{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.899 visninger | Oprettet:

lotte H
lotte H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Har tanket min Firma Jeep med benzin {{forumTopicSubject}}

Hjælp en idiot jeg er smiley
Har tanket min Firma Jeep med benzin, har kørt i den i 4 år og har aldrig gjort det før.
Den bliver fyldt med 61 liter. jeg gik ind på Shell og sagde at jeg havde tanket diesel på tank nr.1
ja så gerne sagde den unge mand og jeg betalte med mit firma kort og han spurgte om jeg ville have bon med ? nej den smider du bare ud , farvel og tak.
Jeg sætter mig ud og starter og kører hjem ad, så begynder det at sætte ud efter ca. 4 km også går den død.
Nu holder den på værkstedet og jeg venter på en dom
Betaler bilens kasko for dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har tanket min Firma Jeep med benzin
  • #1   2. mar 2011 ja det gjorde den da min mester tankede han toyota vx100 4,2 td med benzin og kørte ja de 2-4 km, der dækkede hans kasko vist.

• #2   2. mar 2011 Bilens kasko?

Så skulle det være første gang en forsikring dækker dumhed..

En kasko dækker skader opstået ved uheld, ikke sådan noget. Det er firmaet der kommer til at betale for din llille hovsa.

Andre herinde har prøvet det samme (nævner ingen navne Knud)

Det koster i omegnen af en 60000kr.. det er pumpe og højtrykspumpe, samt alle dyser der ryger der..

Sur røv

• #3   2. mar 2011 Martin:

Den tvivler jeg MEGET stærkt på smiley

• #4   2. mar 2011 nogle kasko forsikringer , dækker opsugning og benzin ?? men tror ingen dækker følgevirkninger .
    60000 kr var meget specielt dyrt , andre har sluppet med regninger på 3000 kr ,

• #5   2. mar 2011 altså nu ved jeg ikke hvor meget der var sket med den toyota, men han sagde det ikke kostede ham noget, andet end at blive til grin hos toyota i roskilde.

• #6   2. mar 2011 Det tager en kasko forsikring ikke.. og ja den tur der er som regel MEGET dyr smiley

• #7   2. mar 2011 Du har også valgt det forkerte forum hehe ikke helt din dag :S

• #8   2. mar 2011 Michael:

Det koster på en nyere højtryks diesel motor oftest:

Fødepumpe
    Højtrykspumpe
    Sensor/fuelrail
    Dyser

Og på eks. en Seat TDI koster en dyse alene 6000kr.. tro mig en Jeep er ikke billigere i dele smiley

• lotte H
    lotte H Tilmeldt:
    mar 2011

#9   2. mar 2011 En af mine ansatte smed nøglerne væk til en af vores firmabiler ,og vi måtte skifte hele låsen fordi den var gået i ratlås der betalte bilens kasko for dette nummer ,godt nok var der en selvrisiko på 6000 ,men det kostede 10000 at få den lavet

• #10   2. mar 2011 Lotte hvad er det for en bil ? model årg ?

• lotte H
    lotte H Tilmeldt:
    mar 2011

#11   2. mar 2011 For som Tryg sagde til mig ! At jeg ikke kunne stille ham til ansvar for dette.og at det var bilens forsikring der skulle betale

• #12   2. mar 2011 Morten : kender ikke motoren på en jeep , men formodede at det var en amerikaner og deraf en ældre konstruktion , en moderne motor har det ikke godt med benzin , men vw har det absolut værst ,med fejltankninger.

• #13   2. mar 2011 lotte h
    ja men folk her på siden, kender åbentbart samtlige forsikrings selsskaber i hele danmark. og den kasko dækker åbenbart ikke, siger de!! selvom jeg ikke ville gi op så let, for det kan være en rigtig rigtig dyr tur, da det er benzin på en diesel vogn.

men jeg ville ringe og høre, dit forsikrings selskab, eller snakke med værkstedet om de har nogen erfaring med forsikringselskabet dækker sådanne uheld, det dækker jo uheld sååå det siger du bare til dem det var.

