{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

Et Juridisk spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hejsa venner,

Hvis vi nu leger at jeg her til aften overhalede en civil politibil, der efterfølgende satte efter mig, men gav op da de ramte de 170 km/t, og ikke kunne følge med.

Senre får jeg besøg, da de havde set nummerpladen, og der fik jeg at vide at der ville komme et retsligt efterspil.

Så godt så langt. Hvad kan jeg jeg så forvente, sådan rent strafmæssigt? Kortet ryger, men hvor længe, og hvor stor vil en eventuel bøde være?

Betjentene var fra Told politiet, og havde ikke kamera i bilen, så det er bare deres ord der skaber grundlag for rapporten.

Vil deres ord holde i retten?

Mvh,

Bjarke

P.S. Det er stadig bare et "hvad nu hvis" spørgsmål. XT'eren render jo kun 168.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et Juridisk spørgsmål.
  • #1   8. maj 2006 Men svar venligst seriøst.

• #2   8. maj 2006 Der er vel en bevisbyrde for am det var dig der var fører af den. Hvis du har haft den til salg kan der have været en køber ude på den.
    Det er vel lidt det samme som med fotofælderne, hvor man får en bøde for ikke at oplyse hvem der har været fører af køretøjet.

/
    Jesper

• #3   8. maj 2006 se den der har jeg lige præcis prøvet.. og dengang var farten bare højere og der var kamera i bilen.. det kostede sku.. nå men lad os antage at du havde haft huset fuld af gæster, f.eks. alle gutterne fra mc klubben havde været forbi, og dine nøgler hang evt. på nøglebrættet i gangen som de altid gør. Hvis nu du så har været fuld optaget omme bag huset, i kælderen eller et helt 3 sted med et par andre gutter mens en 4 er kørt uden din tilladelse på din cykel. Ja så kan de kun give dig en bøde for uforsvarlig omgang med dine nøgæer... og skulle de vise dig filmen, kan det jo være du heldig at kunne genkende svinet der måske kørte din cykel - måske kan du slet ikke se hvem det er..

Men helt klart du har da haft huset fuld af gæster.. og så næste gang du giver den gas.. så søærg lige for at have peberspray i baglommen - og når nogen kører for tæt, giver du dem et sprøjt af det.. jeg garanterer de ikke kører tæt mere... (meget brugt i sydafrica)

• #4   8. maj 2006 Hekto: Hvis han ikke bliver stoppet i gerningen, eller får taget billede af ansigtet, er der intet bevis for han var føreren.

/
    Jesper

• #5   8. maj 2006 nej
    som jesper sagde,
    sig du havde lånt den til en ven og at det var en du ikke kente ret godt,
    så får du en lille bødt for at have lånt den ud ,

kan ikke lige huske historien men har hørt om det før da !

• #6   8. maj 2006 jeg tror du sidder i saksen en politi mands ord er altid hævet over os andre dødlige vis det bare er påstand mod påstand.

• #7   8. maj 2006 aders s.

tror du så ikke man skal bevise hvæm det var vis man skal slippe billigt.

• #9   8. maj 2006 Kære Røssi fint vi leger din leg, Alt afhængig hvad type af vej det var smiley men ellers hvis dit kort ikke er betinget i forvejen, så får du det jo betinget i 3 år, mener også du få et klip ud over det og så har du kun 2 klip til kortet ryger ubetinget i mindst 6 mdr og max 3år. Det er altså hvis du har erkendt at det er dig der var den førende..... og de var 2 altså deres historie holder 100% i retten, med mindre der var en procedurefejl ved deres måling har selv leget den leg engang smiley

• #10   8. maj 2006 den durer ikke, de skal have en møling på dig på mindst 1200 meter og det er dem der har bevisbyrten..
    men jeg vil godt undersøge det for dig, har en kami der er ed de sorte..
    leif.

• #11   8. maj 2006 ja hvis de ikke har haft en policepilot i bilen så tror jeg ikke du kan blive dømt...

