{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.425 visninger | Oprettet:

Yamaha XT660x olieskift/stand? {{forumTopicSubject}}

Hey

I går var det tiden til at skifte olie på MC'en, så hentede olie+filter ved den lokale MC-pusher og gik i gang..

Skal siges at jeg næsten lige har købt den, så er første gang..

Fik læst mig frem til at den skal have 2,6 ltr via FTZ's side og at det var incl. gearkasse..

Men da jeg fik bundproppen ud, kom der kun ca 1 ltr. ud.. Kom senere i tanke om at den også har olie i stellet- så af med en anden "bundprop" og resten kom ud.. YES!

Fik langt om længe hældt de 2,6ltr. på (næsten ingen sug i det), og kigger på oliepinden som lige pludselig er helt tør.. Skal siges at jeg løbende har kørt på starteren uden tændrørshætte på for at pumpe det rundt- ellers var den helt op til kanten..

Men status nu: har hældt 2,8ltr på og det når stadig ikke oliepinden, og ved ikke hvad jeg skal....??

Nogen der har erfaringer med olieskift på sådan en lidt speciel en??
Kan ikke komme videre..

På forhånd tak;
Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha XT660x olieskift/stand?
  • #1   6. mar 2011 har du luftet filteret ud?? Den lille skrue ved oliefilteret..

• #2   6. mar 2011 Ahh, det er det den er til, selvfølgelig! smiley
    Men nej har jeg ikke, så det prøver jeg..

• #3   6. mar 2011 Tosset spørgsmål:
    Har du husket at lukke for alle propper og dræn, så det ikke bare løber lige igennem ?

- Ang. olietank: I nogle bøger står der to numre; 1) Hvor meget olie holder motoren, 2) Hvor meget olie holder hele cyklen.
    Men jeg synes det er lige lovlig meget olie, hvis motoren holder 2,6 liter. Så mon ikke det er sidstnævnte.

Min SR 500 holder ca. det samme.

• #4   6. mar 2011 Du hælder ca 2,6 ltr på. Starter cyklen og lader den stå i tomgang mens du udlufter. Derefter standser du motoren og lader den stå i et par minutter hvorefter du måler oliestanden og evt efterfylder!

Er det ikke almindelig paratviden?

• #5   6. mar 2011 øhh det er vist ikke helt rigtigt det i siger. på en XT.ER starter man den op og lader den blive varm. og derefter stopper man den igen. og af med olieproppen og så burde man kunne se om olien har været helt oppe og røre ved termometeret og så er olien tjekket...ellers skal den have en sjat olie mere.

• #6   6. mar 2011 Takker for jeres input..

Og Malte; ja det har jeg- men var også lige ved at tro at det røg ud et andet sted, hehe.. Og så med 2 bundpropper på en cykel, gør det jo endnu nemmere at glemme (hvilket jeg aldrig har prøvet).. smiley

Jeg fandt ud af det, og jo det er jo ikke en videnskab at skifte olie på MC, har gjort det en masse gange på andre + bil + traktor.. Men første gang jeg har set dette system..

Den skal ha 1,9 ltr -> startes og ha et gar "nøk" med gassen, stoppes og så ellers fylde de sidste 0,7 ltr på -> tjek oliepinden oppe ved kronrøret-> er det ok kører man en tur-> tjekker igen og efterfylder hvis det er nødvendigt= Done!
    (Fulgt efter en service/instruktionsbog, da jeg endeligt fandt den)

Men for mit vedkommende blev det lige over 3ltr, men den var også tømt helt, (havde stået uden propper i et par timer, og dryppet imens jeg lavede andet) - så køb 4 ltr hvis der er en anden der ser dette og skal igang på en magen til..

Kommentér på:
Yamaha XT660x olieskift/stand?

Annonce