5.681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

video test danco oil video test danco oil

Faldt lige over en test af deres tilsætning til olie.

Så selv testen blive udført for nogle år siden i messecenter herning.

Nogen der har erfaringer med det additiv på ældre motorer? (ja en 82'r er ikke gammel, kun ældre) he he

http://www.youtube.com/watch?v=D3LkOY3gaPo&feature=related

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  video test danco oil
  • #1   23. feb 2011 Har ingen erfaring, men har dog lidt i bagagen fra min mekaniker tid, hvis det er så fantastisk, så forstår jeg ikke at castrol, motorex, shell og lignende ikke har "opfundet" det til deres olier....., moderne kvalitets olie skal ikke tilsættes noget som helst.

• #2   23. feb 2011 Pas på med ikke at rense for hårdt på en gammel maskine ... Det kan skade

• #3   23. feb 2011 Min bror og far bruger det i deres biler(motor og gearkasser) og er begejstret.
    Jeg bruger deres kædeolie på mc'en ...virker fint.
    Kæde og baghjul kørte lettere rundt efter påføring ifh. til den gearolie jeg brugte som kædesmøring tidligere.

• #4   23. feb 2011 ...men tvivler på at det godt i en mc motor pga vådkobling.

• #5   23. feb 2011 Ja hurra for WD 40 ... det er derfor jeg ikke har haft det i mei værksted i Ca 6 År

• #6   23. feb 2011 Kontakt dem og fortæl hvilken cykel du har så kommer der et brev til dig på din cykel Det har jeg gjort

• #7   23. feb 2011 En motorolie der kun har kørt 4000km burde sq stadig smøre, men det siger de jo den ikke gør... så det tror jeg altså ikke helt på

• #8   23. feb 2011 Du sp jo den nye olie ... Det kan der jo ikke snydes med

Jeg mødte dem for mange år siden i Vandel, Jeg troede ikke på dem så jeg gik over til en stand hvor de solgte en anden olie og spurgte om han ville prøve med den, Det ville ha gerne og den pev også på samme måde som i videoen.

Jeg kan ikke på nogle måder se der kan snydes da alt er synlig og der er en Ampere meter som viser hvr hårdt motoren bliver belastes.

Vil tro der går en 4 år så møder jeg en anden som også tester den olie og igen prøver jeg på alle mulige måder at mod bevise men da fik jeg besked på at finde en sted de solgte olie og så komme med den ... Samme resultat

Som sagt Jeg kan ikke se snyd nogle steder.....

• #9   23. feb 2011 De måler også nogen gange hvor længe den kan køre uden at rive, men det sker jo kun hvis motoren løber HELT tør for olie!

• #10   23. feb 2011 Det kan ikke tænkes at den maskine han bruger har en belægning af et eller andet, som det der fanzy olie går ind og gør noget ved.
    Hvis du kommer med en helt ny motorolie og smider derind, så burde den sq ikke hyle.

• #11   23. feb 2011 Jo den gør! Det ser du jo helt tydeligt! Det er bare ikke sådan din motor gør! De ting han tester er reelle nok, men hvor tit løber du HELT tør for olie? Aldrig!
    Hele fidusen i en motor er jo netop at der IKKE kommer metal mod metal, lejerne kører jo på en oliefilm og kun hvis den brydes får du rivninger!
    I videoerne fortæller han jo helt klart at det er lejedele han bruger, ingen trylleri i det!
    Se det som en sikring for en voldtunet motor hvor der lige pludselig er slået hul på bundkarret og olien forsvinder, så hjælper additivet!
    Og at man kan fordoble sine olieskifte intervaller!

• #12   23. feb 2011 nåh så forstår jeg det bedre smiley

• #13   23. feb 2011 Min søsters gamle bil (opel ascona) lånte jeg for 15 år siden, havde adgang til noget swedol lignende, og ville være flink, når nu jeg havde lånt den, SÅ den fik olieskifte, swedol kur osv.

2 år senere jule aften (2 olieskifter senere... eller påfyldninger, den drak en del olie) kom hun på besøg hos vores forældre, jeg tager imod hende i dørren, og hendes første sætning er, kan du ikke lige tage et kig på bilen i julen, der er en rød lampe der lyser....det har den gjort i 2 uger, så det er ikke noget vigtigt!! (møgkælling)
    det løb mig koldt ned af ryggen, SÅ ud og hive oliepinden, IKKE en dråbe!!

SÅ blev jeg intereseret. ind under bilen med et kar (juleaften ja) og fjerner bundproppen.. den sad løst, og kobber ring manglede.

Den havde fået skiftet olie 2 mdr. tidligere hos en baggårdsmekanikker i Odense.

Jeg lod den køle af, hældte frisk olie på, OG hun solgte den 3 år senere efter ydeligere ca. 70.000 km. DET overbeviste mig om at der er noget om snakken, de GØR en forskel, hvis der sker noget....

TIL sammenligning, min kusines mand, havde en Mazda 6 (mener jeg det var) som han for 2-3 år siden selv skiftede olie på, med en mekanikker ven smiley DE glemte at spænde proppen. næste dag holdt han i et lyskryds i tomgang, satte i gang, lampen tændte, han bremsede OG motoren var død, inden han holdt stille (så på CA. 2 sekunder)
    proppen og al olien lå i hvor han havde holdt for rødt!
    Han skiftede hele motoren, det var nemmest. 15000 kroner kostede det......

