828 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

MZ 251 sætter ud ved 70km/t MZ 251 sætter ud ved 70km/t

Hey.
Var lige ude og køre på min MZ idag, og den kørte helt fint op til 50-60 km/t, men da jeg så kommer ud på landevejen og kommer op på en 80km/t vil den pludselig ikke tage gassen, og siger bare "booøh" hvis jeg prøver at give gas. Kan kun give den en lille smule gas, og hastigheden falder til 65-70km/t hvor jeg så kan holde den med en lille smule gas.

Kommer jeg ned på de 45-50km/t igen, kører den helt fint.

Da jeg var oppe at køre de 70-80stykker hvor den begyndte at sætte ud når jeg gav gas, havde den i øvrigt ingen problemer med at tage omdrejninger, hvis jeg træk koblingen ind.

Hvad kan problemet være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MZ 251 sætter ud ved 70km/t
  • #1   3. apr 2011 det lyder som svag tænding.
    start ved tændrøret. skift til nyt.
    herefter afmonteres tændrørshætten. den skal kunne trække en gnist på min 12-15mm fra enden af kablet til stel.
    kan den ikke det er der en fejl i tændingssystemet.

• #2   3. apr 2011 Okay det vil jeg lige prøve. Synes bare det er mærkeligt hvis det er tændrøret den er gal med, da den sagtens kan tage omdrejninger ellers.

Men andet spørgsmål i øvrigt:
    Jeg er ikke helt sikker på at den lader på batteriet. Hvor skal jeg måle for at finde ud af om den gør det?

• #3   3. apr 2011 det kan sagtens være at problemet ligger i for lav spænding (fejl i ladesystemet).
    Slukker din ladelampe ikke?

• #4   3. apr 2011 Jo ladelampen slukker. Men der står i min Haynes at sikringen til ladefunktionen skal være en 2AT, altså en time lag sikring. Men i sikringsboksen sidder der bare en sikring som ligner alle de andre, altså sådan en lille hvid en med en alm. smeltetråd på, ligesom de andre.

Har det noget at sige for hvor vidt den kan lade?

• #5   3. apr 2011 Top farten smiley

• #6   3. apr 2011 Heh, nej det er ikke topfarten.

Jeg startede først med at køre op på 120km/t hvorefter jeg lod den falde til 80-90 stykker.. Så gik der et lille stykke tid, så ville den ikke tage gassen.

Stopper jeg op, venter lidt, og så kører igen, så kører den også de 80-90 stykker fint nok, i et kort stykke tid, så er problemet der igen.

Kan det være noget med benzintilførslen?

• #7   3. apr 2011 ja det lyder mere som benzintilførsel.
    er udluftningshullet i tankdækslet frit?

• #8   3. apr 2011 Udluftningshullet? Tror ikke der er et? Hvordan skulle det se ud?

• #9   3. apr 2011 (link fjernet)
    Det er sådan et dæksel jeg har på. Der er ikke umiddelbart noget udluftningshul at se?

• #10   3. apr 2011 Vil tro det er din tændspole der er gået, prøv at måle om der er gennemgang mellem de to indgående ledninger, og mellem hætten og stel, når den er varm, hvis ikke er det måske der den ligger.
    Der kan nemlig godt brænde en vikling inden i soplen, så der bliver dårlig forbindelse, det bliver så mere udpræget når spolen bliver varm...

• #11   4. apr 2011 Thomas, det slutter fint tæt ved indsugningsgummiet til karburatoren.

Chris G: Det undrer mig bare at det kan være gnisten den er gal med, når den sagtens kan tage 7-8 tusinde omdrejninger. Men når jeg så kører 80 med 4000 omdrejninger vil den ikke tage gassen.

Altså jeg kan fint få den op på de 80-110 stykker, men når den så kommer derop kan jeg kun køre 10-15 sekunder, tror jeg, før den begynder at sige boooeh når jeg giver gas.
    Sænker jeg farten igen, ned til de 50-60 stykker kan den godt tage gassen igen efter et kort stykke tid.

• #12   4. apr 2011 Hmm... Rammer den ikke bare begrænseren ved den fart? *G* smiley

Sorry, kunne ikke lade være.. smiley

• #13   4. apr 2011 Den med tankdækslet lyder ikke dum. På det billede du har smidt op, kan man lige ane et lille hul nede i højre hjørne mellem et af "takkerne".

Du kan prøve at trille en tur indtil den driller. Herefter holder du hurtigt ind til siden og prøver at løsne dækslet. Hvis du kan høre at det suser, betyder dette at der var undertryk i tanken, og du har fundet dit problem.

Er det ikke tilfældet kunne jeg godt være tilbøjelig til at tro, at det kunne være din svømmer der var problemet.

Hygge

• #14   5. apr 2011 Mads:
    Det hul du kan se er ikke et hul, det er bare et støbehul. Men tror måske du har ret i det med svømmeren!

Hvis nu svømmeren ikke kan falde helt ned, så vil den jo ikke fylde bundkaret helt op, og så kan den ikke nå at levere nok benzin. Det giver hvert fald mening synes jeg. Og det burde ikke være så svært at fikse smiley

• #15   5. apr 2011 Per: Hvis ikke der er hul i dit tankdæksel et eller andet sted, vil der opstå undertryk inde i tanken, hvilket kan stoppe eller sinke brændstofstilførlsen, hvilket igen bevirker et tomt bundkar i karburatoren.. Mens du kører, og op lever problemet, kan du evt. prøve at løsne dækslet en smule - forsvinder udsætterne har du fundet dit problem smiley

Det er i hvert fald nemmere at afprøve end at begynde at skille karburatorer ad og rode med svømmerventil smiley

Hygge

• #16   5. apr 2011 Mads:
    Jeg har prøvet at løsne tankdækslet lidt, og det hjalp ikke rigtigt, men prøver lige igen i morgen, og ser hvad der sker.

• #17   6. apr 2011 Okay, det hjælper ikke at løsne tankdækslet har jeg nu fundet ud af. Så det er vist ikke der den er gal.

• #18   7. apr 2011 Og du prøvede, at køre med dækslet løst i lidt tid, så karburatorerne kunne nå, at blive fyldt igen?

Hygge

• #19   8. apr 2011 Der kunne løbe cirka 1 liter igennem på en halv time, så det må helt sikkert være her problemet er!

Nu skal jeg så bare vente en krig på at tanken bliver tømt helt (har omkring 10 liter i den, så jeg kan afmontere hanen og se om jeg kan gøre noget ved problemet, eller skal have en ny.

• #20   8. apr 2011 Yes. Efter at have renset benzinhanen er problemet løst.

At pakningen bag benzinhane-drejehåndtaget så er gået mere eller mindre i stykker er en anden ting smiley men nu kører den da igen!

• #21   12. apr 2011 Fedt - tillykke med det smiley

Hygge

• #22   12. apr 2011 Hehe, det er fandme nice!

Der er sgu ikke noget bedre end når problemet er så nemt ordnet!

Kommentér på:
MZ 251 sætter ud ved 70km/t

Annonce