{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

Lasse H
Lasse H
Tilmeldt:
16. sep 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Forsikringer {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

er 27 og har ikke haft MC før, og falder dermed i kategori med dem der skal betale en motorcykel i forsikring for at have en motorcykel...

Men har snakket med diverse forhandlere og forsikringsselskaber, og jeg er forbløffet over prisforskellen:

Hos diverse selskaber har jeg kunnet få en kasko+ansvar til
13.000 - 30.000 p.a.

Hos forhandlere ligger priserne på:
4.500 - 7.000 p.a.

Det er den samme cykel (årgang, motorstr., touring, osv)
Det er den samme selvrisiko
Dette gælder også hvis man ikke finansierer cyklen hos forhandleren

Jeg forstår simpelthen ikke at der kan være den enorme prisforskel. Ser jeg ikke hele billedet eller?

Erfaring med forsikringer modtages med kyshånd - tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringer
  • #3   16. mar 2011 skulle betale 10800 ved forhandler har fået den til spec pris ved if 6500 pr år

  • #4   16. mar 2011 Bare ansvar - Alt andet er jo direkte tyveri.. Selv på mc op til 100k har folk ansvar den dag idag..

  • #6   17. mar 2011 Hej Lasse

    Som der skrives så tjek med QBE Danmark.
    Søg på dem herinde. Har lige lavet en tråd
    Hvor der står nogle kontaktoplysninger til dem.

    Og ja nogle forhandlere bruger et selskab og andre
    Et andet, den lave pris er noget med den aftale som forhandlerne
    Eller finansieringsselskabet får hjem. Forsikring synes også godt om det
    Da der kommer en stor volumen på, deraf rabatten smiley

    Men tjek som sagt qbe, og de har intet med rasmussen eller mondux at gøre.
    Hold dig fra dem smiley


  • #7   17. mar 2011 "Jeg forstår simpelthen ikke at der kan være den enorme prisforskel. Ser jeg ikke hele billedet eller?" Hvis den går så gpr den..

    Jeg synes ikk det er i orden, men folk er selv uden om det, mange ringer blot til 1 eller max 3 kendte selskaber når de skal forsikre mc eller bil.. og der er sgu MEGET forskel, min 2. bil en civic VTi som skulle jeg give 67.000kr i ansvar for som 19årig, tror det var IF eller FAIR


  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   17. mar 2011 Hej alle,

    Tak for alle de gode svar.

    Jeg har kontaktet GF, Alka, IF, AlmBrand, Codan, Tryg TopDanmark og nu også QBE.

    Jeg giver en udmelding når jeg har en prisoversigt. Ingen af selskaberne lader til at gøre noget ud af at fortælle hvorfor prisen er som den er... Konklusionen må være at jagte det billigste.



  • #9   17. mar 2011 det lyder umiddelbart vildt... min første cykel som 28 årig. R1 til 2300.- årligt hos codan... (ansvar selvfølgeligt) og næste gsxr750 til 1293.- årligt (ansvar)

    skal dog siges at der har jeg biler forsikret og har aldrig lavet en skade.. det spiller vel ind kan jeg forstille mig..


  • #11   17. mar 2011 Prøv at søg på Mondux og Rasmussen Assurance (samme selskab).
    Du vil finde al al for mange uheldige historier hvor de ikke har villet dække for skade og tyveri.

    Læs også her: http://www.trustpilot.dk/review/mondux.dk

    Når man støder på den slags, bør alle ens alarmklokker ringe!
    En billig forsikring er intet værd hvis der ikke er dækning når der er behov for den.

    Andre selskaber har selfølgelig også "sure" kunder, men Mondux/Rasmussen har uforholdsvis mange i forhold til deres størrelse og levetid.


  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   18. mar 2011 Her er tilbagemeldinger fra sælgerne (i runde tal) efter den præcis samme mail er strøget ud til dem alle:

    Tryg: 15.000
    AlmBrand: 19.000
    Codan: 30.000
    Alka: 16.000
    QBE: 6326
    IF: 50.000
    GF: Intet svar
    Top: Intet svar

    Enorm prisforskel som ung kører, hvor de alle definerer en som "høj-risiko" profil.

    Konklusion: QBE eneste reelle mulighed. Evt Mondux som også kan undersøges.

    Utroligt siger jeg bare.


  • #14   18. mar 2011 hvad er det for en cykel?

  • Lasse H
    Lasse H Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   21. mar 2011 Det var en ny ER6F, 649 CC, 2009 model

Kommentér på:
Forsikringer

Annonce