{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.741 visninger | Oprettet:

Bruger i panser/brynje? {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens

Skal ud og købe mig noget nyt mc tøj og overvejer om jeg skal prøve sådan én panser brynje.

Hvor mange bruger sådan én?
Er det sikkerheden værd?
Bliver man træt af og tage den af og på, frem for en alm rygbeskytter?

ris/ros........

På forhånd tak

/Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bruger i panser/brynje?
  • #1   15. mar 2011 Er der slet ikke nogen vågne på det her tidspunkt?

  • #4   15. mar 2011 Tak for svaret Steffen, tror "bare" jeg vælger det sædvanlige...

    Evt andre ris/ros er velkommen..


  • #5   15. mar 2011 Kan varmt anbefale en god brynje. Når du efter kort tid har vænnet dig til at køre med den, føles alt andet...mmmm... mindre sikkert.

  • #6   15. mar 2011 Næh. Jeg Nyder at køre ubekymret på min mc.

    Skulle jeg konstant bekymre mig om alt det der kan ske ved at køre mc ville jeg droppe dette og blive fodgænger istedet. Eller måske vælge at gå ind i forsvaret i håb om arbejde i en tank!


  • #7   15. mar 2011 jeg har en brynje jeg anvender når jeg ikke har jakke på med indbygget sikkerhed og rygskjold på. Det er ret behageligt da den sidder tæt og som Kleen siger: det føles lidt mere sikkert smiley

  • #8   15. mar 2011 brynjer er da kun til cross, alt lædertøj har da beskyttelse ved albuerne og skulder, ellers er det noget skrammel man har købt..
    Og kun køre rundt med den om sommeren syntes jeg er dumt, du får stadig ristet huden af diverse steder.


  • #9   15. mar 2011 Nej kører ikke med brynje, jeg kører med motorcykel tøj .

    Brynje er til offroad brug.


  • #10   15. mar 2011 Morten.. Du bruger ordet dumt.. og det eneste dumme jeg ser i denne tråd er det du skriver ;O)
    Men, det er nok mere pga. uvidenhed og manglende erfaing med den slags beklædning.
    ----

    Brynje er oftest en plastskal for brust og ryg og en plastbeskyttelse ad dele af skulderen.

    Saftyjacjet/panser er en jakke af let stof hvor der er rigtig leddelt rygbeskytter, albue, overarm,skulder, bryst og måske kravebensbeskyttelse hvor beskyttelsen sidder fikseret til kroppen så den sidder fast under styrt. Der er både hård skal til beskyttelse for asfaltskader og denne er beklædt indeni med blødt materiale der giver slagbeskyttelse.

    Jeg bruger naturligvis saftyjacket til offroad/enduro, har 3 forskellige alt efter årstid og hvad jeg skal køre.
    Når jeg kører asfalt på min gademaskine (LC4) kører jeg med tætsiddende codurajakke med indbygget beskyttelse.
    Er det 1000grader varmt kan man godt finde mig med min brynje med beskyttelse her og der og alle vegne og en let cordurajakke udover.

    Jeg ser trådstarters spøgsmål som meget relavant for de fleste.
    En saftyjacket kombineret med noget slidstærkt trukket over giver rigtig god sikkerhed.

    Min køremåde og de steder jeg kører gør at jeg ganske ofte bider i græsset og den eneste gang jeg har manglet beskyttelse var da et polsk træ hoppede ud foran mig.. jeg vil tro at jeg var bedre beskyttet med mit udstyr end med en læderdragt.
    Læderdragten ville jeg dog fortrække hvis jeg skulle stå af med 130 på motorvejen.
    Det har jeg prøvet for år tilbage med textiljakke.. Den var ikke ny bagefter.. men der skete ikke noget.

    Det er vel individuelt hvad man fortrækker, men den eneste dumme løsning er at køre uden.

    Der er kun et at gøre.. Gi gas...


