1.027 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Stelnumre i roadracere ??? Stelnumre i roadracere ???

Indlæg set i udlandet:

THIS BIKE HAS PASSED POLICE CHECK AT BRANDS HATCH THIS WEEKEND AND HAS BEEN TAGGED ,31 RACE BIKES SEIZED BY THE POLICE (OPPERATION BRAMLEY) WITCH IS HAPPENING ACROSS THE THE COUNTRY THIS SUMMER SO DO NOT BUY A BIKE WITCH HAS NO NUMBERS UNLESS YOU CAN AFFORD TO LOOSE IT AT A TRACKDAY

Køb IKKE roadracer uden stel nr (England)

Jeg kan huske den var oppe og vende herinde, og en VF på et mc værksted sagde at ALLE mc bliver produceret med et stel nr, så hvis det er væk så.............

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eletriker to disconnect washing machine and install plug 1.090 kr.
  • Vandafløb (E:36-10) på Bosch vaskemaskine (WAT2869ISN/54) 1.010 kr.
  • Bolten på garageporten skal genmonteres 4.000 kr.
  • Fjerne æbler som ligger på græsset og fjerne ukrudt på terrassen 1.100 kr.
  • Montering af frontlåge på opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hæk mm 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stelnumre i roadracere ???
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #1   23. mar 2011 Det passer også hvad han siger - men der er masser af cykler som er bygget på et blankt stel uden nummer i.

Hvis jeg f.eks bygger mit eget stel, smider jeg da heller ikke nummer i...

• #2   23. mar 2011 sajmon du er ikke med på moden, fuck personlige nr. plader, personligt stelnummer er det de unge de vil ha

• #3   23. mar 2011 Men hvis stellet er mage til det der sidder i en gade maskine, så skal der også være stel nr?

• #4   23. mar 2011 Du kan sagtens købe et blancostel uden nummer magen til det orig.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.720
    #5   23. mar 2011 Når man køber et blanco stel er man enten forhandler eller et forsikringsselskab, så under normale omstændigheder har du helt ret.

Men ikke altid...

Der er stelnummer i min baneracer, så jeg er skam ikke bekymret. :o)

• #6   23. mar 2011 hvis man har købt et blancostel har man sikkert også dokumentation på den. det lyder sku som et godt tiltag de englændere har gang i

• #7   23. mar 2011 Hvordan undgår man så at købe tyvgods? Som du ser i teksten tog de sidste 31 bikes fra folk der ikke kunne dokumentere deres herkomst!
    Alle englændere spørger om der er stel nr og motor nr, hvorfor gør de så det? Kan man ikke købe blanco stel derovre?

• #8   23. mar 2011 Et stel er også en reservedel.

Kan dog forestille mig, at nakkede cykler nemt kan ende som banejern.

• #9   23. mar 2011 marc: Enig

• #10   23. mar 2011 Det gør de da også Marc

Det problem ser vi ofte med scootere ihvertfald.

• #11   23. mar 2011 Hvorfor vil man købe et blanco stel?

• #12   23. mar 2011 hvis man har et engelsk stel med nummer men man er i tvivl om den er stjålet kan man tjekke det her https://www.nicb.org/theft_and_fraud_awareness/vincheck

• #13   23. mar 2011 Kan ikke se problemet med blanco stel, men derimod med stel hvor nummeret er fjernet.

#Anders P!
    Det er sikkert interessant i andre lande hvor de ikke døjes med afgifter eller til race hvor stellene ombygges - så har man normalt et ekstra eller to til at stå.

• #14   23. mar 2011 Man skulle da også mene at blanco stel kommer fra samme produktionslinie, og burde således også have numre, hvad skalle der ske ved det?

• #15   23. mar 2011 Skalle = skulle

• #16   23. mar 2011 Niels: Hvorfor? Er de billigere end alm "løse" stel med nummer? Det er da både for ens egen sikkerhed og til dels andres, at man har et nummer i sit stel.

