768 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Tumling *
Tumling *
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 79

kort til MC kort til MC

Ja som sædvanlig måtte jeg ud på bakken i torsdag og kigge mc'er.. I den forbindelse kom kæresten og jeg til a snakke om at jeg gerne vil have MC kørekort.. Han siger så at der er to slags et stort og et lille.. Og nu har jeg googlet mc kørekort men kan kun finde en pris.. Er der ik noget der hedder stort og lille kort mere? eller er jeg og google som sædvanlig bare ik venner..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af grafitti 5.500 kr.
  • Rengøring af lejlighed 65 kvadratmeter, lister, døre og dørkarme, gulve, skabslåger, vaskeskab og vinduer 1.500 kr.
  • Tage 5 loftlamper ned ifbm flytning 560 kr.
  • Havemand til havearbejde 2.000 kr.
  • LE fejl på vaskemaskine 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.146 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kort til MC
  • #1   4. apr 2011 Lille kørekort er kun til folk under 21.

Ligegyldigt hvor du tager dit MC-kørekort, vil du som 27-årig få det store.

• #2   4. apr 2011 er det ikke noget med at næste år skal alle det tager mc kørepap, køre med lille kort de første 2 år?

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#3   4. apr 2011 super takker..

det tilbud denne skole har http://www.mcskolen.dk/priser.htm hvor man ka tag bil og mc kort samtidlig til 15.000 er det "normal" pris?

• #4   4. apr 2011 Du kan selvom du er over 21 godt vælge at tage kørekort til lille mc, hvis du ikke føler du kan håndtere en motorcykel med fuld effekt.
    Dette bliver så til et stort kort efter 2 år eller en ny køreprøve.

• #5   4. apr 2011 det er en udemærket pris, hver for sig koster det tit over 10,000 pr kategori

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#6   4. apr 2011 Rene: det var også det jeg tænkte.. Sku bare være sikker på at der ik var noget snyd med i =)

Tommy: Okay takker

synes bare det er lidt af en jungle at finde rundt i også for at finde ud af om de er store eller ej.. Men har allerede på fornemmelsen at dem jeg gerne vil have er de store.. Bare fordi jeg ik ka vælge simpelt haha

• #7   4. apr 2011 er du høj eller lav? nogle gange kan det være et problem for knapt så høje mennesker at tumle en stor mc.

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#8   4. apr 2011 jeg er en lille lort.. Men så nogle af de mc'er jeg havde var lav i det eller hvordan man lige ska forklare det..

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#9   4. apr 2011 Suzuki GSX-R1000K8 denne her blandt andet ka jeg godt lide

• #10   4. apr 2011 det er jo bare at komme ud til en forhandler og hoppe på ryggen af den du ku tænke dig. så vil det hurtigt vise sig om det fungerer. smiley

• #11   4. apr 2011 ja sådan en kunne jeg også godt tænke mig, men tror ikke mit forsikringsselskab vil være med til det smiley

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#12   4. apr 2011 hehe nej det er vel også dyrt i forsikring =D

• #13   4. apr 2011 hvis den skal stå i dit eget navn er det nok 15,000 minimum du skal regne med. jeg betaler lige omkring 5500 for min.

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#14   4. apr 2011 er det bedste at gå til en forhandleren prøve diverse bikes skrive dem ned og ringe til ens forsikrings selskab og høre hva de koster??

Sorry ved godt jeg er blond til det her.. Men synes det er lidt af en jungle så har lige en mill spørgsmål

• #15   4. apr 2011 suzuki kan give dig et forsikringstilbud i samarbejde med IF. men drop den der 1000 ccm og tag en 600 eller 750er gsx-r tror det ville være rigeligt. smiley

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#16   4. apr 2011 haha jeg har slet ik forstand på de ting.. Jeg ser stort set kun på design.. Fatter ik alle de andre ting da jeg ik kender nogen med en mc der ka fortælle mig om alle de tal og bogstaver

• #17   4. apr 2011 husk lige at de fleste forlanger 5 års skadesfri kørsel på en R maskine.. smiley

• #18   4. apr 2011 jo flere kubik desto flere hestekræfter. en gsx-r 1000 k8 har over 170 heste til to hjul.. tror du ikke det er i overkanten?? smiley

• #19   4. apr 2011 Man får tit forsikringsrabatter, hvis forhandleren har en aftale med bestemte mærker . Men ellers er det bare at komme i sving. Det er super skægt!

og angående prisen på pappet, lyder det meget billigt. Vær lige sikker på, at det hele er med (ink prøvegebyrer og kurset på "glatbane") for personligt betalte jeg 15 for mit bilkørekort og 10 for det til mc. og jeg bestod alting første gang.

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#20   4. apr 2011 Anna: Ja jeg ska også i gang.. Men hvis det her tilbud er så godt som det lyder så er det jo lige før at jeg ska have det her om lidt og ik som 30 år som ellers var min føsdagsgave =D
    Vil også virkelig i gang ska bare have alle de her små detaljer på plads.. som sagt er det virkelig en jungle for mig da jeg ik kender eller har kendt nogen med samme interesse som mig.. Så et eller andet sted ska man jo starte =D

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#21   4. apr 2011 anna hvor høj er du?? For dine mc'er er også noget af det jeg kigger efter

• #22   4. apr 2011 mc'er der kunne være en mulighed at kigge på:

cbr 125 r
    Ninja 250
    cbr 250
    gs 500 f
    szr 660
    der er i lidt forskellige kategorier og det alle motorcykler der har et sporty udseende men er til at tumle og betale sig fra i forsikring.

