{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

hvad sker der for folk!? {{forumTopicSubject}}

hvorfor kan man ikke oprette en markedsannonce uden at man skal hører på mennesker med alt for lidt tid og muligvis erfaring til overhovedet at være berettiget til at skrive en kommentar og ødelægge ens annoncer. Tjek den her f.eks http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=93021

lad dog manden sætte en pris, den er muligvis høj i forhold til andres, (det ved jeg ikke en skid om), men han bestemmer jo selv hvad hans skal koste.

skal lige siges at jeg ikke selv har fået nogen latterlige kommentarer og jeg generelt altid har fået god hjælp herinde, men jeg oplever det tit når jeg bladrer annoncer.

Hvad er det der gør at brugere føler sig nødsaget til at ytre sin negative holdning om andres salg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad sker der for folk!?
  • #1   3. apr 2011 Hvad er der i vejen med konstruktiv kritik ?
    Prisen er fuldstændigt hen i vejret, og hvis sælger SKAL af med den, så kan han da med fordel lytte til andres råd.

• #2   3. apr 2011 At skrive at prisen er helt hen i vejret er vist ikke konstruktivt og hvis intentionen er at hjælpe manden til et hurtigerer salg fordi du vil være venlig er det så ikke bedre at skrive en personlig besked?

• #3   3. apr 2011 Hvis jeg stod henne i elgiganten, og en fyr skulle til at købe et fjernsyn til 20k som jeg havde set til 10k i en anden butik, så ville jeg sige det til ham. (Situation som skete for et par uger siden)

Det er vel bare det samme folk gør her.

Kan jeg sgu ikke få ondt i røven over.

• #4   3. apr 2011 Giver også Sune ret.
    Hvis folk ik har interesse i vare skal de blande sig uden om ellers er det jo at spame andres annoncer og måske prisen er høj men i sidste ende er det købers problem og dog hvis køber vil gi prisen for en vare han mener er pengene værd er der jo intet problem så kan vi andre bare tænke vores.

• #6   3. apr 2011 Hvis folk er ved at købe katten i sækken er der sgu da ikke noget galt i at advare.

• #8   3. apr 2011 Advare? Hvis nu ham der vil købe nu er på udkig efter f.eks. En v-max er det jo nok ikke den eneste han har kigget på!!!!!! Så jeg tror nu nok han vil opdage prisen er høj og derefter finde ud af om han virkelig vil betale de flere penge for det udstyr der nu måtte være. Jeg ville personligt blive røv irriteret over spammerne i mine annoncer

• #9   3. apr 2011 Hallo tag jer nu sammen, jeg giver Jannik helt ret..

Man forhindrer ikke jordens undergang ved at "advare" hvis en potentiel køber er ude for at købemc for over 100k, så køber han næppe den første den bedste.. og der er jo ingen der bliver tvunget til at købe..!

Og hvad er en høj pris ?? Hvis en mc bliver solgt så er prisen jo ikke for høj vel ???

• #10   3. apr 2011 Men ivørigt dejligt at se hvor god C-4 er god til at modtage konstruktiv kritik:

http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=70978

efter at have modtaget et bud på sin vare som har været til salg i knap 1 år og blevet vist 1800 gange, svare han med

"Du må have trådt gevaldigt på dine nosser, med træsko."

Og hvis du IKKE synes den udstødning er for dyr, så ville den nok være solgt på nuværende tidspunkt ikke ???

• #12   3. apr 2011 Problemet som jeg ser det er, at priserne på brugtmarkedet er så meget ude af proportioner - specielt på visse modeller årgange - at det eneste der sker på brugt markedet er at person x vil bytte hans overprisbelagte gamle lort, med person y som også har noget overpris belagt gammel lort til salg.

Kig på 95% af alle brugt MC annoncer og du vil se alle henvendelser er bytte henvendelser.

Det kan godt være frustrerende for købers side at man fx gerne vil have sig en Yamaha R6 fra 1999 men der er kun 2 ud af 20 sælgere på markedet som har fattet at en sådan maskine bare ikke er 65k værd mere.

