{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alt det tuning du ønsker dig
  • #3   7. mar 2011 Det kan godt ske at tuningen ikke udløser ny afgift, men enhver tuning over 20% original blok eller ej, vil stadig være ulovlig i forhold til fstyr.

Skat og færdelsstyrelsen kører ikke efter samme regelsæt.

• #4   7. mar 2011 Magacin forvirre sgu mere end de hjælper med den artikel. Når de ikke nævner et tøddel om fstyr.

• #5   7. mar 2011 Jeg har en ide om at denne tråd er udløst af en anden der spurgte ang tuning af en lille CBR 125.
    Hans plan er at skifte cylinderen og derved gøre motoren større.
    Eksempel: Køretøjet holdes standard, men motoren udskiftes. Tidligere motor ydede 100hk, og ny større motor yder 140hk. Dette er en operation der kræver afgiftsforhøjelse, da ændring af motortype betegnes som konstruktive ændringer.

• #6   7. mar 2011 de 20% gælder de ikke kun ved motorskift? og så er der noget med at lave en sugemotor om til tryk er fy fy?
    og en std motor må man tune som man vil, som jeg har forstået det.

• #7   7. mar 2011 Det er da ikke 1 april, er det?

• #8   7. mar 2011 Som altid, når der kommer oplysning fra det sted er det kun halvdelen af samheden der kommer frem.

Det eneste lille problem er at motoren IKKE lever op til EU1-2-3-4 osv.
    Så med mindre man lige en en tur omkring Risø, og får emissions godkendt af køretøj. Vil det ALDRIG blive lovlig. efter gældene lovgivning.
    Sidst jeg hørte om det (For ca 8 år siden) tog de dengang ca 50.000 for at lave en sådan godkendelse.

Dog er der en smutvej, man skal bare "lige" have en dataerklæring fra produksenten. Men jeg vil nu gerne se sådan en før jeg tror på det.

på flere diselbiler var det en overgang "Hot" at montere turbo, efter der var betalt afgift. Det kunne så lade sige gøre pga det var samme motor der blev brugt på suge og turbo modelen. derved havde man en emissions der var lovlig. (Jeg er ikke klar over om det stadig er lovlig)

Jeg arbejde RIGTIG meget i det har for nogle år siden, jeg var kommet så langt i det at jeg har lavet mit rullefelt om så det kan indsamle ALLE de date det krvære for at lave en emissions test. Eneste problem er så at få godkendt rullefeltet til at lave lovlige emissions test. Den skal så laves på Risø, mærklig nok er de bare vild samarbejdsvillige. Alt måleværktøj skulle den gang godkendes FØR hver test.

Så i bund og grund kan ALT motortuning lade sige gøre i Dk.. Hvis man bare LIGE har en emissions test.
    Næste problem er så hvad produksenten lige mener køretøjet kan holde til ang effekt. Sjovt nok er svare ALTID det samme, det køretøjet er typegodtkendt til. Her tillader man så +20% mere effekt.

I tyskland er det noget mere simpel, hvis man ønsker at lave et køretøj med eks 500% mere effekt. Kan man så mod betaling for udregnet hvad der skal laves om på eks bremser og forstærkning mm. Og derved få en TÛV på det hele.

Så ja det er RIGTIG let at motortune i Danmark...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #9   7. mar 2011 Magacin er rimeligt misvisende og dårligt informerende.

En ting er hvad skat siger, men fstyr har gerne en HELT anden mening om de samme ting - og begge skal nu engang sige god for det hvis den skal være lovlig..

• #10   7. mar 2011 Sajmon:

I sidste afsnit står der faktisk at efter tuning kan syn og godkendelse blive umuligt. Syn er vel færdselsstyrelsen?

• #11   7. mar 2011 I detailforskrifterne for motorkøretøjer må du gerne optimere din motor med mere end 20% blot det foregår ved at bibeholde dine eksisterende dele. Skifter du dele anses det for en konstruktiv ændirng og kræver omregistrering samt ny afgift. Sidst nævnte vil blive problematisk da du skulle kunne dokumentere at ændringer overholder div emissionskrav/støjkrav samt kan godkendes til stel/karosseri incl bremser/styrtøj osv.

Alt eftermonteret trykladning ses som en konstruktiv ændring og er derfor ikke tilladt medmindre der foreligger en typegodkendelse.

• #12   7. mar 2011 Denne tråd viser lidt HVAD FOLK LÆSER.
    Her er et copy/paste af aller sidste linie i Magacin's artikel...................

Ifølge færdselsstyrelsen er hovedreglen at kun skift af luftfilter accepteres.

• #13   7. mar 2011 hvor kommer den ulovlige chiptuning ind?

Niklas , forurening , dokumntation - folk burde læse hele artiklen før de svarer
    og det Magacin skriver er 100% , men alle ombygninger uanset om du så hæver effekten bare 1% kræver dokumentation for luftforurening

• #14   7. mar 2011 men at der så indimellem er svipsere i synshallerne , eller folk ikke oplyser at de har ændret på tænding , indsprøjtning osv.
    Det behøver vist ikke mere forklaring

• #15   7. mar 2011 Ja når man skriver lidt mere på artiklen efter den er frigivet, så ser det jo bedre ud. Oprindeligt stod der bare man skulle være opmærksom på støj og forurening ved syn.

• #16   7. mar 2011 Jeg har smidt en 1000ccm i min Z750, og det skal lige nævnes at det dog er < 20% effekt forøgelse. Færdselsstyrelsen sagde at det var hel OK, jeg skulle bare forbi synshallen og få den synet med den nye motor, samt jeg ikke måtte skære/bore/svejse etc i stellet for at montere motoren (denne var plug and play) Samtidig tjekkede jeg med SKAT hvad de sagde til det, om jeg evt skulle forbi ifbm ekstra afgift. Svaret fra SKAL var klokkeklart: Så længe det kun er motoren der er skiftet, er vi ligeglade, men jeg skulle ikke begynde at montere bremser, forgaffel etc fra en Z1000, så faldt afgits hammeren.

Jeg var forbi syn og fik synet denne konstruktive ændring, og det står nu på min reg attest, alt OK.

• #17   7. mar 2011 Jamen FV Motor laver da en del tuning og mange andre også, det lader da ikke til de har problemer med deres mc!

Kommentér på:
Alt det tuning du ønsker dig

Annonce