{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Sikkerheds tips {{forumTopicSubject}}

Så er sæsonen igang smiley Men pas nu på derude.. Her er mine tre gyldne sikkerhedstips:

Hold afstand - første og vigtigste regel.

Tag grejet på top til tå - Sgu for råddent at ha sit sikkerhedskit liggende derhjemme, hvis det er gået galt.

Gå ud fra du ALTID bliver overset og fejlbedømt !! - vigtig regel ..

Det var det smiley men der er sikkert mange flere gode tips, så kom med dem du..

PS: spring køerne over ved trafiklys, på motor veje og andre steder hvor der er absolut ingen grund til at gøre køen længere end nødvendigt smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikkerheds tips
  • #1   27. mar 2011 Her er mit råd:

    Hvis man har angsten for at køre mc og hver gang tænker på alt det som kan gå galt her i livet, så find en anden hobby eller bliv indendøre og se tv.


  • #2   27. mar 2011 Det sidste du skriver kan give et klip i kortet Sven, medmindre du kan overhale venstre om i den yderste bane

  • #3   27. mar 2011 HUNTER > Det er sgu en fin indstilling.. At være angst er vel ikke det samme som at tænke sig om, men det gør du måske ikke meget i smiley

    Brian R > Ved godt den ik er helt lovlig, men har nu mødt mange æggeskaller forrest i køen, som har gjort det samme smiley


  • #4   27. mar 2011 Let's ride!......6 graders og 16km/t vind smiley
    Køre fornuftig.


  • #5   27. mar 2011 Ja tror nu også de fleste ser igennem fingrene med det, især MC betjentene mens dem i bil nok får ondt i røven over det smiley

    Personligt synes jeg også det er langt farligere hvis vi skal overhale i yderbanen venstre om med et autoværn på vores venstre side når der nu ofte er så god plads mellem banerne og man kører omkring 20-30 km/t så kan jeg ikke se det farlige i det hvis trafikken alligevel står helt stille.


  • #6   27. mar 2011 Jeg synes ligefrem man udfører en public service når man gør køen lidt kortere smiley

  • #7   27. mar 2011 De fleste betjente deler den mening, men man kan jo falde over en med en på-tisset sukkermad.. Men særligt mc-betjente er rigtig flinke hvad det angår og generelt synes jeg man kan slippe for meget, hvis man behandler dem med respekt og høflighed. Attituden er vigtig og tilbyd gerne en prøvetur, det har virket før smiley

  • #8   27. mar 2011 Jeg kender godt reglerne, men jeg er nu enig med Svend - der er ingen grund til at forlænge køerne, når vi nu KAN korte dem af:-)

  • #9   27. mar 2011 den med at regne med alle, især bønder overser en, den kører jeg efter, og er sikker på det er en af de vigtigste regler.... ihvertfald her i gyllethy..

  • #10   27. mar 2011 Jeg kører ikke selv imellem køer men jeg har svært ved at se hvad der er temmelig farligt hvis man kører med 20 km/t igennem en stillestående kø, selv hvis man passerer indenom busser/lastbiler så er det jo en kø og de kan ikke ligefrem skifter vognbane på 2 sekunder så man ikke kan undgå dem.

    Nej så er der vidst adskillige andre situationer der er langt farligere, det er selvfølgelig en hel anden snak hvis man kører gennem en kø med over 50 km/t


  • #11   27. mar 2011 hvis og hvis min røv er spids

  • #12   27. mar 2011 Tror jeg har kørt igennem en kø én gang, holdte stille mellem alle bilerne, også kom der en anden MC forbi, så fulgte jeg da bare efter ham smiley

  • #13   27. mar 2011 Pas på dem der har et had til os - som Niklas skriver er det ofte at folk åbner døre for at man ikke kan komme forbi. SYGT

  • #14   27. mar 2011 Har gjort det en del gange på motorvej. Det sjove er når man kommer forbi køen, så opdager man at der faktisk ikke var nogen grund til der var kø.

    De kedelige er, at når man (i hvert fald på motorvej) hvor bilerne holder helt stille har gjort det nogle dage i træk, så lige pludselige så kører man ikke 20km/t men tager sig selv i at køre 50-60km/t og det var så her JEG stoppede med at gøre det, INDEN det gik galt.

    Hvis der kommer en mc med 10-20km/t så bliver bilister måske irriteret, men når man køre over det, så bliver bilister (med rette) dybt forarget.


  • #15   27. mar 2011 Selvfølgelig skal man ikke køre hverken 20 eller 60 !! max 5-6 km/t hvis overhovedet da smiley

  • #16   27. mar 2011 Sven K: så kommer man da aldrig igennem ? smiley

  • #17   27. mar 2011 Man skal køre, som om alle de andre på vejen er ude på at slå dig ihjel. Defensivt, altid 100meter foran de andre, forudseende.

  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 151
    #18   27. mar 2011 Bare vær opmærksom på at hvis det går galt, så er motorcyklisten den svage trafikant.
    Resten burde give sig selv.....


  • #19   27. mar 2011 Kør frem så længe køen er stabil, altså, acceleration eller deceleration, så plejer det at gå fint. Du skal føle at du ved hvad der vil ske om lidt hele tiden.

Kommentér på:
Sikkerheds tips

Annonce