737 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Standarddækkene på Z750 - er de ringe? Standarddækkene på Z750 - er de ringe?
Hej allesammen,
Har talt med flere mennesker omkring dækkene på denne maskine, og de påstår, at dækkene ikke er særligt gode. Det er Dunlop's Sportmax Qualifier der sidder monteret fra fabrikken. Jeg har endnu ikke været ude og gjort mine egne erfaringer, da vejret ikke er godt nok til at rulle en tur endnu.
Er der nogen der kan be- eller afkræfte om overstående er sandt? Og hvis det er, hvilket dæk bør så købes i stedet for? Det skal anvendes til almindelig dagligdagskørsel i både by, på lande- og motorvej.
På forhånd tak for kommentarerne!
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 98 Svar: 825
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
synes klart det er et ringe dæk og har kørt med 3 af dem og skiftet alle 3 , og har da været enige med andre og med test .
men om det er blevet ændret fra 10 modellen ved jeg ikke .
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 253 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.894
Jeg købte en R6 06 fra england der havde disse dæk monteret . Og jeg tog den første tur på bane med de dæk på da jeg ikke kunne nå at skifte . De stod fint fast .
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
måske kun til min kørestil ?
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
Det eneste alvorlige minus, jeg oplever på det køredynamiske område, er standard-dækkene - et sæt specialudviklede Dunlop D221 med ganske bløde karkasse-sider. De er optimeret til lettere kørere og varme forhold. Vejgrebet og styrebalancen er sådan set helt i orden, men ved medium hurtig kørsel med blød mellemgas og et roligt pace, oplever tunge kørere som jeg en vis skiften mellem under og overstyring, der er meget typisk for bløde bagdæk med et bredt tværsnit. Det er som om cyklen "ruller" en smule i sideværts plan, og man får derfor brug for at holde lidt igen i det brede styr.
Jeg fristes til at pumpe gummiet hårdere op end de 36/42 psi, som Kawasaki’s mekanikere har givet cyklen. Det burde ikke være nødvendigt.
Kun når jeg kører dækkene rigtigt varme og presser farten noget højere op, opleves styringen helt neutral. Men her er der givetvis tale om dæk-relaterede problemer, og de viser blot hvor tydelig fordelen er ved den allerseneste radialdæk-teknologi fra konkurrenter som Bridgestone, Michelin og Metzeler/Pirelli, der alle arbejder sig i retningen af stivere og bedre dæmpede karkassesider, spidsere tværsnitsprofiler og mere absorberende bæltelag under slidbanerne. Sidstnævnte for at opnå den størst mulige kontaktflade med asfalten underneden.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
Til trådstarter: Generelt for race-dæk er, at de skal køres rigtig varme før de har greb, men så har de til gengæld masser af det. Det betyder at du skal tæske cyklen en del, før de får det optimale greb. Det kan være svært på offentlig vej. Jeg havde valgt et sportstouring-dæk i stedet, som eks. Michelin pilot road 2/3, eller BT-21/23. Simpelthen fordi jeg også bruger cyklen til transport, og ikke bare svingture for fuld hammer.
Når det er sagt, så kan du altså sagtens køre på det. Du skal bare være obs. på, at der nok ikke er ret meget greb når det er glat, eller dækket er helt koldt.
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 409
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 371
Dyrk evt nogle test fra UK
http://www.dunlopmotorcycle.com/infocenter_tirecharts.asp
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 371
apr 2007
Følger: 66 Følgere: 61 MC-er: 2 Emner: 77 Svar: 1.038
Som de andre skriver.. Der skal køres aktiv for at få dem til at få de bedste greb.. Jeg havde flere gange oplevet, at karkassen drillede med styringen osv. så de blev skiftet ud..
Så almindelige dage med regn, kolde vejr og stille kørsel.. Så er Pirelli Diablo Strada og andre dæk langt bedre..
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Er jo ligesom dem der køber racing dæk til deres gade cykler, er jo rent overkill når et sport touring er mere end nok.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Men jeg vil da mene at han burde vente til der bliver bedre vejr, også tage ud og prøve hvordan de er, inden han skifter i hvert fald.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
og dit er at beholde og prøve , så må han jo vælge ,
har du kørt en z750 med sådan et dæk ?
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
maj 2008
Følgere: 9 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 15
Standarddækkene på Z750 - er de ringe?