784 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Knast kædestramme Knast kædestramme

Hej jeg har en Yamaha r6 fra 1999
Den er begyndt at tikke ret meget når den står i tomgang, og kan læse fra andre her inde, at det næsten kun kan være den der knastkæde eller stramme hjul, men ved ikke lige så meget om den del.
Er der nogen der har forstand på sådan noget, er det svært at skifte ?
Eller er der nogle der har nogle billeder eller en beskrivlelse her om.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knast kædestramme
  • #1   23. feb 2011 det er med stor sandsynlighed det der er galt....

vil anbefale dig at køre på værksted, hvis du ikke har indsigt i at skifte kæden på din mc... strammer er som regel lige til at gå til, og kan være nok. i nogle tilfælde.. men spørg evt dit værksted...

• #2   23. feb 2011 var du fra nordjylland så skulle jeg nok hjælpe med at få sat en ny strammer i.
    Det er der ikke de store ben i, var der i hvert fald ikke på min suzuki smiley

Hvis du har en service manual, så burde du sagtens selv ordne det, det er ikke svært tager bare lidt tid den første gang.
    Og når nu man er ved det, så kan man lige så godt kigge ventilerne efter.

• #3   23. feb 2011 jo mange tak. det var flinkt af dig. men jeg bor i sønderjylland. har ikke en manual til den desværre. har lige skiftet tændrør,oile.luftfilte og oliefilte. så lidt kan jeg da lave selv. men har ikke prøvt det med knastkæde.

• #4   24. feb 2011 nu er det jo sådan at der er en grund til at knastkædestrammeren larmer og det er slitage, meeeen det ikke kun den som er slidt, alle dele inden i motor har jo kørt samme antal km så det er jo også slidt, men at skifte knastkædestrammeren er lidt ligesom at pisse i bukserne, det varmer ganske kort tid, men held og lykke med ???

• #5   24. feb 2011 det er lidt noget pjat Bodie B, knastkæde og strammer er sliddele med en kortere forventet levetid end mange andre dele af motoren

• #6   24. feb 2011 Jesper H
    enig med dig... sikke noget sludder ... og det kan i terorien bare være knastkæde stremmer fjederen der er slatten ,eller har sat sig fast.. set før, så rolig rolig nu, inden du Bodie B for sat en hoved rep i gang på hans mc....

:=/

• #7   25. feb 2011 ja undskyld jeg mente de dele som har berøring med knastkæden

Kommentér på:
Knast kædestramme

Annonce