• #14   2. mar 2011 man skal vente med at frýgte det værste ! det koster jo ikke 60000 at sætte en ombytningsmotor i .
    står den på et værksted du stoler på ?

• #15   2. mar 2011 Bare sådan af ren nysgerrighed ... hvorfor oprette sig på Motorcykelgalleri, blot for at fortælle, at du har tanket din bil med forkert brændstof.

Det er jo det rene trolldom

• #16   2. mar 2011 er det en cherokee ? 2.5 crd ? 3.1 ? eller

• #17   2. mar 2011 Michael:

Nu er det ikke motor (altså blok/stempler) der først tager skade, men alle pumper og fuelrails.. samt dyser

Hvis det er en 2002, er det en MB Commonrail motor, og så er der med garanti spåner fra højtrykspumpe i hele systemet nu..

Men Lotte, som andre skriver, prøv da forsikringen... men tvivler sku lidt på de æder den. Ellers må du gerne lige fortælle hvor du er forsikret smiley

• #18   2. mar 2011 Christian : mit bud kan være at hvis man er ked af det , i vildrede så søger man hjælp , hvor den er muligt , motorcyklister har jo ry for at være hjælpsomme ! måske derfor ,? så skal vi ikke prøve at leve op til vores ry ?

• #19   2. mar 2011 Hvis kaskoen dækker så er det verdens bedste forsikringsselskab du har!
    I gamle dage kaldte man det en "bundpropsforsikring", den dækkede hvis du f.eks. glemte at skrue bundproppen ordentlig fast i kundens bil, eller andre lignende tilfælde! (dækkede simpelthen alt)
    Kvajeforsikring også kaldet.

• #20   2. mar 2011 Morten : er klar over det ikke er blok og lign , men der er da vist flere motormuligheder er der ikke ?

• #21   2. mar 2011 Tror der er flere på baby galleriet, der kan tale af erfaring her xD

• #22   2. mar 2011 Næste gang er det bedre at du hælder diesel på din benzin bil, det er meget billigere at slippe afsted med.

Det er iøvrigt kun din forsikringspolice/forsikringsselskab der kan fortælle dig om din forsikring dækker smiley

• #23   2. mar 2011 Hvis den dækkede så ville alle jo bare hælde benzin i deres dieselbiler når den trængte til ny motor!

• #24   2. mar 2011 Allan R - ja det tænkte jeg også!

• #25   2. mar 2011 Hi hi da jeg så overskriften tænkte jeg: "Det MÅ være en pige".. Og ganske rigtigt... ;o)

• #26   2. mar 2011 Selvfølgelig æder forsikringen den . Den er jo et uheld . Der er jo ikke nogen der bevidst hælder omvendt på.. det har sku da ikke noget med dumhed at gøre .. når en bil bakker ind i en lygtepæl er det Så også en dumhed fordi man ikke ha, set sig for .eller ryger på røven på mc fordi der ligger blade... jamen det er din egen skyld du vidste det var skovområde og efterårstid. kasko er netop til hvis man laver fuck'ups .. jeg har oplevet at forsikringen åd den ... jeg har også helt hjulpet en kamerat med sådan en han havde nemlig ikke kasko . Vi sugede den tør og smed diesel på og hånd pumpede den i motoren .. ingen problem

• #27   2. mar 2011 Allan r . Det er da noget pjat at skrive ... skulle vi så også bare vælte når vi vil have en ny mc ....

• lotte H
    lotte H Tilmeldt:
    mar 2011

#28   2. mar 2011 ØØØØ er der ikke en del drenge der osse har tanktet forkert smiley

• lotte H
    lotte H Tilmeldt:
    mar 2011

#29   2. mar 2011 jeg har oplevet at forsikringen åd den ???
    Hvad forsikrings selskab var det

• #30   2. mar 2011 Det var et familie medlem . Og mener hun havde tryg ...

• #31   2. mar 2011 jeg har skiftet 2motore i biler som følgeskade efter at have kørt på benzin. alt skal skiftes hvis man vil være sikker på at motoren køre ordenligt. hvis man bliver ved med at køre på en blanding af benzin og diesel fx hvis man køre med en halv tank bens og halv diesel er det ikke kun tilførslen der tager skade men også shortblock og stempler.

