit råd er at vi ikke skal være så egoistiske, og handle i udlandet for at spare få kroner, hvis man køber mælk af naboen så køber han kartofler af dig, så kører karusellen, lige nu faller den fra hinanden.

  • #15   14. feb 2011 Jeg syntes nu det var fint nok, og de 100kr det kostede at komme ind afskrækker ikke mig overhovedet, bevares hvis man kun kikker og ikke snakker med nogle, eller stille nysgerrige spørgsmål så er det hurtigt overstået.

    Men jeg har da et par stykker som jeg bestemt skal ud og besøge efter man har snakket med dem til messe.

    Ideen med at slå det sammen med stumpemarked ville være genialt, det ville trække en del flere til..



  • #16   14. feb 2011 Takker Fanta H, tror desværre også dit indlæg bliver forbigået. Det er en øm tå, og tror desværre heller ikke der er nogen løsning. Service på værkstederne bliver bare gradvist dyrere, for et eller andet sted skal pengene jo tjenes, og det går ud over de forkerte....

    Men på den anden side, så er der jo heller ikke noget argument for at den samme vare skal koste mere i Danmark som i UK eller Tyskland, det er kun et spørgsmål om leverandør/importør leddet, og her har de danske importøre et problem. For jeg tror der kommer flere nye aktører på banen som agerer centralt i EU og derved kan matche priserne i hele EU og Danmark samtidig, det er PG Danmark måske et godt bud på, hvis de kan lade være med at blive for grådige selv. De har ihvertfald muligheden for at vende bøtten. (PG Danmark er den nye importør at bla. Aprilia)


  • #17   14. feb 2011 Selvfølgelig skal vi på udstilling - og os på djævleøen, venter på Øksnehallen.
    Tag det som en nem måde at komme rundt til alle forhandlerne. Se de flotte nyheder, også selvom man er glad for det man har, eller ikke råd til det nye.
    Indgang + lidt mad og drikke til et par hundrede kroner, bruger vi selvfølgelig på vor hobby.
    Så er der diskutionen om det lille DK marked og det store udland/bestilling på nettet. Jeg vil gerne komme med påstand - jeg tror det er kommet for at blive, og omend endnu større. Kære forhandlere/importører, forbered jer...Der er andre handlingsparametre end prisen, prøv dog at fokusere på alt det andet ( lev.sikkerhed, kvalitet og garanti f.eks ) så
    skal vi nok gribe til baglommen.
    Ses på udstillingen


  • #18   14. feb 2011 Jeg synes det var en udmærket messe med mange mærker repræsenteret. Taget i betragtning at der i 2010 kun blev solgt 2696 stk. nye motorcykler hos de danske forhandlere og at vi lige er kommet på den anden side af finanskrisen. Så synes jeg ikke man kan tillade at brokke sig. Jeg er sikker på at flere af forhandlerne har haft større udgifter til messen, end deres bankrådgiver synes om.
    Om der bliver benyttet 3, 4, eller 5 haller, er for mig ligegyldig, når bare de fleste mærker var til stede.
    Desværre er det danske forhandlernet oversvømmet af gamle overgemte modeller, som de sikkert får tilbudt til attraktive priser, da der ikke er andre lande som efterspørger dem.
    Jeg kiggede da lige en ekstra gang på prisskiltet, da jeg som noget af det første på Yamaha's stand stødte på en "ny" R6'er årg. 2008. Jeg blev helt i tvivl om hvad år vi var i !
    Men det er jo en naturlig konsekvens af den tamme efterspørgsel, der er på nye cykler i landet. Samtidig med at vi bliver oversvømmet af importcykler sydfra. Og prisen på R6'eren var bestemt ikke for høj.
    Hvilket man ikke kan sige om prisen på mad og drikkevarer som var latterlig høje i forhold til kvaliteten. Men det ved man på forhånd, det er de altid sådan nogle steder og det er jo ikke MC forhandlernes skyld !
    Alt i alt for mig en tilfredsstillende messe.


  • #19   14. feb 2011 Jeg synes det var rigtig god messe, havde ihvertfald en super dag i Herning smiley Det var rigtig flotte udstillinger, de forhandlerne jeg snakkede med var flinke og gode til at forklare og vejlede, der var gennerelt en super stemning, der var også fine boder med udstyr. Hvis alle ville bakke op omkring det, så tror jeg også at vi om nogle år kunne være heldige at se flere haller taget i brug til motorcykler.

