{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.426 visninger | Oprettet:

Årets første (røv)tur {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Ja som overskriften nok lyder, så måtte jeg bide i asfalten i dag.
Var i super humør. Fik endelig plade på MC'en i går og skulle ud på årets første tur, og bare nyde det gode vejr.
Lige efter et højresving hvor jeg måtte køre 60 er der et fjols der laver en u-vending.
Jeg ligger jo med nedlægning på, så en katastrofe opbremsning er udelukket. Så jeg kan enten undvige foran bilen eller bagom.
Kører jeg bagom vil jeg højest sandsynlig ramme nogle parkerede biler, så jeg bruger udelukkelsesmetoden og undviger foran.
Billisten, har som mange andre billister, slet ikke øje for min handling, så han fortsætter sin vending.
BANG!!!
Ind i siden på fjolset. Cyklen rammer hans fordør, og mit hoved rammer hans forskærm.
MC'en er smadret (billeder på profilen) og jeg selv har 2 ømme knæ, et håndled der gør meget ondt og er bare forslået i resten af kroppen. Ingen brud på knogler :o)

Det her er min 9. sæson, har tidligere været tæt på at ryge og når det nu skal være, må jeg sige jeg er billigt sluppet. Er bare glad for jeg har en kasko på MC'en.
Billisten mente vi var lige gode om det.....

/
Jesper
(Der nu må vente endnu længere med at komme ud og køre.... AV)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årets første (røv)tur
  • #1   6. maj 2006 Man laver bare ikke en vending lige efter en sving, så beder man sgu selv om at få slået tænderne ud. Trist historie, håber hans bil er rigtig grim nu.

  • #2   6. maj 2006 ubehagelig. God bedring.
    Og sikke da et fjols, det kan da virkelig pisse en af at han udtaler sig så fjoget.


  • #3   6. maj 2006 Frorai: Det var en gammel VW Polo, så den var grim i forvejen :o)

  • #4   6. maj 2006 Av av av!

    Godt der ikke skete "mere end det"

    "lige gode om det" Ja hvad ligner det også sådan bare at komme kørende på vejen?

    God bedring!
    Mvh. Rune smiley


  • #5   6. maj 2006 Endnu engang er en af os blevet ramt. Syntes efterhånden at der har været mange tilfælde, hvor nogen er kommet galt afsted i år.
    Føler med dig, det er surt nu den endelig var kommet på plader. Håber ikke jeg oplever det samme, når jeg kommer på plader om 14 dages tid.


  • #6   6. maj 2006 Sørg da for at køre den gennem forsikringssystemet og gør tydeligt opmærksom på at stodderen var ved at vende et meget uhensigtsmæssigt sted......

    Kan godt være I var lige gode om det og at du skulle have kørt efter "forholdenene".

    Men tit er det sq den der har skrevet den mest troværdige fristil der ender med at få ret i disse sager.
    Kan sq være lidt lotteri agtigt...

    God bedring og det ser da ikke så slet ud..... havde det ikke været for forgaflen kunne du da have været ude at køre igen i aften..... smiley

    Men da trods alt et plus du ikke valgte de parkerede biler der havde chancen for at du ikke selv kommer til at æde den nok været lig nul smiley


  • #7   6. maj 2006 Hvor skete det henne? Som Peter S også siger, gå gennem forsikringen med det. Jeg er 100 på at billisten kommer til at betale for den skade han har påført dig. Han må ikke lave en u-vending i et sving og slet ikke uden at give tegn til det først og først udfører manøvren når der er fri bane, så han er til mindst mulig ulempe for andre trafikanter. Derfor skal han betale for alle skaderne!

  • #8   6. maj 2006 Fandme godt det ikke var mig.. jeg havde tævet stodderen til lirekassemand...

    Det fandmé godt der ikke skete dig mere. MEn husk nu at anmelde hele lortet- og husk hospitalet for avs i nakken - hvis der bliver en sag senere vil de kigge på om du har været på hospitalet. HGar du ikke det, får du ikke en skid. SÅ sørg for at komme til lægen og hævd overfor ham at de sendte dig hjem fra skadestuen uden at gide at kigge på dig.. bare hvis du skulle få smerter i nakke eller ryg senere i livet er det jo rart at kunne gå et sted hen og hente pengene...


  • #9   6. maj 2006 Tjaa.. du må jo ikke køre hurtigere end du kan nå at stoppe inden for din udsigt.

    Så det er faktisk din skyld, selvom det var "uhensigtmæssigt" at vende midt i et sving. smiley

    Håber du får lavet cyklen og kommer på vejen igen.


  • #11   6. maj 2006 Danni: det er så rigtigt nok hvad han siger, men det er endnu værre at lave en vending efter et sving.

  • #12   6. maj 2006 Dannie, har du taget kørekort? Der lærer man sådan noget. smiley

    MEN.. Hvis man ser bort fra det, så er det fejt at vende midt i et sving, det kan vi sagtens blive enige om!!


  • #13   6. maj 2006 Tjaee, man skal jo køre efter forholdene, men det betyder at man aldrig kan køre, for man ved aldrig hvad idioterne finder på. Har prøvet at bliver presset ud i midterrabatten på en motorvej fordi en billist skulle overhale en anden bil, og ikke havde set mig. Havde også kunne undvige bilen, hvis han bare havde holdt stille.

    Der skete på Ermelundsvej ved Klampenborgvej.
    Skylden er helt og holden hans, han laver en manøvre hvor han er til gene og ulempe for sine medtrafikanter, det fik jeg på en pæn måde forklaret ham og det bliver kørt over forsikring. Grunden til jeg er glad for min kasko, er at det får det hele til at gå hurtigere :o)

    /
    Jesper


  • #15   7. maj 2006 arrrj lige gode om det . man kan jo ikke forudse en idiot der laver et usving midt i det hele lige pludeseligt.
    desuden var der udsyn til ham før svinget for hvis ikke så har man jo ikke mulighed for at se ham og hvad han havde gang i

    jeg har selv ligget der pga en svensker der kom fra en sidevej... men det skulle jeg måske også have forudset og trukket min mc hen af vejen så jeg kunne nå at stoppe da han kørte lige ud foran mig på trods af et frit udsyn. pis
    og ja han fik skylden og fik lov at betale ved kasse et

    ringede du ikke til polisen det er jo det man skal bruge dem til.
    huskede du at gå på hospitalet.


  • #16   7. maj 2006 Jo ringede både til polisen og var forbi skadestuen.
    Har været ret heldig smiley

    /
    Jesper


  • #17   7. maj 2006 linD, dannie og jesper, nu skal i ikk komme op og "slogs" i skal opføre jer ordenligt.. :o)
    i bund og grund, det er da noget pis jesper.. men du har sku været heldig, du ved jo hvordan det gik mig..
    håber du kommer ud og køre hurtugt igen...
    leif..
    PS: hva med den der zx9r??? :o)


  • #18   7. maj 2006 undskyld, det er lunD ikk lind..

Kommentér på:
Årets første (røv)tur

Annonce