6.273 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Mc + frost = Problemer? Mc + frost = Problemer?

Heysa...

Normalt har jeg mine motorcykler stående i en varm kælder, men har netop købt en cbr 600 f3 1998 for to uger siden og tænkte, at der kun går 1,5 måneder til jeg kan trille igen. Yderligere forventede jeg alt frost var væk derfor blev den sat i carporten. Men men men dmi siger 10-15 graders frost, hmm..

Spørgsmålet: Tager sådan en cbr 600 f3 skade af at stå i en åben carport ved så hård frost? Jeg tænker på om nogle væsker fryser -> udvider sig -> flækker/ødelægger noget? Eller andet selvfølgelig.

Det er ikke lige til at få den ned i kælderen ellers havde jeg self gjort det uden at spørge om frost gør skade.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc + frost = Problemer?
  • #1   17. feb 2011 Har lige solgt en Quingi (kinøjser MC) som havde stået udenfor i åben carport i 3 måneder uden at være startet eller flyttet. Den startede efter 1. hug på kickstarteren. Så håber da en Honda kan det samme.

• #2   17. feb 2011 tager din bil skade af at stå i carporten???

eneste ting du evt kan kigge efter er om kølervæsken er frostsikret nok;-)

• #3   17. feb 2011 Du skal ihvertfald sikre dig at der ikke er rent vand på køleren smiley
    Samt ta for en go ordens skyld batteriet med ind i varmen...

Ellers sker der ikke noget ved det, hvis den står relativt tørt....

• #4   17. feb 2011 Jeg skulle også lige til at spørge om din bil tager skade? Princippet er det samme og en motor er en motor smiley

Dermed ikke sagt at jeg nogensinde kunne opbevare min mc poå den måde, men den tager IKKE decideret skade..

• #5   17. feb 2011 Batteriet skal du ikk tage med ind i varmen, det er faktisk bedst det står i kulden, det skal dog oplades med jævne mellemrum..

• #6   17. feb 2011 Skift olie inden frosten kommer ellers ødelægger syren motorblokken, skift igen når dui skal begynde at køre da olien jo er gammel., sørg for at den er fyldt helt op med benz i tanken ellers ruster den fra hinanden. Skift benz indne du kører da benz er blevet gammel, klods den op så den ikke hviler på dækkene da de blir helt tosset skæve af det.
    Sprøjt al alu med diesel så det ikke ruster væk....
    Køb et nyt batteri og en superlader til at lade det langsomt..

Ovenstående er alm. råd fra MCG ;O)

Ellers gør som de skriver herover...
    Tjek kølervædsken og lad lortet stå. Det havde jeg gjort.

• #7   17. feb 2011 Henrik Touché !

• #8   17. feb 2011 @Mirza arh ja ok batterier skal opbevares køligt smiley Det jeg ville skrive var at 15 graders frost sikkert tager livet af et gammelt batteri der ikke velligeholdelses lades.... Altså at Thor måske skulle stille det et frostfrit sted.. Ikke ligefrem stille det på en tændt kogeplade indtil den 1 marts smiley

• #9   17. feb 2011 hehe smiley

• #10   17. feb 2011 Transalpen har stået ude i regn, sne og slud hele vinteren og den starter stadig første gang. Så følsomme kan sport/racer-cykler da ikke være :o)

• #11   17. feb 2011 Henrik .
    nice ....... nice..........

: )

• #12   17. feb 2011 Der gemmer sig en FZR600 herunder .. det klarede den fint i 2 år
    (link fjernet)

• #13   17. feb 2011 Uden masser af kølervæske, der skal være cirkuleret rundt i motoren, kan du være sikker på at motorblokken frostsprænger!

• #14   17. feb 2011 med hensyn til batteriet, så har bly batterier som til din mc, og nimh (standard aa og aaa) bedst af at være opbevaret koldt. jo koldere jo bedre (ned til -40grader). men de har ikke godt af blive ladet på hvis de er kolde. for at lade med normal ladning skal batteriet være min 5grader. mit mc batteri står på en hylde i skuret hvor mcen også står. tørt. men koldt. det har jeg altid gjort.
    mens mine nimh aa batterier, mod al logik fra mine svigerforældre, i køleren.

