4.182 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Garmin Zümo 550 Garmin Zümo 550

Havde ellers hørt så meget godt om denne gps, men er allerede stødt på problemer.

Hvis jeg beder den guide mig til f.eks. Grenoble i Frankrig, så kommer der en fejlmeddelelse om manglende hukommelse til beregning af ruten. Jeg har ryddet ud i overflødige sprog osv og ellers fulgt vejledning fra Garmin omkring maps på SD kortet istedet for enheden, men får alligevel denne fejl.

Garmin's svar er, at så må jeg istedet vælge et punkt på halvvejen .eks. Frankfurt, og så håbe, at der er nok hukommelse til at beregne resten af ruten derfra ???!

Er det bare mig, eller er det tyndt, at en forholdsvis dyr GPS ikke er i stand til at lave en ruten fra DK til Frankrig ?

Hvis andre har en løsning, så jeg kan lave en hel rute hjemmefra, så vil jeg blive rigtig glad, for Garmin's løsning syntes jeg ikke holder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Garmin Zümo 550
  • #1   28. mar 2011 Jeg kan kun sig det er ikke at gøre ved det ... det er gpsén interne hukommelse der er for lille
    Det er den blevet i takt med kortene er blevet meget mere datalirete..

Men jeg har selv en og er super glad for den

• #3   28. mar 2011 Rene L...
    Fedt konstruktivt indlæg trådstarter virkeligt kan bruge til noget!!!!¨
    At det så er den største gang sludder er en anden sag...

Jeg ahr samme oplevelse som Don T.
    Mon ikke du har fravalgt betalingsveje?

• #4   28. mar 2011 Jeg havde samme problem med min 760 men det viste sig at efter opdatering havde jeg flueben i 2 kortsæt det hjalp efter der kun var flueben i det nyeste

• #5   28. mar 2011 Rene L-
    Næ.
    Hvis du har lov til at skrive sludder.. er det så noget du har eneret på?

• #6   28. mar 2011 Jeg har ikke haft nogle problemer med min 550...

• #8   28. mar 2011 Don T... spot on..

• #9   28. mar 2011 Ole

Jeg har selv en 550'er og har ikke oplevet de problemer som du har. Og min har endda gelejdet mig ned til Sydfrankrig.

Det skal dog siges, at jeg dog lagde ruten ind fra min PC efter at have lavet den i MapSource over 3 etaper. Og der var ingen problemer med hukommelsen.

Har du proevet den loesning?

• #10   28. mar 2011 Må tilslutte mig flertallet. Har lige prøvet at lave den route der skaber problemer og det virker fint.

Derudover er jeg også helt vildt glad for muligheden med at side hjemme (når det regner) og lave nye ture hvor kan helt undgår hoved/motorveje og kun kører på små veje.

• #11   28. mar 2011 Jeg har smidt min TomTom laangt væk og købt en Garmin.
    Det har jeg ikke fortrudt.

• #12   28. mar 2011 Tak for jeres input

Jeg har ikke fravalgt betalingsveje eller sat andre flueben, så det undrer mig en del, at I andre med 550'eren ikke oplever de samme problemer. Må prøve Garmin suporten igen, for det lugter da lidt af en fejl i min.

De nævnte godt nok det med den for lille RAM hukommelse, som har vist sig ikke altid at kunne håndtere de nye kort-opdateringer, men når nu det kan lade sig gøre hos jer andre, så er det åbenbart bare min, der ikke er helt i form smiley

Skriv gerne med forslag, hvis I kommer i tanke om noget.

• #13   28. mar 2011 Ole BS, det kan jo være at de andres kort ikke er opdaterede som jeg formoder dit er.

Selv førte min mig til midt Italien for to år siden, med et tre år gammelt kort. Det var ingen problemer. Men som Garmin siger, du kan jo bare vælge et punkt halvvejs. Formentlig kører du jo alligevel ikke hele turen i et stræk.

• #16   28. mar 2011 Ja det er meget fin man kan det .... men den fortæller da også en masse ting puha da ..
    Tidspunkt
    hastigheder Av Av
    total gennemsnit Av Av Av de er ikke alle lige gode Puha da

• #17   29. mar 2011 Jeg har min egen, derfor bruger jeg ikke andre. Og det virker perfekt for mig. Måske skulle I andre gøre det samme.

Hehe smiley

• #18   29. mar 2011 Ole: Fejlen opstår også på andre Garmin-enheder - nogle gange. Jeg har læst mig til, at man kan lægge et eller flere Via-punkter ind, hvorved man gør beregningen lettere for enheden. Det synes at have hjulpet andre Garmin-brugere.

• #19   31. mar 2011 Ang de gpx date .. Hvordan hunden bliver de lavet igen ...
    Jeg kan ikke få den til at lave den rute jeg har kørt

Kommentér på:
Garmin Zümo 550

Annonce