• lotte H
    lotte H Tilmeldt:
    mar 2011

#32   2. mar 2011 Jeg har osse Tryg,men har ikke kontaktet dem endnu ,da jeg ikke ved hvordan det skal formuleres smiley

• #33   2. mar 2011 Lotte H

Du kan jo beskrive det som hærværk, at bilen stod natten over, og du havde glem at lukke dækslet da du tankede igår, så i nattens løb, er der nogle skumle typer der har fyldt din bil op med benzin.
    T

• #34   2. mar 2011 Thomas L Aka Hayabusa79 Ringsted

Ja nu er det også sådan at med de priser så køber alle lige 100 liter benzin bare for at lave hærværk på andres biler ....

Du skal da vist blive i din seng resten af dette år 10

Prøv lige at finde en anden skærm og så læs det du selv her skrevet ?????

Men Lotte

Jeg tror ikke der er noget der dækker
    Havde en kollega der prøvede det også det kostede i første omgang 4XDysser A 8000+moms Stk
    om der kommer mere er der ingen der ved .. Havde du da bare opdaget inden du kørte så var der ikke sket nogen skade så var det bare at få tømt tanken

• #35   2. mar 2011 Surt bare prisen på 61 litter benz. over 700 kr og så gider den ikke køre på det.
    ikke opfordre til forsikrings svindel det giver ca 1 år i kassen
    hvad hvis alle svindler vores forsikringer hvem skal så betale gildet?
    prisen for rensning af tank og benstof slanger samt motoren løber ik op i så meget men regn med en 10'er, nogle forsikringer dækker også ved forkert påfyldning.
    prøv at giv tanken skylden, for du sage jo at du skulle betale for diesel og endte med at betale for benzin, det mindste tank passeren kunne have gjort var at oplyse at du hade tanket benzin og ik diesel, så hade skaden ik været så stor.
    Lorte tank....

• #36   2. mar 2011 Steffen ( Fjelstervang ) .
    hvad er det for en bil der har dyser til 8000 pr stk?
    de må jo være i 24 karat guld

• lotte H
    lotte H Tilmeldt:
    mar 2011

#37   2. mar 2011 ahhh den er lidt tynd måske lidt tyndt når der er tanket 61 liter benzin på

• #38   2. mar 2011 Men Lotte du er ik den eneste der har lavet den fejl, flere og flere gør det,

Her er en forklaring og en pris på at få det fikset
    http://avisen.dk/vi-tager-fejl-af-benzin-og-diesel_62938.aspx

Hilsen kjeld

• #39   2. mar 2011 Lotte læs lige det her. og læs hele tråden, det kan være at du slipper.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=10478&p=32324

• #40   2. mar 2011 Steffen ( Fjelstervang ) .
    Hjælpe-Administrator

Nu var det også skrevet som en lille opmuntre, og vil selv mene at jeg har smurt så tykt på, at ALLE (Også admin) skulle kunne se det er ment som en joke.

T

• #41   2. mar 2011 Mr. T

en god joke er der ingen der har noget imod smiley

• #42   2. mar 2011 Nej, sådan føler jeg det heller ikke.
    Det kan være at Steffen ( Fjelstervang ) , har puttet benzin, i sin dieselbil idag smiley
    T

• #43   2. mar 2011 Det er svært .. Jeg har indgen disel bil Så det er ikke mig

Kjeld Det er en ww Cady og jeg kan kun berette hvad han sagde

• lotte H
    lotte H Tilmeldt:
    mar 2011

#44   2. mar 2011 Men lige for at komme tilbage til forsikring.
    Lad os nu sige at jeg har lånt min venindes nye Golf i weekenden
    og hælder benzin på ? den skal på værksted og have ny motor med mere ,
    det kunne jo løbe op i rigtigt mange penge
    Så kan det simpelt hen ikke passe at min Familie forsikring ikke dækker !
    Den ville jo dække hvis jeg tabte hendes ny Mac ned på gulvet eller anden skade

• #45   2. mar 2011 Tror desværre ikke den går Lotte men det er jo bare at kontakte dem og høre