Jeg er klar over tolerence forskellene imellem pågældende biler, OG tør ikke anbefale det til biler med hydraliske ventilløftere m.m. ANER ikke hvordan det påvirker dem. har ikke turde give min egen bil det af samme grund! MEN alle "gamle" biler jeg har haft (pre 2000 ) har fået det!

• #14   23. feb 2011 Jeg har også kun gode erfaringer med Swedol..........

• #15   24. feb 2011 ja men nu har det her intet at gøre med swedol andet end det er et additiv, men prøver at skrive til dem og hører hvad de siger..

• #16   24. feb 2011 Swedol giver nogen øjeblikkelige fordele og mærkbare forbedringer, det er ikke sikkert at Dancooil gør det!
    PS! Jeg bruger selv begge produkter!

• #17   24. feb 2011 Swedol er var meget moderne for 15-20 år siden men hvis du ser hvad der er i så opdager du det er PTFE (Plast produkter)

jeg vil ikke smide plast i min motor

• #18   24. feb 2011 Heller ikke hvis du kunne spare 5-10.000 på en motorreparation?

PTFE er IKKE bare plast, måske kunsstof, men Teflon og altså ikke bare plastik! (plast er jo en fællesbetegnelse)
    Hvis det virker og det koster en brøkdel af en reparation, så er det da da bare fremad!
    Jeg har kun ros til det produkt og der er sikkert andre som Nulon osv der virker ligeså godt!
    Det er ok at man har en mening om noget, men egne erfaringer med ting kan jo ikke tilbagevises som værende overtro og skrøner!

• #19   24. feb 2011 Og Swedol sælges jo den dag i dag! Tupperware er også en "gammel" opfindelse, men derfor virker deres produkter da stadig! (godt nok hundedyre)

• #20   24. feb 2011 Undrer mig over hvordan nogen motorer overhovedet kan holde uden div additiver i???

• #21   24. feb 2011 Det kan de heller ikke Olie er der jo også additiver i !!

• #22   24. feb 2011 Gammeldaws mineralsk olie er jo også kun til veteraner, rigtige racermotorer kører jo altid fuldsyntetisk!

• #23   24. feb 2011 Steffen ( Fjelstervang ) .
    Arh, ja ja, har skam svendebrev som mekker, så kender godt til olie, har skiftet olie på lastbiler en mas smiley og vi hældte altså ikke andet i end BP olie.... og de kørte sært nok mange kilometer....

• #24   24. feb 2011 er der nogle der modsiger dig søren ???

• #26   24. feb 2011 Har kun go erfaring med danco oil fra min gamle Chevy pickup, har bøvlet en del med en slidt gearkasse, prøvet flere olier i den, det eneste der får den til at køre ordentlig er danco oilen ! eller en totalrenovering af gearkassen selvf. men med danco´en kan det forhåbentlig vente lidt endnu !
    På den anbefalede org. olie samt ELF, og forskellige andre anbefalede castrol´er jeg har prøvet "børster den tænder" I 1,2,3 gear når den er kold.... Men kører helt perfekt med danco smiley

• #27   24. feb 2011 Husk at ALLE oliefirmaer garanterer for det de sælger, sker der noget med din motor dækker de det!

Så skal man lige huske at lastvogne har langsomtgående motorer, de har ikke det samme behov for additiver, MEN de kan sagtens vinde på det, det er der mange eksempler på! (bare en stor udskrivning)

• #28   24. feb 2011 (link fjernet)

• #29   24. feb 2011 Her er ham fra videoen

Sønder Jylland
    Gesten Special - Hans-Jacob Ellegaard
    Øster Gesten Skovvej 7
    6621 Gesten
    Tlf: 75 55 76 60
    Mobil: 40 82 56 60

• Jens P
    Jens P Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #30   10. jul 2015 ..Har fået at vide det er fuld af klorforbindelser, som på sigt danner Hydrogenclorid som i vandig opløsning også kaldes saltsyre!!!! Kig efter rust indvendig i din motor, hvis du har kørt på DANCO OIL's additiv.

• #31   10. jul 2015 Jeg kender ikke konkret til Danco Oils forcer og svagheder, men der er jo som ved alle produkter kæmpestore summer som garanti for at hvis de skulle ødelægge din motor, så er der en forsikring der tager sig af det.
    Har selv kun brugt deres dieseladditiv.
    Men det er da noget af et postulat det der, hvor er dokumentationen henne?

• Jens P
    Jens P Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #32   10. jul 2015 Jeg skal prøve at tage et billede af en standerboremaskine som har skåret gevind med dette additiv. Da vil du se spindel og tap er rustet en del. Jeg har også billede af en kantbukker som blev smurt på bukke værktøjet for ikke at lave rivninger på pladerne når de blev bukket. Der er overkniv og holdere rustet efter en uges kørsel! Da jeg omtalte disse tilfælde med en af mine venner, fik jeg det føromtalte at vide. Jeg skal høre om jeg kan få mere dokumentation på dette tilfælde, evt i form af billeder før og efter.

• #33   10. jul 2015 Det lyder da ikke for smart!

Kommentér på:
video test danco oil

Annonce