{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.876 visninger | Oprettet:

Nye CE godkendelser ?! {{forumTopicSubject}}

Det ser ud til der er kommet en ny slags CE godkendelse - F.eks. ryg beskytter har haft Level 1 og Level 2 men da jeg nu har købt en Alpinestars jakke ville jeg gerne have alt matcher - Så fald jeg over deres sidste nye som bliver frigivet på markedet fra den 8. Marts 2011 - Se evt. deres hjemmeside Den har fået en CE godkendelse der hedder----- CE Certified Level 1 to the LATEST back protector standard (prEN1621‐2:2010) Altså en 2010 godkendelse som lagt overgår level 2 ? Eller hvordan skal den tolkes ?

Den hedder Alpinestars Bionic Air Back Protector..

Nogle kloge hoveder derude ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye CE godkendelser ?!
  • #1   6. mar 2011 som jeg læser det så er det en Leve 1 beskytter, men en ændret udgave som er smallere end de beskyttere der har den normale Level 1 beskyttelse.
    Når de får certificeret beskytterne, så skal de jo overholde en bestemt beskyttelse bestemte steder.
    Så hvis de tager et smallere skjold og tester det med den normale Leve 1 test, så vil det dumpe fordi der måske ikke er noget til at beskytte ude i siderne.


  • #2   6. mar 2011 Kan godt følge dig, men den "Gamle" level 1 beskyttelse hedder EN 1621-1:1997 .--- Altså den er fra 1997 den godkendese

    Den sidste nye hedder som sagt EN1621‐2:2010) Ergo en helt ny 2010 godkendelse ?

    Mvh.


  • #3   6. mar 2011 EN1621-1 fra 1997 er en generel standard vedr. beskyttelse til skulder, albuer, knæ mv.

    EN1621-2:2003 er gældende for rygskjold

    Godkendelse efter EN1621-2 sker ved nogle produkt-tests, hvor de dropper en "dims" ned på skjoldet med 50 Joule (f.eks. 5 kg fra 1 m højde eller 2,5 kg fra 2 m ).

    Ved Level 1 må det medføre en gennemslagskraft på gennemsnitlig 18 kN og max 24 kN.
    Level 2 må der være hhv. 9 og 12 kN (altså det halve af Level 1).
    Så Level 2 er altså bedre end Level 1....

    Problemet er så lidt, at læge-experterne mener at knoglerne knækker allerede ved 4 kN.
    Nogen af de bedste produkter nærmer sig 4 kN og der er snak om at indføre endnu et level - Level 3.
    Måske det er det som er med i prEN1621-2:2010 i forhold til 2003-standarden?

    Den gamle standard EN1621-1, hvor der er en 35 kN grænse gælder nu kun for andre skaller end rygbeskyttere.


  • #4   6. mar 2011 Er ret sikker på at hvis det var en ny og bedre standard, så ville de kalde den for Level 3 og ikke Level 1, så er 80% sikker på at det bare er en ændret test af Level 1.
    Og det eneste rygskjold google finder er det fra Aplinestars som er til at putte inden i læderet.


  • #5   6. mar 2011 Har lige sendt en mail til Alpinestars og spurgt om de kunne forklare hvad den nye test der gik ud på, så skriver tilbage når de svare smiley

  • #6   6. mar 2011 Super - Der er også den mere am. rygskjold fra Alpinestars.. Som har den nye godkendelse.. Glæder mig til at hører deres svar..

  • #7   7. mar 2011 Så kom der svar, og det var som jeg forventede, det er stadig en Level 1 beskytter, nu er det bare tilladt at lave den smallere, her er hvad de skrev i mailen

    Hi Morten,
    Thank you for contacting Alpinestars.



    European standards are reviewed every five years to ensure that they are still relevant to the performance needs of the market. During the review of EN1621-2:2003 it was decided that the ‘cross’ shape profile of back protectors that this standard required was not optimal for all types of riding and quite often caused customers to select back protectors which were too small for them.



    The new revision of the standard has introduced a ‘central’ back protector template which permits a narrower lateral profile while still providing sufficient coverage to the spinal column and the Bionic Air Back Protector has been designed to take advantage of this latest standard.



    Alpinestars developed the innovative DDCS (Dual Density Cell Structure) technology for the Bionic Air Back Protector, allowing the creation of a lightweight, flexible back protector with exceptional breathability and comfort while maintaining good levels of impact protection.



    If you’re looking for an amazingly lightweight, vented and flexible back protector, the Bionic Air Back Protector is the product you’re looking for.



    Should you need further details, please don’t hesitate to contact us again.

    Thanks and Best,


  • #8   8. mar 2011 Jeg takker og bukker mange gange for jeres ekspertise hjælp. smiley



Kommentér på:
Nye CE godkendelser ?!

Annonce