{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

Thomas F
Thomas F
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

nybegynder {{forumTopicSubject}}

jeg er en dreng på 21 der overvejer at tage mc kørekort. men jeg ville gerne hører lidt om økonomi i det. jeg har ikke brug for en fartliderlig klatremis som første mc, så ville gerne have nogle gode råd til en god starter cykel og det ville være helt kanont hvis i ca. vidste hvad det koster i forsikring , vægt og km literen for en god begynder kværn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nybegynder
  • #1   4. mar 2011 km/l ??? så lad være med at købe mc...............

• #2   4. mar 2011 Jeg vil foreslå en gammel rd350 ccm med yvps
    billig indkøb, billig resevedele, forsikring omkring 5000 kr årlig pga. din alder;)
    køre ca 18 km litteren
    og så er den ikke den sværeste at reparere og køre virklig godt af en 350 ccm'er at være.
    men du kan også købe en neddroslet bike på 600ccm, alt er muligt
    hvad med en suzuki GSX600F det er god begynder kværn
    så alt i alt kommer det an på din smag:)

• #3   4. mar 2011 altså man kan godt finde nogle motorcykeler som kører ca 20 på literen hvilket er meget bedre end min bil, som kørte 8 km/l.

Men en god begynder er nok en kawa 250r. men ved ikke om den bliver kedelig.. Den jeg har er min første bike og den er jeg fandme glad for.
    den kører 13 på literen. gir 2800 i ansvar og 560 i vægtafg. om året.

• #4   4. mar 2011 Michael L

km/l er da en vigtig faktor, for de unge menesker, de tænker på naturen husk det...

• #5   4. mar 2011 Tror da min sv 650 fra 09 køre over 20 km/l, det er os noget mere end de biler jeg har haft gennem tiden.

• #6   4. mar 2011 Forstår ikke det her med fart liderlige unge mænd. Er selv 21, købte min første mc som 21 årig. Det var min kawa. Den kunne da køre 200 plus. (hvilket da også blev afprøvet et par gange) Men det der med at alle unge drenge/mænd kører med fuld skrald konstant, afhænger af mange ting. Men mest af alt om hvor ansvarsbevidst personen er......
    Også til økonomien, den kørte 20 km pr. liter.

• #7   4. mar 2011 Kik på en Suzuki Sv650s. Den jeg havde kørte 17 kml når den fik klø og omkring 20 kml ved fornuftig kørelse..

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #8   4. mar 2011 Suzuki GS500 virker som det mest oplagte emne.
    Let at køre, nem at finde en som allerede er droslet, meget solid og gennemprøvet motor, over20 km/l hvis man kører bare lidt fornuftigt.

• #9   4. mar 2011 Hvis det skal være billigt i indkøb (ca. 10.000,-), så en Honda CB250RS, har du mere til rådighed (ca. 25-30.000,-), så en Honda CB500.
    De kører 20-25km/l alt efter kørestil, vægtafgiften for MC'er er 580,- pr. år, og du kan ansvarsforsikre dem for 2-3.000,- pr år.

Hvis du selv vil lave service på den, så regn med ca. 3.000,- pr år, lidt mere for en CB500, da den kører med større dæk, der er dyrere, og ikke er så simpel som en CB250RS at servicere.

• #10   4. mar 2011 Her er en der er til at styre
    og Ja den er til salg her inde på MSG
    og Nej det er ikke min eller en jeg kender smiley

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=90896

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #11   4. mar 2011 evt. sådan en her til 20.000,-
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=90148

• #12   4. mar 2011 eller en som er droslet pt. men kan har potentiale til at køre hurtigt.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=91287

• #13   4. mar 2011 GSXR250 er ikke en MC jeg vil anbefale til en der tænker på lav driftsøkonomi. Ja, man kan være heldig at finde en i rigtig fin stand, men langt størstedelen af dem er nogen der har levet et hårdt liv, og de er ikke lette at finde reservedele til.