• #17   23. mar 2011 Allan R: Ved du om der er eller ikke er nummer i et blanco stel?

Gik/går i troen at et blanco stel er blankt / uden nummer. Eller er "blanco stel" bare det fede slang for "et stel i løssalg"?

• #18   23. mar 2011 hehe er jeg den eneste der ser en flok italienere arbejde søndag aften på ducati fabrikken igang med at lave "sorte" cykler for vennerne smiley

• #19   23. mar 2011 Jeg ved det ikke, derfor stiller jeg netop spørgsmålet, efterfulgt at et? Er det så ikke tydeligt at jeg ikke ved det?
    Men i en produktionslinie tager man ikke bare nogen stel ud inden de får hakket nummer i, det vil være komplet irrationelt, synes jeg!

Det er muligt at der findes blancostel, men hvorfor?

• #20   23. mar 2011 Jeg vil da tro, at stel får serienumre efter de er lavet. Og inden de samles til motorcykler.

Det er jo "bare" en del af motorcyklen.

De vil også tit være fremstillet andre steder end hvor de samles til cykler. Så jeg vil mene at det mest logiske vil være at give stelnumre når cyklen skal til at samles.

• #21   23. mar 2011 Men det er vel nemmere at lave nr i produktionen skulle jeg mene??!!??

• #22   24. mar 2011 Hvad med de MC'er man kan købe rundt omkring fra ny hos forhandleren, med racerkåber, uden lygter osv... og selvf uden afgift, de har da heller ikk stelnummer???

• #23   24. mar 2011 Hvis stellet aldrig skal se skyggen af en offentlig vej kan jeg ikke se den manglende "sikkerhed".
    Eller hvis stellet får en skade/har en produktionsfejl, så kan det gamle skrottes og det gamle nummer hugges ind i reserve stellet.

• #24   24. mar 2011 Allan: Da mange fabrikater har flere modeller på samme stel, vil jeg tro, at de venter til bygningen af cyklen starter. Eksempelvis Aprilia, der har flere forskellige cykler med ens stel. Gætter på, at det samme gør sig gældende for Ducati og sikkert også mange af de andre, at de har forskellige cykler på samme stel.

Uanset hvad, så vil jeg være betænkelig ved at købe en cykel uden stelnummer.

Hvis nogen stjæler ens cykel uden stelnummer, så har man heller ikke mange muligheder for at bevise at det er ens egen, hvis man skulle have en mistanke. Motornummer kan også fjernes.

Jeg ville bare ikke have en cykel uden ID. Jeg ved så også, hvor pissetræls det er at komme ud til sin kværn, og så ikke kunne finde den, fordi der var en anden, der gerne ville have den uden at spørge om lov,,

• #25   24. mar 2011 Producenterne har i mange år leveret rammer helt uden nummer, netop til racebrug.
    Jeg ved også at Yamaha sælger "racecykler" direkte ud af fabrikken uden all gadestumperne og uden numre i.
    Som oftest følger der et COC med stellet fra fabrikanten, som så er dit "papir" på stellet.

Har en makker som købte en Yamaha R1 direkte fra fabrikken tilbage i 2005 og han fik en cykel uden nummer og blot med et COC som papir.

• #26   24. mar 2011 Jens: Så er de helt uden nogen form for ID?

Det er egentlig lidt spøjst, at de gør det. Jeg forstår godt, at de vil lave cykler uden race dele, og uden reg. attest, men det er helt uden ID?

• #27   24. mar 2011 Jeg skal ikke udelukke at der findes et eller andet ID et sted på rammen, men selve "feltet" til stelnummeret er helt blankt og der er ikke lige umiddelbart noget synligt ID

• #28   26. mar 2011 Ok, så er sagen jo belyst fra alle sider!

Men dem i UK fik jo altså taget deres banejern da de ikke kunne bevise de ejede dem, da der ikke var numre i!
    Så det er altså farligt at ta til UK og køre bane hvis ikke den side af sagen er i orden!

Kommentér på:
Stelnumre i roadracere ???

Annonce