1.045 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Skift af rør.. Skift af rør..

Hey

Jeg overvejer at smide et par andre rør på min cykel..

Men efter hvad jeg kan forstå er der forskellige meninger om man skal gøre noget ved motoren når man skifter rør....

Det er de her jeg overvejer
http://www.masi-import.dk/default.asp?page=8916

Lige nu køre jeg med orginal forrør og raask bagrør...

Hvad skal jeg gøre nå jeg skifter.... Der er både lambsonde i de rør jeg har nu og i de nye...

Håber i kan hjælpe...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af rør..
  • #1   12. mar 2011 Skift og kør. Du mister måske et par hk på det, men motoren tager ikke skade.

• #2   12. mar 2011 Er det noget du er sikker på eller noget du tror ?

Er det noget med at man kan give 400 - 500kr for at få cyklen testet på rullefelt og måler de så der om den køre for magert eller fed?

Håber der er nogle der har forstand på det her : )

• #3   12. mar 2011 Altid en god ide at få tjekket cyklen på en rullefelt når man ændre
    noget og så dyrt er det jo ikke. Kan se du er fra Esbjerg.
    der er rullefelt ved mulvad mc i store darum og vi har også en rullefelt
    i holsted .

• #4   12. mar 2011 Nu har din MC jo indsprøjtning, så til en vis grad justere den selv. Men det bedste resultat får de selvfølgelig hvis du ofrer penge på en powercommander og får kørt den rigtig ind.
    Men allerede nu kører du jo med mere åben udstødning, og det gætter jeg på den går fint med, så derfor kan du sagtens skifte.

• #5   12. mar 2011 Dine potter har ikke noget at gøre med forbrændingen oppe i motoren (blandingsforholdet). De leder jo bare forbrændingen væk. Og når du har lambda på måler og regulere styreenheden jo selv blandingsforholdet.

• #6   12. mar 2011 Det er ikke rigtigt at skrive at der ikke sker noget og at det justerer sig selv.

Til en hvis grad justerer det sig, men at skrive der ikke sker "noget" er altså kun gætterier.

Det bedste er at få den på et rullefelt og lige tjekke, måske er det hele rimeligt ok. Herfra kan du så bestemme om du vil ofre at det optimeres, eller du bare kører med det som det er. Det er ihvertfald direkte dumt ikke lige at tjekke det.

• #7   12. mar 2011 Jan: Jeg skriver jo netop som dig også de er til en hvis grad det justerer sig selv, men da Brian allerede har åben udstødning på uden der er sket noget, så sker der heller ikke noget ved at skifte. Og som jeg også skriver mister han non nogle hk med skiftet.

• #8   12. mar 2011 Jan hvad er det du mener når du skriver den skal optimeres? Lambdaen fortæller jo styreenheden hvor meget luft der er i den forbrændte udstødningsgas. Er der for meget, tilføres mere benz i blandingen og omvendt.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #9   12. mar 2011 lambdasonden på en mc er der ikke for at lave blandingen korrekt, den er der for at lave blandingen så mager at den kan gå igennem euro normerne, og den virker kun i et meget smalt område, sjovt nok i det område hvor de kloge ingenører måler om den kan overholde normerne,
    uden for det område, er den simpelthen ude af funktion, så hvis man skifter udstødning eller filter mm, så kører den for magert,
    og Sebastian det gør en forskel på forbrændingen om der er modtryk eller frit hul i udstødningen, mange af os har sikkert prøvet at udstødningen på en knallert er kokset til, så drukner den.

• #10   12. mar 2011 Lige nu sidde der orginale forrør.. De er ikke så storre måske 3cm i diamete og mine raask bagrør er ca 6cm i diameter..

Men i menr altså at jeg godt bare kan skifte ud med

http://www.masi-import.dk/default.asp?page=8916 uden at jeg skal tænke så meget over det?

Når cyklen skal til 12.000km service kan de jo lige tage den på rullefelt så...
    Hvordan og hvorledes finder de ud af om den køre for magert eller fed?