• #15   17. feb 2011 Olien går i syre mode og ødelægger motorblokken!! Hold da op noget lort de må producere. Jeg menes nu at have hørt at har olien kørt mange tusinde km så kan man risikere at den æder dårlige pakninger osv, men ligefrem at æde motorblokken som er lavet af alu boooob booob. Har haft en alfa romeo 75 til at holde i baghaven i 10år og dens olie åd nu aldrig igennem motorblokken.. Mon ikke mange mc folk flueknepper deres mc lidt ud over det sædvanlige:) Jeg mener: følger men service bogen så er det vel ikke helt ud i hapen. Min kørte 2000km sidste år og nej jeg skiftede ikke olie inden den kom ind. Når jeg nu hiver den frem engang i maj(røg ind efter bakkens lunking) vil jeg vædde med at den ikke har smidt olie på gulvet:)

• #16   17. feb 2011 godt sagt nik n. bil olie behøver aldrig blive skiftet oftere i vinter vejr. men mc olie er åbenbart bygget til at æde mc'en hvis du ikke skifter den ved indstaldning og udtagning. det lyder meget mærkeligt. jeg skifter ikke selv olien de 2 xtra gange for jeg fatter heller ikk hvordan olie skal kunne gøre det der. tror bare det er et olie forhandler rygte der er kørt alt for langt ud. men min mc er jo heller ikke lavet af guld. måske er det derfor. guld mc'er ruster af olie. alu gør ikke smiley

• #17   17. feb 2011 Det er almindeligt kendt at netop kombinationen af kulde, alu og jasogodkendt olie skaber en særlig syre der er særdeles nedbrydende for blokken.
    Prøv at google det.. Står det der er det nemlig rigtigt.

• #18   18. feb 2011 Takker for svarene. Jeg ved ikke om den bil jeg ikke ejer tager skade af frost....;)

Jeg kan forstå det eneste jeg skal tjekke er kølervæsken, right? Pt. er den grøn/blå og trykt-flyende ala shampoo. Hvordan dælen tjekker jeg om den er sikret ned til 15-20 frostgrader?

Jeg nægter at tro olien kan skade motorblokken pga frost en lille uges tid, måske over længere tid. Lige meget hvad skal olien skiftes når sæsonen starter.

• #19   18. feb 2011 Tror nu heller ikke på den med syre i olien.. Derimod kan mange småture og koldstarter give meget kondensvand i olien, som så kan fryse, men det er kun et problem hvis man starter den op da der ikke vil komme olietryk. Den vil ikke frostsprænge pga. det i hvert fald.

• #20   18. feb 2011 Argh....
    Det er gas for fan...

Læses kun det halve indlæg???

• #21   18. feb 2011 Henriks indlæg KUNNE hænge lidt sammen med en tråd SOM denne:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=153917

smiley
    Læs hans første indlæg IGEN, fra ende til anden (OG det er IKKE Marcipan!)

• #22   18. feb 2011 LOL hvordan kan folk overhovedet tro på det og ikke undgå at se at det er pis hehehe

• #23   18. feb 2011 til at teste kølervæsken på den billigste måde er at gå i en hoppy forrenting og købe en lille sprøjte. sug den halv fuld med mc'ens kølervæske og læg den i fryseren i et par dage. er væsken i sprøjten stadig flydende er den frost sikker til i hvert fald -20grader. tada.

• #24   18. feb 2011 Eller smid 30 kr efter denne: http://www.thansen.dk/product.asp?c=4917778942&n=-2027216166&pn=-1443646779

• #25   18. feb 2011 hmmm..
    kan sikkert også bruges til mange andre mystiske ting..og.sager....

: )

• #26   18. feb 2011 Hmm... måske ? Har du erfaring med sådan en Jeppe ? smiley
    Tør slet ikke tænke på hvilket "værktøj" du har i dit "værksted", eller hvad du kunne finde på at bruge det til smiley

• #27   18. feb 2011 hæ hæ............................................. nice : )

• #28   18. feb 2011 Lars: Mega nice. Den prøver jeg at købe smiley

Kommentér på:
Mc + frost = Problemer?

Annonce