• #12   8. maj 2006 Havde de været på besøg?

og hvad sagde du da?

for det kan da godt være det er lidt sent at sætte cyklen til salg og invitere hele kubben hvis du har snakket med dem en gang...?

• #13   9. maj 2006 Tjaaa... hvad angår påstand mod påstand scenariet så vejer en betjents ord tungere end en alm. borger. Men i princippet er det jo ikke det der er interessant her. Hvis vi taler om bevisbyde (altså forudsat den går/du bringer den i retten) så tror jeg måske det kunne blive interessant. Ved fra en gammel landbetjent at man til tider har problemer med garvede promillebilister. Hvis de af den ene eller anden årsag ved at de er blevet anmeldt eller måske er undveget politiet - skynder de sig hjem eller har i bilen en mængde tom alkohol emballage som de så påstår at have indtaget i tiden i mellem den påståede forseelse og det tidspunkt hvor de bliver pågrebet (altså det tidspunkt hvor man med sikkerhed ved de ikke længere har indtaget alkohol). Sagen er at det i disse tilfælde er meget svært for retsmedicinsk at påvise at de også var fulde da de førte køretøj og ikke først pådrog sig en beruselse efter de havde afsluttet kørslen. Ved at policen har, måtte opgive sager af denne stil pga. bevisbyrde problemer. Ved ikke om det kan bruges til noget i denne fiktive sag men nu har I i hvert fald hørt det med!

• #14   9. maj 2006 Tak for jeres svar.

Hyggelig leg, ikke?

• #15   9. maj 2006 Jo...enormt spændende smiley

• #16   9. maj 2006 leif p, er det med alle overtrædelser af farten, at de skal have en måling over 1200 meter eller?

• #17   9. maj 2006 Hmm jeg blev stoppet for et par dage siden, betjenten sagde at jeg var heldig, for han havde ingen måling på mig,ellers havde jeg mistet kortet, så jeg slap med skrækken, men tror nu også bare han stoppede mig for at glo på minh kværn.

• #20   9. maj 2006 Sagen kan sagtens holde under de omstændigheder. Så du ser nok frem til en betingen frakendelse og en bøde.

Leip p: De behøver strengt taget ikke en måling, selv om det selvfølgelig er nemmere. Hvis man kører fra politiet, så er det jo umuligt at lave målingen færdig og så skulle man kunne slippe. Nope!

Ernst H: Den har været oppe og vende før med udrykning. En politibil skal ikke have udrykningssignalerne tændt. Der findes situationer, hvor de gør og ikke behøver.

• #21   9. maj 2006 JA nu må i klappe hesten....enhver Advokat kan få dig ud af den uden straf pånær måske en bøde for ikke at oplyse hvem der har kørt på dit køretøj.

Du har haft cyklen tilsalg.....og nej du behøver ikke ha en annonce på dba osv....du har måske hængt et billede op i den lokale Netto og der er kommet en gut for at se på den og han har taget en lang tur på den og i er blevet enige om at han kontakter dig hvis det er noget for ham.

Hvem var han ???? ja han var ca 185 og mørkhåret, hed vist Bo, Allan eller sådan noget og hvad kørte han så i ?? Ja det var vist en Kadett eller en Corolla måske, den var helt sikkert rød...eller måske Blå

En dommer vil ikke finde det bevist at det var dig der sad på cyklen, men det kræver jo at man straks spiller med på den år de dukker op for at stresse dig ihjel....kan du ikke lyve, så kør ikke fra Politiet.

• #22   9. maj 2006 det med de 1200 meter ved jeg ik helt om er rigtigt..

Måske på MC, men i bil fik jeg en bøde efter 842 meter..

• #24   9. maj 2006 hvilket briner os tilbage til :

kan du ikke lyve, så kør ikke fra Politiet !!!!!

Kommentér på:
Et Juridisk spørgsmål.

Annonce