• #46   2. mar 2011 Steffen ( Fjelstervang ) .
    Hjælpe-Administrator

Prisen er sikkert ikke kun for ventilerne smiley
    Ventilerne bliver forvarme og bliver skæve så ventil styret flamme skiver, top af og på, tandrem pumpe adskillelse og samling osv, det er hele brandstof linen der skal adskilles og renses,
    FDM beskriver det og prisen vil sjældent blive højer end 30000 kr men der er også mange penge, hvis der ikke er nogen dækning fra forsikringen,
    Jeg har en kammerat der selv fik fyldt 40 liter benz i hans HDI og kørte en 5-6 km før den gik ud, han slap med chokket og en regning på 3800 for rensning af brandstof pumpen, ikke noget ødelagt i motoren, men igen er der jo stor forskel på disel motorer

• lotte H
    lotte H Tilmeldt:
    mar 2011

#47   2. mar 2011 Hej Keld
    Jeg håber osse jeg slap med Chokket
    Venter stadig på at værkstedet skal ringe tilbage med en goooooood melding

• #48   2. mar 2011 Jeg tror ikke forsikringen dækker - har ikke hørt om det endnu i hvert fald.. Om du vil forsøge at fuske dig til det er det dit valg, men at skrive om det her er da næsten dummere end at tage det forkerte håndtag..

Har lavet flere biler hvor det nummer er sket.. af med filtret og op i en gennemsigtig bøtte med det, og se om der er jern/alu spåner i (det er det der glimter med et sølvskær).!!!

Hvis der er det,skal hele brændstofsystemet adskilles og skylles igennem, også ville jeg sende pumpe og dyser til Bosch i Ålborg, de har en bænk de kan teste dem i.. (mener det er Bosch indsprøjtning der sidder på sådan en bil)

Det er meget forskelligt forskelligt hvad det løber i, nogle gange sker der intet, udover tanken skal tømmes helt, og slanger m.m. skylles igennem. Andre gange koster det "kun" en højtrykspumpe, og går det ad h til når folk har forsøgt at trække lortet i gang og andre cowboytricks, er det hele galleriet som Morten beskriver der skal til. Dog lyder 60.000 dog af meget, men 30.000 + er meget tænkeligt med det hele.

Det ryster mig gang på gang med tråde som denne, hvor mange kloge Åge'er der er på dette forum.. Vi er så mange her som roder med tingene til dagligt, så der skal nok komme et brugbart svar.. Skid dog i havet med om en der kender en der kender en der har en onkel som fiksede det med en banan i anden verdenskrig.. Vent på der er en der spørger om noget i ved noget om..
    Det er sq meget af grunden til jeg ikke gider skrive eller stort set følger med her mere. For mange kloge hoveder der ikke ved noget ud over at de skal bekræftes i at de er nogle helvedes karle.! Løb over Kilimanjaro hvis du skal bevise noget.!!

Fortsat god dag.

Mvh.
    Allan

• #49   2. mar 2011 Allan: Ingen sex fra konen i et stykke tid?? smiley

• #50   2. mar 2011 Overhovedet ikke - det sker jævnligt, og hun har lovet det aldrig bliver anderledes.. Kan bare huske engang hvor jeg var nødt til at tjekke forbi her hele tiden - nu er det mere et irritationsmoment, fordi folk bøvler rundt og kloger i det hele..
    Mange af dem jeg lærte at kende herinde dengang. Mener det var 2006 jeg kom med på MCG. Er stort set også forduftet af samme grund..

Prøv at lave en søgning på en knækket bolt eller lign. og se de bløde forslag der kommer. Eller folk der mener at en hjelm skal skiftes fordi den er trillet af sadlen..

Jeg mener bare det er synd at der rent faktisk er sindsygt meget at hente på et forum. Bruger selv meget engelske forums.. Men det her drukner bare i spam og "lort". Har til tider set "gode råd" der direkte ville ødelægge det som de forsøger at reparere.

Nothing else - nå ja, også var det bare ikke lige dagen hvor jeg gad læse det. smiley

• #51   2. mar 2011 Vent nu bare og se, hvad der sker...

