1.545 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

køb af skadet mc køb af skadet mc

hej
jeg er ved at købe en lettere skadet mc, front skade og lidt ridser hen af siden, ville høre om der er noget i ville være særligt opmærksomme på?
det er faktisk mit første mc køb så hvis der er nogle der har dårlige erfaringer eller bare har nogle gode råd vil jeg meget gerne blive klogere

håber på at få nogle gode råd,
vh jeppe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køb af skadet mc
  • #1   31. mar 2011 Jeg ville sikre mig at motoren i hvert fald ikke er skadet på nogen måde. Og hvad det vil koste for at få den køreklar igen.

Altså om det overhovedet kan svare sig smiley

• #2   31. mar 2011 om kronrøret er skævt.

• #3   31. mar 2011 Slip rattet mens du kører og vær sikker på at den ikke trækker skævt..

ellers har alle motorcykler (+10år) nok været nede og ligge på et tidspunkt.. min har i hvertfald...

• #4   31. mar 2011 Vær opmærksom på, at hvis cyklen har været erklæret totalskadet, så skal der betales ny afgift.
    "Slip rattet mens du kører" smiley

• #5   31. mar 2011 tek for de fine svar,
    hvordan tjekker jeg om cyklen er meldt total skadet?

vh jeppe

• #6   31. mar 2011 styret smiley

• carsten K
    carsten K Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   31. mar 2011 Hvis den er meldt totalskadet. Skal man så ikke være godkendt af til at måtte genopbygge et skadet køretøj?

• #8   31. mar 2011 så hvis han kan fremvise reg attest er den ikke meldt total skadet?
    hvordan tjekker man om kronrøret er slået skævt? det jo nok ikke sikkert man kan se det med det blotte øje

• #9   1. apr 2011 Hvis kronrøret er skævt, så trækker maskinen skævt, når du kører - især hvis du holder styret meget løst eller slipper. Hvis det er tilfældet, så lad den stå.

Hvis lejerne er skadede, så kan du mærke det når du kører, eller ved at placere forhjulet mod en forhundring og trykke i styret. Det er ikke noget stort problem at skifte lejer.

Hvis forgaflen er bøjet, så overstyrer den; dvs. det mærkes som om du "falder" ind i svingene, og du er nødt til at presse styret i modsat retning af den side du drejer til. Forgaffel er nem at skifte, men den kan godt koste nogle knapper.

-men de ting sker mig bekendt kun hvis det har været et ret alvorligt styrt. Normalt kommer der kun kosmetiske småskader ved styrt.

• #10   1. apr 2011 forHUNDring? folt tyrkfjel! - hvis du ikke kan finde en hund der er stor nok til at være forhundring, så kan du bruge en anden forhindring!

Kommentér på:
køb af skadet mc

Annonce