Powercomander så begynder det da at blive dyrt ikke? Jeg er ikke ude på at få flere heste ud a cykle... bare en dybere lyd

• #11   12. mar 2011 Sebastian L

Er bange for at du ikke har ret meget hold i hvad du snakker om.

Du kan prøve at læse lidt her:
    http://www.testbaenken.dk/index.asp?page_id=20

Det er lidt træls at se at du sidder og giver en "tråd starter" nogen råd der ikke er hold i og som er direkte forkerte.

Brian kan ved nogen simple målinger i det mindste få tjekket om alt er ok efter potteskift. Der er 99% sandsynlighed for at mc'en får en blanding der er for "mager" eller i det mindste i den magre ende efter potte skift, skiftes der også til noget mere åbent filter går det endnu mere den "gale vej". En for mager blanding kan give rigtigt meget bøvl og i værste tilfælde resultere i et motor haveri.

Det eneste der justerer sig selv er mængden af lommeuld og navle fnuller ..

Hvis selv du tror det hele blot sker automatisk Sebastian L så bliv endeligt ved med det (nogen tror på gud andre fanden, for mig er det lige gyldigt hvad folk tror på) .. men du skriver at potterne IKKE har noget at gøre med forbrændigen og blandings forholdet - det er jo direkte forkert og et fandens til dårligt råd til personen der spørger.

• #12   12. mar 2011 Jeg er fint tilfreds med hvordan min cykel den køre nu....

Det jeg bare er nevøs for er om den kan tåle at der kommer andre rør på?

Jeg vil altså gerne undgå at bruge mange penge på en powercomander..

Kan man smide den på et rullefelt og hvordan ser de så om den går for mager? og hvis den gør hvordan ændre de det så?

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#13   12. mar 2011 Brian (ESBJERG) M du vil ikke bruge penge på at få den til at køre ordentligt, men du vil gerne bruge penge på nogle afsavede forrør med en prop i ? det er da en mærkelig prioritering,
    og hvis du vil have dyb lyd skal du ikke købe korte rør, så skal du have stor volume i potterne, så vil den også køre bedre.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#14   12. mar 2011 Og hvorfor dog spilde 400 kr. på at få den målt, de laver jo bare en fuldgas test, det siger intet om hvordan den kører på de forskellige delgasser, køt til en der kan justere den samtidig, det koster vel omkring 1500 kr. at få den justeret i original boksen.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#15   12. mar 2011 køt = kør

• #16   12. mar 2011 Altså nu behøver du jo heller ikke en powercommander - en sådan kunne bare hjælpe til at det blev 100% perfekt.

Du skal selvfølgeligt få lavet en test ved andet end fuldgas som skrevet - den skal tjekkes op igennem de forskellige omdrejninger

• #17   12. mar 2011 Det er lidt svæt at vide hva man skal gøre....

Vil de små korte rør ikke give en dybere lyd når de har en større diameter hele vejen igennem? Dem jeg har nu er jo tynde og blivr så.... i mit hovede ville et rør der var tykt fra start til slyt give en dybere lyd...

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

#18   12. mar 2011 Et kort rør vil aldrig kunne give dyb lyd, har du aldrig hørt en motor, bare med forrør, det skralder bare, og skal det lyddæmpes, vil det tage effekt, fordi der ingen volume er.

• #19   12. mar 2011 http://www.masi-import.dk/default.asp?page=8916

hmmmm så dette er atså et dumt køb?

Hvad skal jeg så gøre for at få en fed lyd?
    Nogle forslag?

• #20   12. mar 2011 jeg har fået en mega fed og dyyyb lyd nu, og der er kommet længere rør med større diremeter + åben filter self smiley (hyper charger)

• #21   12. mar 2011 http://www.masi-import.dk/default.asp?page=1140&ref= De giver en dybere lyd end de korte... korte rør er mere høje og klingene i lyden...

/ Bülow...

• #22   12. mar 2011 Brian det er dem jeg har tror jeg.... http://www.masi-import.dk/default.asp?page=1140&ref=

Kommentér på:
Skift af rør..

Annonce