Jeg har selv lavet dét nummer i min Hyundai Elantra 2.0 Crdi.

Tankede Benzin 95 oktan på... Kørte 40 km... Holdt pause... Og så ville den ikke starte og lugtede af benzin efter min pause. Lige dér slog det mig, at jeg jo selv havde trykket på en tast på tankstanderen og valgt 95 oktan.

Det kostede kun 4.500,- til opresning og skift af lidt forskellige dele i motoren, og så var den kørende igen!

Det KAN jo være, at du er heldig!!

• #52   2. mar 2011 Jeg er fuldstændig enig med Allan(Kolding) T, men det er svært at svømme mod strømmen med alle de døde sild.

• #53   2. mar 2011 Også underligt at folk kl 13.00 spørger hvad en dims hos VAG koster, hvorfor ringer de ikke derhen og spørger!

• #54   2. mar 2011 det er slet ikke sikkert der er sket en skid med bilen.. har laver rigtigt mange biler hvor det er sket og de er alle kommet til at køre uden problemer.. så ro på drenge.. der er sikkert ikke sket en skid... smiley

• lotte H
    lotte H Tilmeldt:
    mar 2011

#55   2. mar 2011 Huraaaaaaa ....
    Har lige fået min bil igen,de har tømt tanken og renset den igennem og sat nogle nye filtre i smiley
    Tak for kampen drenge og tak for alle de gode råd

• #56   2. mar 2011 Super Lækkert at høre
    Man det er ikke sikker det kan gøre det igen ... så lad være med at prøve igen ..

• #57   2. mar 2011 Fik du penge tilbage for benzinen? smiley

• #58   2. mar 2011 Nice........

: )

mvh

• #59   2. mar 2011 skønt for dig smiley og sjovt at læse tråden igen , nu med facit .

• #60   2. mar 2011 Dejligt at høre..

• #61   2. mar 2011 Jeg tror vi i gennemsnit tømmer en dieselbil for benzin en gang om ugen, så du er langtfra den eneste der gør det.

Men jeg har endnu aldrig hørt om et forsikringsselskab der betalte for det, så det skal du sgu ikke sætte næsen op efter.

• #62   2. mar 2011 TOTAL fejl-postet : burde være opført på bilgalleri - uden diskussion !

Admin: andre indlæg bliver slettet for mindre ?

Lotte; JEG har også prøvet samme situation (for mange år siden) - så du "står ikke alene" smiley

• #63   2. mar 2011 Kim s : hun fik svar så helt galt var det vel ikke smiley
    link lige til et af de indlæg der er blevet slettet for mindre !!

he he .

• #64   2. mar 2011 Michael: ha ha - ja, DET bliver sgu svært at linke til smiley

• #65   3. mar 2011 Som en del kan huske lavede jeg det stunt i sensommeren - resultater var en regning på over 60000!!!!!

Jeg parlamenterede rigtig meget med forsikringen og kom frem til, at havde jeg opdaget det inden jeg var kørt, ville forsikringen have ædt omkostninger til tømning og rensning af systemet.

Den ville imidlertid ikke dække for den dumhed jeg havde begået ved at køre i bilen.

Jeg ved - at disse regninger varierer meget efter, hvilken bil det er, så lad være med at græde inden du har hørt yderligere

• #66   3. mar 2011 Indlægget skulle ha været under OT, men hva fan, vil vi ikke gerne høre om nogen der dummer sig, hva!

• #67   3. mar 2011 knud _ hum har fået svar smiley den virker nu

• #68   3. mar 2011 endelig en happy ending smiley

• #69   3. mar 2011 Happy ending kan man da få hver dag! det er bare at hive muldvarpeskindet frem smiley

• #70   3. mar 2011 Tak Michael - det var rart at høre at man ikke skal bløde en arm og et ben hver gang:-)

• #71   3. mar 2011 smiley nej sådan er det med den nye teknik , jeg betalte 10000 kr for et service på min avensis !! så meget har jeg aldrig brugt på et år på nogle af mine andre biler , uha

Kommentér på:
Har tanket min Firma Jeep med benzin

Annonce