{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sv1000s eller Z750
  • #1   23. feb 2011 Vil du ligge ned og køre, eller vil du sidde op og køre?

    Kører selv på en Z750, og den giver mig alle tiders køreglæde.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #2   23. feb 2011 Start med forsikringsprisen.

    Er det stadig svært at vælge, så tag et par LANGE prøveture på begge to - dog ikke på samme tid... :o)
    Det er to vidt forskellige MC'er til hver sit temperament og hver sin type motorcyklist.

    Z750 er til sjov, ballade og masser af omdrejninger men vil være en ren dræber for bryst og nakke ved længere ture på motorveje.

    SV1000S er mere til touring i standard trim, men kan sagtens bruges til sjov og ballade hvis man gør noget ved affjedringen. På grund af halvkåben er den noget mere behagelig at køre på motorvej med.

    Ved du godt der findes en model af SV1000 som har samme styr og siddestilling som Z750'eren, eller er det den du mener?

    Kig evt i min profil - den røde...


  • #3   23. feb 2011 mht til det som Sajmon siger vedr bryst og nakke smerte ved længere køreture, så afhænger det selvfølgelig også lige så meget af hvor løs du er med håndledet.

    Jeg har kørt 400km+ en enkelt dag, kun afbrudt med 1 pause (2 hotdogs TAK 7/11) og kunne ikke synderligt mærke det. Og det meste af min kørsel den dag, forgik på motorvej og større motortrafik veje. Men jeg kørte så også pænt der.

    Z750 er omdrejnings villig, og bider først rigtigt når du har gået 4000+ i omdrejninger.

    SV1000 kan jeg ikke snakke for andet end det man hører med V2. At de trækker fra bunden.

    Og for lige og bruge Sajmon en gang til.. Ved første lejlighed så tag en tur på dem. Squ det eneste og bedste du kan.


  • #4   23. feb 2011 har nu ikke de store problemer med motorvej på min smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #5   23. feb 2011 Det har jeg heller ikke, men det er sjældent jeg ligger over de 130-140 stykker i længere tid på den, medmindre det er bane eller svingkørsel på de små veje.

    .... Og det har taget lidt tid at vænne sig til fartvinden og lære at sidde rigtigt - de fleste når det aldrig før de sælger dem igen. :o)


  • #6   23. feb 2011 Tak for svarene

    Lars: jeg er mere til at ligge ned og køre, men tænker også på min højde. Jeg er 192, og TROR jeg ville komme til at sidde ret dårligt på en Z750.

    Sajmon: Forsikringspriserne ligger på nogenlunde samme niveau. Tror også jeg må tage en tur på hver enkelt cykel, selvfølgelig ikke på samme tid smiley

    Jeg er mere til superbikes, men grunden min alder er det næsten ikke realistisk at starte op med sådan en cykel. Så valget står mellem de to cykler, men hvilken en kommer så nærmest en superbike.

    Er det ikke N-modellen? Men synes nu at S- er lidt mere sporty udseendes mæssigt.


  • #7   23. feb 2011 140+ i 2-3 timer Sajmon.
    Så kan du også fortælle konen at du har været til "styrke træning" idag smiley


  • #8   23. feb 2011 i udseende, KLART SV1000. Racer udseende er jo forbundet med fuldkåben.

    Meeeeen Z750 har squ også et råt udseende, især efter de opdaterede den.
    Men ja, sigt efter SV1000 hvis du skal have "racer look". Mener også hvis du køber den igennem en forhandler at der er nogle mønter og spare i forsikring. Kan ikke huske hvem Suzuki samarbejder med.


  • #9   23. feb 2011 Jeg er 191 cm og har haft begge maskiner. Mit råd er Kawasaki Z-750.
    ;O)


  • #11   23. feb 2011 du kan da sagtens få superbike forsikret med din alder.. jeg har en GSXR 750 K7.. forsikret med kasko for 11000 om året..

  • #12   24. feb 2011 med din højde vil jeg mene at du vil sidde best på svén, har prøver en z750 og den er meget kort i forhold til svér, men der er nok en i samme højde som dig der køre på en z750 der bedrer kan svare på det.
    tror mere du skal beslutte dig om du er til v2 eller v4, der er en verden til forskel.


  • #13   24. feb 2011 IMO er en Z750 ikke en særlig god motorcykel, har godt nok kun prøvet den gamle model, fra før 2007.
    På den store landevej er den dog god, og motoren, der er dens største fordel, har godt overskud. Men så snart det kommer til de sjove snoede veje, så kræver den en fast hånd at få rundt i svingene. Den har et højt tyngdepunkt og en affjedring der slår igennem når man presser den, samt en for høj vægt når det bliver sjovt.
    De nyere modeller, senest 750R er lidt forbedret på affjedringssiden, men det er stadig en tung MC.
    Finishen er heller ikke på vanligt japanerniveau, og bagsædet er ikke meget bevendt. Hvis du altså har planer om at køre med en bagpå.

    Er det nye maskiner du har kig på?
    I så fald tror jeg Suzuki GSR750 er et kig værd, eller Yamaha's FZ8


  • #14   24. feb 2011 Hvad angår forsikringen, så samarbejder Suzuki med IF, så det kan gøres til rimelige priser. Betaler selv godt 4000 om året for en sv 650 s, ansvar og kasko. Du kan selv gætte, hvilken af de to maskiner jeg ville vælge smiley Men gå efter din mavefornemmelse.

  • #16   24. feb 2011 Ville Ta en nøgen sv1000 har hørt kawasakien er lavet af rullepølse og remoulade - ved dog ikke med 100% sikkerhed om det passer

  • #17   24. feb 2011 Har haft en sv1000s og aldrig forstået dem der mener den egner sig som
    sporttoure,jeg blev træt i nakken lænden og mine fingre begyndte at sove
    efter under en times kørsel.
    Har nu en xjr 1300 uden kåbe,den kan jeg køre på dagen lang uden at blive træt.
    Men prøv begge maskiner da det også drejer sig om smag og behag.
    mvh claus


  • #19   24. feb 2011 2 cyl. = bundtræk, fed lyd og køreglæde, så SV 1000 ja tak.
    Men prøv dem begge, og tag den der føles rigtig for dig, og blæs på hvad andre mener........du betaler, så du er chefen.


  • #20   7. apr 2011 Hvis GSR750 er en mulighed har Enghave lige fået en til demo idag.

Kommentér på:
Sv1000s eller Z750

Annonce