Yamaha XT660x olieskift/stand? {{forumTopicSubject}}
Hey
I går var det tiden til at skifte olie på MC'en, så hentede olie+filter ved den lokale MC-pusher og gik i gang..
Skal siges at jeg næsten lige har købt den, så er første gang..
Fik læst mig frem til at den skal have 2,6 ltr via FTZ's side og at det var incl. gearkasse..
Men da jeg fik bundproppen ud, kom der kun ca 1 ltr. ud.. Kom senere i tanke om at den også har olie i stellet- så af med en anden "bundprop" og resten kom ud.. YES!
Fik langt om længe hældt de 2,6ltr. på (næsten ingen sug i det), og kigger på oliepinden som lige pludselig er helt tør.. Skal siges at jeg løbende har kørt på starteren uden tændrørshætte på for at pumpe det rundt- ellers var den helt op til kanten..
Men status nu: har hældt 2,8ltr på og det når stadig ikke oliepinden, og ved ikke hvad jeg skal....??
Nogen der har erfaringer med olieskift på sådan en lidt speciel en??
Kan ikke komme videre..
På forhånd tak;
Martin
nov 2008
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 49
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 242
Men nej har jeg ikke, så det prøver jeg..
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 14
Har du husket at lukke for alle propper og dræn, så det ikke bare løber lige igennem ?
- Ang. olietank: I nogle bøger står der to numre; 1) Hvor meget olie holder motoren, 2) Hvor meget olie holder hele cyklen.
Men jeg synes det er lige lovlig meget olie, hvis motoren holder 2,6 liter. Så mon ikke det er sidstnævnte.
Min SR 500 holder ca. det samme.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
Er det ikke almindelig paratviden?
aug 2006
Følger: 1 Emner: 42 Svar: 84
aug 2007
Følger: 24 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 242
Og Malte; ja det har jeg- men var også lige ved at tro at det røg ud et andet sted, hehe.. Og så med 2 bundpropper på en cykel, gør det jo endnu nemmere at glemme (hvilket jeg aldrig har prøvet)..
Jeg fandt ud af det, og jo det er jo ikke en videnskab at skifte olie på MC, har gjort det en masse gange på andre + bil + traktor.. Men første gang jeg har set dette system..
Den skal ha 1,9 ltr -> startes og ha et gar "nøk" med gassen, stoppes og så ellers fylde de sidste 0,7 ltr på -> tjek oliepinden oppe ved kronrøret-> er det ok kører man en tur-> tjekker igen og efterfylder hvis det er nødvendigt= Done!
(Fulgt efter en service/instruktionsbog, da jeg endeligt fandt den)
Men for mit vedkommende blev det lige over 3ltr, men den var også tømt helt, (havde stået uden propper i et par timer, og dryppet imens jeg lavede andet) - så køb 4 ltr hvis der er en anden der ser dette og skal igang på en magen til..
Yamaha XT660x olieskift/stand?