Derfor kan jeg godt nogen gange selv have lyst til at skrive på flere annoncer - hvad fanden sælger tænker på - men gør det dog aldrig.

• #13   3. apr 2011 Mirza, jeg er godt klar over at det danske sprog kan være tricky, men et bud fra en evt køber er ikke det samme som konstruktiv kritik smiley

• #14   3. apr 2011 Egentlig kan det jo være lidt ligemeget hvad vi mener er tilladelig på en markedsannonce, for MCG har helt klare regler på det område.

"Kommentér kun en markedsannonce, såfremt du er interesseret. Hvis din kommentar kan opfattes som ren provokation, vil den blive opfattet som spam. Ved gentagne eksempler vil din brugerkonto blive frosset eller lukket."

Hvis jeg havde en butik med fjernsyn og var ved at sælge et tv til 20.000 og der så kom en anden kunde og ødelagde min handel ved at sige at det tv kunne fås andetsteds til 10.000,- så havde jeg smidt vedkommende ud af min butik, med besked om aldrig nogensinde at sætte sine ben i min butik igen..

Er det ikke en vare man selv er interesseret i at købe, så skal man ikke skrive et ord i en andens annonce, så klart siger reglerne det.

• #16   3. apr 2011 min generale holding er at hvis man ikke er interesseret i varen så lad dog være med at gå ind på annoncen ! ellers skal vi jo til at ansætte folk som sidder og fin læser alle marked annoncer og sammenligner med andre tilsvarende produkter, for derefter at vende tilbage til den oprindelige annonce og sige din vare er for dyr ? lad det dog være op til manden selv og så lidt mere positiv stemning på annoncerne så går det jo altsammen smiley

• #17   3. apr 2011 - Buckshot -

Selvfølgelig kan man da skrive til enhver sælger og sige at det er underligt hans Yamaha R6 fra 1998 skal koste 70k når jeg kan købe en fra 2007 til 85k - men problemet opstår så i at han siger

Ja men min koster det samme som de andre herinde. Hvilket han jo unægtelig har ret i omend hvor ondsvagt det lyder.

Hvis du læser mit indlæg så skriver jeg som sagt heller ikke på andres annoncen - men jeg kan sgu godt forstå frustrationen.

Michael - Lemvig. .
    Giv mig en god grund til at tage Elgigantens parti, frem for den unge knægt de er ved at røvrende for 10.000kr. fordi de ikke er konkurrencedygtige med prisen.. nu må du fanme tage dig sammen.

• #18   3. apr 2011 bortset fra der har elgiganten så ikke 14 dags fuld returret og prisgaranti, dvs finder man varen andensteds til billigere penge er det jo bare tilbage med det smiley

• #20   3. apr 2011 De gange jeg har skulle sælge en brugt MC over de sidste 2 år har jeg da nydt stort af systemet som det er lige pt.

For når alle tror deres gamle cykler er belagt med guld og diamanter så er det fanme nemt at sælge hvis man bare er lidt realistisk.

Synes bare det er lidt ærgeligt at udbudet skal være så smalt når man skal ud og handle igen, hvis man vil finde folk med realistisk forståelse for prisen på brugte mc'er

• #21   3. apr 2011 lige præcis når man køber mc, undersøger man markedet først, hvis sælger har sat prisen for højt bliver den ikke solgt. Og hvem bestemmer hvad mcen er værd? hvis du synes alle, lad os sige l 20 cbr 600 på brugtmarkedet ligger over, hvad du synes de er værd, så køber du dem ikke og så vil de efterhånden ryge ned i pris, det er markedet der bestemmer og regulerer sig selv helt naturligt...jeg synes der er nogen tager det for personligt, ville bare have en debat om hvad brugere synes, ingen mudderkastning, eller diskrimminerende indlæg tak!

• #22   3. apr 2011 C-4 godt ord igen med at drage det danske sprog i diskussionen.. eller noget..

Men så længe du selv ved at du er fuld af dobbelt moral så er det fint med mig at du ikke indrømmer det..

Kommentér på:
hvad sker der for folk!?

Annonce