1.713 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Hvorfor koster min kasko 30.000 kr? Hvorfor koster min kasko 30.000 kr?

Først vil jeg lige rette opmærksomhed imod Havarikommissionens rapport om trafikulykker fra 2009:

(link fjernet)

"En ofte fremsat forklaring på stigningen i motorcykelulykker har været, at det drejer sig om midaldrende mænd, som har fået luft i økonomien og køber en motorcykel. Denne type motorcyklister skulle hyppigere blive involveret i trafikulykker, da de enten ikke har nogen erfaring med motorcykelkørsel eller har en erfaring, der ligger flere år tilbage i tiden. En anden lignende formodning handler om, at unge, som ikke har erfaring med motorcykelkørsel, ofte er involveret i ulykker på motorcykel. De midaldrende motorcyklister i de analyserede ulykker var ofte erfarne.
Uerfarne, midaldrende motorcyklister optrådte også, men <b>udgjorde ikke et gennemgående problem.</b> Desuden var der ingen fællestræk for dem, hverken med hensyn til ulykkestyper eller -faktorer. Det samme gjorde sig gældende for de uerfarne motorcyklister under 25 år."

Mit spørgsmål går nu på; er jeg i virkeligheden 'offer' for et <b>forældet billede</b> af hvordan verden i virkeligheden hænger sammen? Er jeg virkelig med forsikringsmæssige øjne så <i>farlig</i> en kunde?

Måske lægger jeg for meget i hvad rapporten skriver, men jeg søger i hvert i fald lidt forklaring på sammenhængen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af grafitti 5.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 65 kvadratmeter, lister, døre og dørkarme, gulve, skabslåger, vaskeskab og vinduer 1.500 kr.
  • Tage 5 loftlamper ned ifbm flytning 560 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • LE fejl på vaskemaskine 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.146 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor koster min kasko 30.000 kr?
  • #1   22. mar 2011 Fordi det er en R maskine og du er 22 år.
    Velkommen i klubben.

• #2   22. mar 2011 30.000 er en anden måde for forsikringsselskabet at sige "Nej vi gider ikke have dig og din type motorcykel forsikret her"

• #3   22. mar 2011 Mht. undersøgelsen, så tror jeg ikke, at der er personskader der belaster kasko'en. Men derimod risiko for tyveri og skade på MC.

Og som Jesper siger, så betyder maskine navnet også en del. Tager du en f.eks. en sport/tourer som Honda VFR med 110hk, så gætter jeg på, at det kun koster 1/3.

• #4   22. mar 2011 fordi forsikringen statistisk set, skal udbetale flere penge pga. din alder og anciennitet.

• #5   22. mar 2011 du er 22 og har en forholdsvis ny cykel som ovenikøbet er en R model.
    Ergo så har du maks haft mulighed for at køre på en "stor" cykel i MAKS 2 år. (forudsat af at du tog lille mc kort som 18 årig, og det aut, blir stort som 20 årig- 2års kørsel)
    så du er fuldstændig grøn i trafikken, ligemeget hvor go du selv syntes du er smiley

forsikrings selskabet har jo sikkert super mange statestikker over ulykker, på mc og sikkert oz hvilke cykler der har været indblandet. Og det har sikkert kostet dem kassen at udbetale erstatninger til højre og venstre, og de penge skal jo tjenes ind igen.
    Plus at det måske holder de unge væk fra R modeller, når priserne er super høje på kasko. og hvis det ikk holder dem væk, så tjener forsikringsselskabet bunker af penge.
    så et sted er det jo en win win situation for selskaberne, enten blir de unge væk og selskabet skal ikk betale erstatninger her og der.
    eller så tjener de kassen på at have unge forsikret på R modeller smiley

Håber du kan følge mig ? smiley

• #6   22. mar 2011 Skulle smide 60K første år.. Valgte at køre uden smiley

• #7   22. mar 2011 30k ???? BILLIGT!
    Prøv med 50K årligt, for en maskine der koster 45K

• #8   22. mar 2011 Kasko er et tilbud som er dig frit for at fra eller tilvælge, skal du låne pengene kan det dog være et krav fra bank eller lignende.

Da jeg var ung som dig måtte jeg nøjes med en maskine som jeg havde råd til at forsikre. Derfra var det kun at arbejde sig opad, i takt med man fik bil, hus osv. var der flere ting at samle og man blev derfor en mere attraktiv kunde. Om det er fair eller ej er en anden historie - hvis det var en god forretning for forsikringen at lade dig få en 1000 triple RR til spotpris kan du være sikker på de gjorde det. Så stik pipen ind og sæt tærring efter næring ..

• #9   22. mar 2011 Jamen i har alle så ganske ret.. (tak for inputs i øvrigt)

Men som du også påpeger <b>Benny</b>, så er det garanteret baseret på forsikringsselskabernes egne statestikker - det undrer mig bare at end ikke én træder ud af flokken, men ak ja..