    Personligt blev jeg ikke skuffet, og jeg har været til samtlige mc messer der har været afholdt i Herning siden 2007, og jeg fik lige så megety ud af denne messe som den sidste. For mig var det bare fedt at komme af sted og nyde min hobby, og så var det jo bare genialt at så mange mærker var samlet undet 1 tag. Jeg fandt da ihvertfald også ud af hvad jeg køber næste gang smiley

    Thumps up fra min side smiley


  • #20   14. feb 2011 Ja jeg var da skeptisk da jeg lørdag formiddag læste en masse negativt om den herinde.
    Men blev meget positivt overrasket, meget endda..
    Der var nogen der skrev at de syntes de var for dårligt at der ikke var nogle messetilbud. Jeg syntes da, der var masser rundt omkring på messen.
    En anden ting er jo at det "Hovedsageligt" er en præsentation af årets nye modeller og ja som nogen nævnte var der da et par overgemte med på messen. Men et decideret kræmmer marked a'la fredericia, det kunne jeg ikke tænke mig.
    De fleste folk har jo allerede læst alt om årets nye modeller på nettet og i blade, evt. på udenlanske messer. Så ja det jo begrænset hvor meget "Surprice" importør og forhandler kan stable på benene herhjemme.

    Det eneste jeg var meget meget skuffet over. Var APRILLIA smiley
    Hvad faen laver de, de har et kæmpe potentiale salg i den nye RSV4 og så har de en med.. Standen skulle have været tapeseret med RSV4, alle tre modeller.
    Og hvem fanden er ?? Er det http://www.itago.dk/shop/frontpage.html eller http://www.pgdanmark.dk/
    Og Itago linker bare til en gammel http://aprilia.dk/

    Nå men alt ialt. Jeg syntes det var et flot comeback.


  • #21   14. feb 2011 Nåh Itago er go'e gamle TMP smiley

  • #22   14. feb 2011 Lars D: Der var hele _2_ RSV4. En "standard" (hvid) og en med lidt udstyr (sort). Vi gik rundt og se de forskellige flotte stande (Ducati, Kawa, Yamaha som dem jeg husker bedst) - men hvor var Aprilia? Ja, på en meget lille stand med et sørgeligt udvalg. Aprilia har meget mere at byde på - og burde vise det frem.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #23   14. feb 2011 Ja men TMP (Thomas Møller Pedersen) er startet op igen i sit gamle navn.

  • #24   14. feb 2011 Lars D. Som jeg skrev tidligere er PG Danmark den nye Aprilia importør, Det er over et år siden Itago mistede den tjans. TMP har ikke noget med Aprillia at gøre i Danmark mere. At Thomas så har en høj stjerne hos italienerne og kan trække i en del tråde er en helt anden sag.

    PG Danmark har så vidt jeg er informeret, valgt at prioritere markedsføringes pengene til at få gang i noget nyt go´ hos forhandlerne, frem for et enkelt skud i bøssen, på en messe
    mange jo allerede har dømt som en fiasko.....


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #25   15. feb 2011 Lidt flere "tekniske" stande, med fine dele som litteratur, affjedring, og stel og motordele, der er nok af svenskere som sælger klude i tvivlsom kvallitet.
    Og bed så representanterne om at undvære suttebamsen -ja mobilen-det er en skændsel at tale og sms i åbningstiden, det var helt galt i år, når man står og snakker, læser de lige deres besked. Jeg var lige ved at købe en ting, men gik, da idioten svarede på et støjende opkald fra kæresten. Regner man virkelig ikke kunderne for mere i brancen? Var på Agromek i Januar, der var anderledes stil over det.


  • #26   18. feb 2011 Det hele er ved at ramme de fleste af jer i nakken, som en boomerang.

    Med det indkøbsmønster ( den evige jagt på billige udenlandske leverandører) som fremhersker, er danmark for lille. De danske importører kan ikke købe stort nok ind til at kunne konkurrere med udlandet, og det betyder dårligere og dårligere indtjening til forhandlerne. Mange af jer herinde tror forhandlerne tjener fedt på det de sælger, og der tager I meget fejl. F.eks. er Bridgestone lige gået fra 40 % til 25 % hos deres små forhandlere, og bla. Max´MC har hævet sine netto priser og sænket sine udsalgspriser, for at imødekomme internetkonkurrencen går jeg ud fra!!! og sådan kan man blive ved.

    Der blomster så en del danske internet butikker op med masser af gejl, men de fleste af dem har ikke varen på lager og tager det kun hjem på bestilling. De har sansynligvis en rabat aftale med deres udlandske leverandør, og på den måde kan de overleve for den lille fortjeneste der er at hente der, samtidig med at de ikke har nogen særlige driftudgifter ud over internetshoppen. De har bare ikke nogen lang fremtid, hvis man spørger mig.

