8.456 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Pleje af Læderjakke Pleje af Læderjakke

Hej everybody. jeg har lige købt mig en ny læderjakke i hvid og sort fra Arlen Ness. og så slår det mig at sådan noget skal jo plejes lidt engang imellem. Jeg har læst lidt i forummet men jeg har typisk fundet ældre indlæg. Kunne det være der var kommet nogle nye og bedre produkter på markedet idag end for et par år siden?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pleje af Læderjakke
  • #1   29. mar 2011 hvorfor pleje den?

jeg har ikke plejet min siden jeg købte den i 09.

og ved der er mange andre der heller ikke gør det.

• #2   29. mar 2011 ok det er der godt nok et par stykker der har skrevet også.

• #3   29. mar 2011 Hvis læder ikke får fedt, vil det udtørre og blive hårdt. Jeg synes at læder skal være blødt, det er også nemmere at tørre insekter af når det har fået fedt. Det jeg har nu er kiwi læderfedt.

• #4   30. mar 2011 Jeg spurgte også efter det her i vinters, sæbespåner er der mange der bruger, det renser+fedter.
    Og ja det skal have et eller andet, ellers bliver det tørt, og når du så vælter så bliver det bare revet op når dragten/jakken er blevet et par år.

• #5   30. mar 2011 Du kan bare købe en bøtte helt almindelig lædervoks i BILKA. Det er det samme som du betaler i dyre domme for i specialforretninger:-)

KIWI står der også ovenfor. Det er en god ide - det læder vi anvender som belastes allerhårdest er jo sko, og produkter, der er gode nok til det klarer garanteret også MC-tøj.

..Og der er INGEN ironi i ovennævnte.

• #7   30. mar 2011 Der er ingen der kan svare dig på hvad der er det rigtige produkt , på dit lædertøj , uden at vide hvilken type læder der er tale om , læder kan garves på mange måder og er behandlet med farve og osv på lige så mange måder !
    Jeg er uddannet skomager og har arbejdet med læder i 35 år , og jeg giver ikke råd uden at have set hvad vi taler om
    Tag dit lædertøj med ind til en Rigtig skomager så får du det rigtige produkt

Og lige en hurtig Kiwi sværte fik den værst tænklige karakter i den sidste test af plejeprodukter jeg så i bladet Tænk og blev bedømt UEGNET TIL LÆDER
    Testen er dog nogen år gamle

• #8   30. mar 2011 Ups glemte lige

Når en Ko-Ged-Kænguro må lade livet for en Biker , så får den ikke naturligt tilført fedt , derfor skal den selfølgelig have tilført kunstig pleje af en slags

Og husk lige igen på at læder bliver stift af vand ikke blødt , bare til dem der siger gør den våd så kommer den til at passe !
    Ps har i aldrig haft våde sko , og mærket hvor stive de bliver smiley

• #9   30. mar 2011 Jeg har renset i sæbespåner, lod den gennemtørre og så ned ni ride forretningen og købte en dåse læderolie,dejligt nemt at smøre på og overskydende lige til at fjerne bagefter.
    Og så dufter stuen kanon godt af smurt læder bagefter og beholder farven.

Mikael

Kommentér på:
Pleje af Læderjakke

Annonce