Og ja <b>Rasmus</b>, jeg kan meget fint følge dig.. Jeg spørger bare om det kan være rigtig at verden skal hænge sådan sammen? (:

• #10   22. mar 2011 "Prøv med 50K årligt, for en maskine der koster 45K"
    altså de vudere at der er 110% change for at du køre galt ....

• #11   22. mar 2011 Jeg giver 15000kr for min r1er som 23årie ved topdanmak. Det krævede så også jeg flytteede min hus forsikring og det over til dem. + jeg har meldt mig ind i touring danmark
    Syntes stadig det er en alt for hjernedød dyr pris.

• #12   22. mar 2011 Har selv en 1100 ccm model R de ville have det samme - Så har valgt at kører på ansvar på en mc til 60.000,- Det er sørgeligt men man må bare passe godt på..

• #13   22. mar 2011 Man kan jo spørge sig selv om hvordan deres uhelds statistik ville se ud, hvis fx. 22årige kunne få en1000rr til 5.000 med fuld kasko ?

• #14   22. mar 2011 Dan E: De laver jo en vurdering der er helt skæv.. Men de ønsker jo bare ikke os i starten af 20'erne som kunder.

• #15   22. mar 2011 30,000 kr for en 2008 r6 er billigt,

Jeg var 20 da jeg fik min Yamaha yzf r1 med 2 års skadefri kørsel.

KASKO: ca 65000 kr årligt, og gav 99 for cyklen!!

• #16   22. mar 2011 Hvis du nu havde råd til en BMW S1000RR så kunne du få en dejlig billig forsikring...
    I mit tilfælde (og jeg bor i 8000 og er "kun" 35) så ville en hel års kasko koste 5500 for en sprit neues S1000RR.
    Samtidig har de ret gode finansierings tilbud. Så alt i alt kunne det for mange med nyere sportsmotorcykler vise sig at være en fordel på den lange bane at købe hos BMW. De har jo også andet end racercykler for dem med sådan en interesse...
    Nu er de jo også leasing muligheder.

PS: Jeg er ikke BMW forhandler eller kunne have anden interesse i at "sælge" BMW på denne side!

• #17   22. mar 2011 Man fristes til at sige.. "Forsikringssvindel"... c",)

• #18   22. mar 2011 Jeg skal give 7000 med fuld kasko hos Gjensidige smiley , hvad grunden er ved jeg ikke helt, måske at de med hensyn til ancinitet vurderer de udfra hvad jeg har af skadefri års kørsel fra bil ( eletiebillist). Men jeg brokker mig ikke smiley

• #19   22. mar 2011 Det var da billigt, jeg fik et "tilbud" på 64.000kr ansvar som 19årig for en Civic VTEC smiley

• #20   22. mar 2011 Har pt på min Z750 fra 2010 kasko forsikring til 5600 årligt.
    Da jeg ringede til min fagforening for og se om man kunne få et pristilbud så endte jeg i en pris der hedder 30.000 for fuld kasko.

Så kan man studse lidt over den.

• #21   22. mar 2011 Vildt.. Jeg betaler 8000 med kasko og vinterkørsel om året, jeg er 21.. Og køre en suzuki gsx-r1000.. Og den står i mit navn. Og er ikke kun bruger. Skal dog fortælles, jeg har en bil og indbos forsikring, alt i alt betaler jeg 16.XXX pr år for kasko på bil og cykel incl lejligheden..

• #22   22. mar 2011 Kængurostylten skrev : "Kasko er et tilbud som er dig frit for at fra eller tilvælge, skal du låne pengene kan det dog være et krav fra bank eller lignende."

Det er nemlig rigtigt - ingen (bortset fra panthavere) kræver en kasko...
    - men
    En R-model, forsikret af en 22 åring, med måske ingen andre forsikringer i samme selskab - der er det ansvars delen der koster!
    (foruden en kæmpe selvrisiko).
    Og som Peter S. sagde, så er det mange gange et vink med en vognstang om, at de slet ikke vil have dig og din hest som kunde..."men hvis du absolut INSISTERER, så har vi naturligvis et girokort til dig, med passende mange nuller på".

Når det er sagt, så er forsikringsselskaberne at sammenligne med de værste kræmmer markeder.
    Jeg har aldrig oplevet IKKE at kunne få nedsat min præmie, når jeg har protesteret mod en ny police/præmie.

Man kan altid handle sig til en bedre pris, og det samme gør sig iøvrigt gældende i banker, når der skal lånes penge.
    Det er ganske enkelt en købmandsbutik, uden prismærkning.
    I skal ikke bare sige "nå, ...ok" når de disker op med en latterlig urimelig rente sats.
    Det er altid et plus, at have noget at forhandle om - f.eks. andre forsikringer, der kunne oprettes, eller overføres fra andet selskab.

PS - Lidt til præmie statistikken : Min Bandit koster 3.400,- /år fuld kasko.

Kommentér på:
Hvorfor koster min kasko 30.000 kr?

Annonce