1.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

"Racer" "Racer"

Går m tanken om at få mig en racer mc... for at prøve en " rigtig racer "... og vil i første omgang købe en uden afgift ( har jo stadig min BB )

kigger på :
Yamaha yzf r1 ( 2004 )
suzuki gsxr 1000 (2002)
kawasaki zx 10r (2005 )

Hvilken én skal man vælge ??

en man kan få stumper til , en der er værd at bruge til alle formål

ja, jeg ved der er mange meninger.. men er der nogen der kan give fordele og ulemper ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Racer"
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #1   22. feb 2011 Alle tre er gode bud på racer MC'er.

R1'eren kan have lidt problemer med ventilstyrene, men det burde være udbedret på de fleste af dem under garantien. Det kan dog blive et problem hvis den ikke har kørt ret mange km idet der ikke er betalt afgift på den, for så har problemet ikke vist sig endnu.

GSXR kan have et problem med gasspjæld sensoren og lidt slatten affjedring - men er ellers en bundsolid MC. Den trækker som et godstog og vejer kun lige over 165 kilo til sine 160hk, så den vil føles ret vild.

ZX10R kan have revner i stellet hvis den har været brugt til wheelies og landet hårdt nogle gange. De kan støje en smule fra generatoren, men det har ingen praktisk betydning.

Udover det, er der selvfølgelig almindelig vedligeholdelse og service, men igen vil det være svært at finde en historik på MC'en når / hvis den er uden afgift.
    Du skal ikke blive overrasket hvis du møder en MC der har kørt banerace og så er bygget om til gadecykel igen.

Du kan roligt forvente lidt servicering af affjedring og olieskift osv da den slags maskiner står meget stille.

• #2   22. feb 2011 zx= 5300 km
    r1= 15000 km
    gsxr=23000 km

lyder det vildt Sajmon ??

• #3   22. feb 2011 ps.. skal lige indskyde at de alle er GADE cykler og ikke har været på bane

• Sajmon ™

#4   22. feb 2011 Det er på ingen måde vildt.

Hvordan ser priserne ud på dem?

• #5   22. feb 2011 gsx-r 1000 k-1 er i mine øjne nået af det smukkeste, syntes de nyere bliver for plastic agtige.
    sådan en k-1 i blå / hvid med hvide fælge, masser af klarlak.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2621
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9002
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19432

• #6   22. feb 2011 28000- 40000

• #7   22. feb 2011 Mille

ja den er hammerflot .. ingen tvivl om det

og så er det den billigste smiley

• Sajmon ™

#8   22. feb 2011 R1'eren er min favorit mht udseende, men GSXR er klart den af de tre som føles kvikkest.

ZX10R føles meget lille og forkrampet at sidde på, men jeg er også 193cm.

Husk den ældste også er billigst i afgift, og med al sandsynlighed også forsikring...

• #9   22. feb 2011 ja afgiften skal klart m i overvejelserne.. ligesom lir er smiley

• #10   22. feb 2011 jeg har set gsx-r 1000 til salg til 60.000 kr. så man skal tænke sig om om det kan svarre sig at importere.

• #11   22. feb 2011 Ja jeg syntes du skal købe sådan en GSXR250R der, hammer billig og du bliver garanteret træt af den!
    Så har du igen en undskyldning for at kigge på ny mc! smiley
    Ha ha.. Nu sidder Allan's frue og griner smiley

• #12   22. feb 2011 skrid Brian ... *LOL*

Mille... for en K2 ???

• #13   23. feb 2011 k-1 der er p.t to til salg til 69.000 kr. på dba.dk og der er vel ingen handel uden afslag smiley

• #14   23. feb 2011 Kim(6920Videbæk) O fra min venne liste har en fin GSX-R som du søger stående. Han har snakket om at sælge den. Det kunne jo være en mulighed. Den står i hvertfald flot.

• #15   23. feb 2011 GSX-R 1000'eren er en rigtig fed cykel! Kan kun anbefale den. Men det er med den som med alle de andre nyere 1000 ccm, man skal passe på med sin højre hånd...

Søren

• #16   23. feb 2011 Allan nu har du selv en BB , hvordan kan du så vælge andet en Honda til din racer....det er da det mærke du kender og alle ved er bedst ???

• #17   23. feb 2011 *402*Kenneth

netop derfor.. fik min første Honda i 82'

nu vil jeg prøve noget andet smiley

• #18   23. feb 2011 Johnny (Herning)

så skal han skynde sig... for har 2 cykler jeg forhandler om lige nu

• #19   23. feb 2011 Nej det skal du hvis det er. Jeg er ligeglad.

• #20   23. feb 2011 Ahemm, det er fint nok altsammen, men der er eddermame sket meget udvikling på stel og bremser fra K1 GSXR1000 og til 2005 ZX10R og 04/05 modellen af R1éren. Suzukien er en total tyk trunte sammenlignet med Yamahaen. Jeg er selv Suzuki mand, men af de tre cykler du nævner falder den udenfor. Jeg ville selv tage Yamahaén til banebrug. Kawasakien har en mere potent motor, men styregeometrien er klart bedre på Yamahaen. Jeg har prøvet alle tre cykler på bane og man kan sagtens mærke at K1 Suzukien er en cykel af ældre dato. Den føles gammeldags i styringen og den er kæmpestor at sidde på. Yamahaen er klart mere moderne og er tættere på de "nye" cykler end nogle af de andre.

My 2 cents

• #21   23. feb 2011 Poul O

Tak for dit svar smiley men det er til gadebrug... hvilken mener Du der er bedst så ??

• #22   23. feb 2011 Nååååeh, jeg tog overskriften for at du ville prøve kræfter med cyklen på bane. På gaden udlignes forskellene på cyklerne meget. Det er alle gode cykler med sine egne kvaliteter. Yamahen er klart mest "ræset" i designet, og den bliver anstrengende på lange ture. Jeg synes personligt bedst om Yamahens design. Den er jo bare så pisse flot den cykel. Suzukien er nok den mest touring mindede cykel af dem alle og den har en kanon motor som faktisk har kørt frem til og med K8 modellen, selvfølgelig med ændringer forskellige steder. Men en bundsolid motor. Kawasakien er et kraftværk af format. Det er klart den er cyklerne der føles mest frisk på gassen, men meget af det (nu får jeg en masse "greenkeepers" på nakken) skyldes også at chassiset ikke er skidegodt sammenlignet med andre cykler af samme årgang. Lidt lissom en RD350 kan føles vildere med sine 40-50hk end en moderne 600ccm med 120hk.
    Men det er allesammen cykler i super kvalitet og jeg synes du skal prøve dem alle og få dit eget indtryk af dem. Dissiderede svagheder som du skal være bange for har ingen af dem. Så tag den du synes bedst om.

• #23   23. feb 2011 Poul O

Tak .. et brugbart svar smiley

men skal jo også tænke pris/afgift osv... og der vinder suzukien jo nok

Kommentér på:
"Racer"

Annonce