  • #11   15. mar 2011 Jeg købte sidste år et komplet ForceField sæt til når jeg "bare" skulle ud og besøge venner eller en tur ned i byen. Så vidt jeg har fundet ud af er denne producent førende indenfor sikkerhedsudsyr og er faktisk hvad man i dag sætter standarden efter i USA/Europa så vidt jeg husker.

    Hvis man lige skal ned i byen, ud og have en is eller besøge en ven (5-10km) så smider du bare brynjen ud over dit almindelige tøj og så afsted. Derude kan du tage den af og hænge på cyklen og så ellers nyde vejret i stedet for at svede ihjel og tilmed ligne en idiot når man går rundt i byen i 40 graders varme... (Min mening)

    Kan sagtens give dig link til flere producenter hvis du stadig har mod på det ..


  • #13   15. mar 2011 Her er det jeg selv bruger:

    (link fjernet)

    og her er et klip med en anden type - har dog ikke tjekket om det laves til mc:

    http://www.youtube.com/watch?v=fiq2Hxl5zx4&feature=player_embedded



  • #14   15. mar 2011 .. her er link til Xion
    http://www.stuntpadding.com/


  • #15   15. mar 2011 Henrik. : personligt så ville jeg aldrig nøjes med bare en brynje, asfalten spiser stadig din hud.
    Tror der er folk derude der tror at bodyarmor er lige så godt som en læderjakke, det er det altså ikke.
    Jeg vil sq hellere brække en arm end at mangle alt huden på den, men kan da være det bare er mig.


  • #16   15. mar 2011 En brynje erstatter den indbyggede beskyttelse i (læder-)dragten.
    Men selvsagt skal de to ting bruges i kombination - alt andet er et ringe kompromis.


  • #17   15. mar 2011 Ja kombi så er det win win... men self hvis man er en af dem der normalt køre i t-shirt fordi der er for varmt, så er en brynje jo bedre end ingenting :), men jeg har aldrig oplevet der var for varmt til at have min læderdragt på, bare man får en der har nogen perforeringer så der kan komme noget luft ind, så holder det en fint kølig.

  • #19   15. mar 2011 Morten...

    Ingen har vel skrevet noget om at køre med panser/brynje/saftyjacket uden andet.
    Citat mig selv:
    Er det 1000grader varmt kan man godt finde mig med min brynje med beskyttelse her og der og alle vegne og en let cordurajakke udover.
    Jeg har også taget glideture med cordura og det holder måske ikke som en flækket ko, men køber man kvalitet med den rette vævning sker der ikke noget.
    Mine gademaskiner pelser mange kåbemaskiner i byen men kører stort set aldrig over 120kmt. så for mig og de fleste jeg kører med er det alt rigeligt.

    Vi har jo alle vores forskellige kørestil at klæde os efter.
    Jeg vil beskyttes på ryg da jeg ikke kan lade være med at køre wheelies, jeg vil have brystbeskyttelse da jeg et par gange er landet på styret med brystet og der gør fandens ondt.
    Jeg vil have kraftig skulderbeskyttelse da jeg har nogle skader fra styrt jeg ikke vil have gjort værre.
    Jeg VIL have udstyr der kan ventilere min blegfede krop ved bykørsel da min kørestil er ganske aktiv.
    Hvis man primært ligger bag kåben med stramt kabel og kan nøjes med det er det klart at en død ko er smartest.. Den kørestil tiltaler mig bare ikke da det er maskinen der kører stærkt og ikke føreren..
    Det kan alle jo finde ud af..
    Hver sin lyst.. ;O)

    Henrik


  • #20   15. mar 2011 Syntes bare tit jeg høre at folk bare køre med beskytteren, også tror at den beskytter mod afskrabninger.
    men man bestemmer jo helt selv hvad man vil køre med smiley


  • #21   15. mar 2011 hvis penge ikke var noget problem såå købte jeg asap 1 stk. Forcefield Pro Sub 4 Back Protector

    Nøjes dog en den gamle gode fra Aldi, og har den altid på.


Kommentér på:
Bruger i panser/brynje?

Annonce