• #14   4. mar 2011 Hvis jeg skulle starte igen ville jeg nok vælge en ny honda cbr250r (26Hk indsprøjtning) har ABS til 50.000kr. Den skulle gå 27km/l

Har selv startet med en Honda CBF125, som kun har sølle 11Hk (46km/l (min gik mellem 38-42km/l) og en topfart omkring de 110km/t hvilket er for lidt. Nypris incl plader 25.000. Måske du kan finde en brugt billigt da man vokser fra maskinen på under 1 år.

Men før du gør noget så ring til forsikringen. Det kan meget vel være at du er ”nød” til at købe en lille maskine det første år, med mindre du har rigtig mange penge til at smide ud af vinduet

• #15   4. mar 2011 Husk også du skal finde din egen type MC / stil. Det kan godt være ret langt fra hvad du forstillede dig. Troede selv jeg ville have en RR model (racer), men er endt med en sofa, der oven i købet hele tiden fortæller hvor langt den kører pr liter (ja, noget af et skift). Vil dog ikke udelukket mit behov for at beholde min sofacykel og så købe en vold hidsig 2 takter, så jeg har en at køre hyggeture/langt/stabil cykel, og en SJOV cykel der kan runde 20.000RPM

Selv turde jeg ikke købt brugt da jeg ikke havde erfaring med reparation på MC (dog på bil), så om du skal købe brugt MC som du kan sælge igen når du vokser fra den eller købe en ny, som er dyr i service er et svært valg. Hvis jeg havde tålmodig og var ”grøn” i dag ville jeg nok købe en næsten ny, som lige havde taget 1-2 service, så den forgående ejer havde fået taget godt at nyprisen og man stadig havde en næsten ny mc

• #16   4. mar 2011 Min gamle sv650´er gik max 16km/l og 13-14 stykker hvis man var et svin.
    Min nuværende cbr 600 går 20km/l hvis man kører pænt og 15 hvis man kører lidt friskt til.

• #17   4. mar 2011 køb en puck maxi den går langt på litteren, jeg har en mælke kasse du må få til den smiley
    det med valg af mc'er, som med valg af kvinder, vi onsker os det pæneste og frækkeste! men ender med noget trist lort, efter en årrekke.

• Anders K
    Anders K Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 24
    #18   5. mar 2011 hej Thomas F

jeg har selv lige tage til stor motorcykle-kørekort som man tage fra de 21 år og jeg har oss lige købet en honda cbf 600sa fra ny som du kan se inde hos mig hvis du kigge ind

jeg er starte fra trin 0 i forsikring om år for mig er lige på 4400 og vægt er på 550 om år jeg kan få honda til at køre 20 til 25 km/l hvis jeg da kan køre pæn på den

men det er kun når jeg køre op i fart og jeg bruge mere benzin

men en brugt mc på de 600 cc eller lidt mere kan oss være en god mc at starte op på de kan oss køre pæn godt på lite har jeg får af vide så kig dig om og se hvad der er for nogen mc og hør forsikring om pris mit råd eller spørg nogen her inde om råd til forsikringen

hjælpe er ikke langt væk fra en hvis man spøge.... smiley

• #19   5. mar 2011 Mit råd er køb en motorcykel som du ikk er bange for at forsikre ansvar så får du en meget billig oplevelse nærmest uanset hvad du vælger! Ansvar og vægtafgift koster ca 3000kr om året uanset hvilken motorcykel du køber..

• #20   5. mar 2011 jeg startede på en suzuki gsxf 600 fra 99 (se profil) og den havde jeg i 2 år og ca 20.000 km. den er lidt tung at danse med, men det vænner man sig hurtigt til.
    den kørte 16 km/l ved 140 km/t og mere når man kørte pænt.
    jeg gav 28xx kr i ansvar ved GF og ca 540 kr i vægtafgift mener jeg.
    Personligt kan jeg kun anbefale den cykel, for har virkelig lært en masse på vejene, fx var jeg i Italien på den sidste sommer hvor den kørte uden at brokke sig. ca 5000 km på små 14 dage.
    men når du får dit mc kort, så prøv at tage ud og kigge ved nogle forhandlere, sid på forskellige cykler, og se hva der tiltrækker dig mest. om det er komfort, siddestilling eller andet, og så bare ud og prøv de cykler du kan komme til smiley

Held og lykke.