    Har selv stået på stumpemarked flere gang og talt mig hæs, med fede vare til rigtig lave priser, uden at kunne sælge en skid.... Hænderne sidder ganske enkelt for dybt i lommerne på de fleste af jer. Det gider jeg ikke spilde min tid og penge på en anden gang..

    Det er samtidig dybt frustrerende at kunder kommer og kikker, prøver varen, får råd og vejledning og så går direkte hjem på nette og sparer nogle få hundrede kr. Hvis forhandlene så ikke har de vare på lager som kunderne ønsker at se men ikke købe, ja så er det en dårlig og useriøs forhandler.

    Så ja, det er sgu ikke nemt... heldigvis er mange gode til at overleve og branchen består, men den er ikke som den var engang. I hvertfald ikke alle steder.


    Hvor er det sande ord!
    De danske motorcyklister er ved at udvikle sig til nogle mavesure nærigrøve. Hvem helvede siger, at der absolut skal være en "cost/benefit" faktor på alt hvad man rører ved?
    Det virker i mine ører dybt besynderligt, at man rask væk køber mc for +250 kg-kr, for at køre 4-5.000 km årligt samtidig med, at man finder det nødvendigt, at handle i udlandet over nettet!

    nej, drop manerene, støt op om de tiltag mc-branchen stiller op til og nyd så den udstilling som en dag væk fra matriklen i den sure vintertid.

    Når det så er sagt, så skinnede finanskrisen temmelig tydeligt igennem og Piaggio-Group standen var under al kritik. Jeg havde forventet at se samtlige Moto Guzzi og Aprilia modeller. Suzuki's tidligere satsninger var også temmelig nedtonede, men Jesper har jo heller ikke været heldig på det sidste!


  • #27   18. feb 2011 Det hele er ved at ramme de fleste af jer i nakken, som en boomerang.

    Med det indkøbsmønster ( den evige jagt på billige udenlandske leverandører) som fremhersker, er danmark for lille. De danske importører kan ikke købe stort nok ind til at kunne konkurrere med udlandet, og det betyder dårligere og dårligere indtjening til forhandlerne. Mange af jer herinde tror forhandlerne tjener fedt på det de sælger, og der tager I meget fejl. F.eks. er Bridgestone lige gået fra 40 % til 25 % hos deres små forhandlere, og bla. Max´MC har hævet sine netto priser og sænket sine udsalgspriser, for at imødekomme internetkonkurrencen går jeg ud fra!!! og sådan kan man blive ved.

    Der blomster så en del danske internet butikker op med masser af gejl, men de fleste af dem har ikke varen på lager og tager det kun hjem på bestilling. De har sansynligvis en rabat aftale med deres udlandske leverandør, og på den måde kan de overleve for den lille fortjeneste der er at hente der, samtidig med at de ikke har nogen særlige driftudgifter ud over internetshoppen. De har bare ikke nogen lang fremtid, hvis man spørger mig.

    Har selv stået på stumpemarked flere gang og talt mig hæs, med fede vare til rigtig lave priser, uden at kunne sælge en skid.... Hænderne sidder ganske enkelt for dybt i lommerne på de fleste af jer. Det gider jeg ikke spilde min tid og penge på en anden gang..

    Det er samtidig dybt frustrerende at kunder kommer og kikker, prøver varen, får råd og vejledning og så går direkte hjem på nette og sparer nogle få hundrede kr. Hvis forhandlene så ikke har de vare på lager som kunderne ønsker at se men ikke købe, ja så er det en dårlig og useriøs forhandler.

    Så ja, det er sgu ikke nemt... heldigvis er mange gode til at overleve og branchen består, men den er ikke som den var engang. I hvertfald ikke alle steder.


    Hvor er det sande ord!
    De danske motorcyklister er ved at udvikle sig til nogle mavesure nærigrøve. Hvem helvede siger, at der absolut skal være en "cost/benefit" faktor på alt hvad man rører ved?
    Det virker i mine ører dybt besynderligt, at man rask væk køber mc for +250 kg-kr, for at køre 4-5.000 km årligt samtidig med, at man finder det nødvendigt, at handle i udlandet over nettet!

    nej, drop manerene, støt op om de tiltag mc-branchen stiller op til og nyd så den udstilling som en dag væk fra matriklen i den sure vintertid.



    Jes L - Kasper K ; DITTO smiley Og det kan IKKE siges tydligere eller ofte nok !


Kommentér på:
MC Messe - Herning

Annonce