• #21   5. mar 2011 Hvad regner du med at skulle bruge den til? Har du nogen idé til hvor meget du vil køre hver måned siden du spørg til km/l? Spørgsmålet er nemlig om du skulle vælge en ”gammel” som køre kort på literen, men hvor pengene er tjent hjem i sparet forsikring, hvis du kan nøjes med ansvar

• #22   5. mar 2011 Km/l er sgu yderst relevant hvis man, som jeg, bruger motorcyklen til daglig transport. Der er rigtig mange gode maskiner der ligger over 20 km/l men hvis du vil starte rigtig billigt så kig på nogle af de nyere 125cc
    maskiner cbr125 - yamaha havde også en lille by-maskine. De skulle ligge tættere på 30km/l og med en forsikring på under 2000kr selv som ny.

• #23   5. mar 2011 cbf250 er også et rigtig godt bud, så har du også en maskine der kan tåle motorvejen smiley

• #24   5. mar 2011 Hej Thomas
    En sv650 er et rigtig godt valg, min den første kørte ca 20 km/l på længere ture, mener det koster ca 500 kr. i vægtafgift for mc og en sv er forholdsvis billig at forsikre, og en sv650 bliver heller ikke så hurtig kedelig som de små 250 kubikker.

• #25   5. mar 2011 Nem og vedligeholdelsfri mc, vil jeg anbefale en Honda NTV 650. http://www.dba.dk/honda-ntv-650-650-ccm-1989/id-68084295/
    Forsikringsmæssigt vil jeg skyde på at for ansvar for dit vedkommende vil ligge på ca. 1500kr.
    http://www.sydfynsmcservice.dk/indexdele/mcdatamenu/hondaaargange/1989/ntv650.html
    Denne mc er opgivet til ca 18,5 km/l. For mit vedkommende vil jeg nok aldrig kunne få den under de 22 km/l. Fordelen ved denne er at du slipper for at smøre kæde. Og deraf flere timers pudsning af bagfælgen.

Kører selv på en Honda Deauville fra 2000. Denne står opgivet til ca 19 km/l, men med 2 personer og fuld oppakning har det aldrig lykkes mig at få den til at kører mindre end 22 km/l. Min kørselsstil er ikke bedstefars kørsels. Men efterhånden som har haft nogle forskellige mc'er, får man jo nogle vaner.

Mit råd tag ud og prøv en masse forskellige mc'er, og find ud af hvilken mc-stil du er til.

MVH Anders

• Thomas F
    Thomas F Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #26   5. mar 2011 tak for de mange gode råd .. jamen sagen er den at vi ikke rigtig har råd til biler mere, og jeg ved bare at jeg ikke vil kunne undvære et motordrevet køretøj smiley så begyndte jeg at tænke på mc, og det er derfor økonomien også er en væsenlig del for mig. jeg køre på motorvej til arbejde (dog ikke så langt) og den skal selvfølgelig også bruges til hyggeture. så jeg sidder lige og kigger de mc´er i har forslået smiley

• #27   5. mar 2011 Jeg kan ikke tvinge min cb500 under 20km/l uanset om det så er med knæet i jorden, og nålen ved det røde felt.

Til gengæld kan jeg heller ikke få den over 23km/l, med øvet øko-kørsel stil.

• #28   6. mar 2011 Hej Thomas

Kender ikke ham som har denne mc.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=33911
    Men han skriver at det er en kanon nybegynder mc.

Man kan jo også få en bil som kan kører over de 20 km/l, med lav vægtafgift. Men så er prisen jo selvfølgelig en anden.

held og lykke med at finde dit nye køretøj. Glæder mig til at høre hvilken en du falder for

Kommentér på:
nybegynder

Annonce