• #23   4. apr 2011 Jeg er 176 uden sko smiley men har lange ben, så mange cykler er lidt for små i det. Men massere kan jo fikses med diverse ændringer på fodhvilere smiley
    Men hvis du ikke er så stor, så skulle du måske kigge Honda, dem syntes jeg i hvert fald ikke er så høje i det ?

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#24   4. apr 2011 jg kigger på det takker

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#25   4. apr 2011 selv er du lige højere end mig haha..Jeg må ud og prøve en masse motorcykler

• #26   4. apr 2011 Har du overvejet en af de små ninjaer? (se den 250R på min profil fx) for hvis du alligvel bare skal tulle rundt, og udseendet er det vigtiste, så kunne det måske være mulighed for at have en lille R maskine at blive fortrolig på smiley

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#27   5. apr 2011 Anna: jeg har siddet og kigget på den =)

JD: Jeg har kigget lidt på køreskoler og der nævnes kun en pris..

• #28   5. apr 2011 Der er også kun én slags kørekort. stor/lille afhænger NÆSTEN kun af alderen (21 år for stort kort, eller 2 års erfaring og ekstra køreprøve for at bevise man kan håndtere det). Dog kender jeg en kvinde, der måtte nøjes med at tage til lille mc (max 34 HK), da hun simpelthen ikke kunne håndtere de store maskiner, på grund af hendes højde og fysik smiley Så tog hun bare en ekstra køreprøve et års tid efter, da hun var blevet fortrolig med maskinerne.

Men tag en snak med din køreskole, så kan du prøve motorcyklerne de bruger, og se om du kan håndtere de store.

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#29   5. apr 2011 super.. takker mange gange for hjælpen.. så er det bare ud og prøve =)

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#30   6. apr 2011 Okay så er jeg helt lost.. Når jeg nu er 27 og 30 når kortet skal tages så ska jeg vel ik bekymrer mig om jeg ska have et stort eller lille MC kort.. HAr jeg ret?

• #31   6. apr 2011 Forskellen på stort og lille kort er antal hk cyklen yder og det skiller ved 36hk.
    Er selv ved at tage mckort, og når du er over 25 får du automatisk den store og skal gå op til den store.

Mit forsikrings selskab vil ikke forsikre en der er over 100hk de 2 første år med mc i eget navn uanset om jeg kører på andre mc end min egen.
    og som nybegynder på mc og 39år skal jeg give 2800 for forsikringen med 8000 i selvrisiko for en SUZUKI GSX600F

Så ville heller ikke kigge på mc over 100hk hvis det var mig som lille pige og ny inden for mc kørsel.

• #32   6. apr 2011 (link fjernet) her bliver det egentlig forklaret meget godt.

JD: Hvis du absolut skal ligge inde med den rette formulering, uden at ville fortælle den, hvad hjælper det så? Vil meget gerne vide hvor det forkerte i min formulering er, så det ikke skulle ske en anden gang smiley

• #33   6. apr 2011 Hvis du vil vente 3 år med at tage kortet, så er det meget tæt på spild af tid at tjekke priser osv nu. Da både priser og måske regler er ændret de næste 3 år.

Men nu du er igang med at undersøge, så få det kort taget nu. smiley

Mht. højde og fysik:
    Min kørelærer havde cykler, som var sænket (fx ved andet sæde), så mindre personer kunne have en fornuftig kontrol over den.
    Dernæst er det tit de samme cykler, som man skal køre på, om man tager lille eller stort kørekort, forskellen er bare om cyklen er droslet til lille kørekort (34hk) eller den ikke er droslet (stort kørekort).

• #34   6. apr 2011 Jd: tager rettelsen til mig ang HK.
    Men den motorsagkyndige fortalte mig efter teoriprøven at når man var over 25 kunne man ikke bare tage til lille mc, man skulle tage prøven på stor mc, og så var det op til en selv bagefter om man købte en lille eller en stor.

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#35   6. apr 2011 Anders; Ved godt at der er meget der kan ændre sig på 3 år =) Men nu var det bare lige om det var rimeligt nu og her.. Jeg har ik pengene til at tag det lige pt.. Men det var nu også mere det stort og lille kort og så min dværghøjde =D

• #36   6. apr 2011 JD: Tak, det er jo dumt at ville hjælpe, hvis ikke man har ret.
    Var bare min kørerlærer der sagde, at jeg skulle henvende mig, når jeg blev 20 (tog kortet da jeg var 18), så han kunne få mig opgraderet til det store kort - deraf jeg regnede med, at man skulle til en ny prøve.

• #37   6. apr 2011 De 15k for både bil og mc er ellers et godt tilbud, da de fleste kørelærere tager 11-12k bare for én kategori, når vi snakker A eller B kørekort.

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#38   6. apr 2011 Anders: det var også det der var min tanke.. Derfor jeg lige sku høre om jeg havde overset noget med småt.. Og så bare fordi jeg aldrig har tjekket priser for MC kort.. Har ik gjort det af flere grunde og derfor det først bliver nu =D

• Tumling *
    Tumling * Tilmeldt:
    jul 2009

#39   9. apr 2011 hvem vil ik gerne se en hot chick igen =)

Kommentér på:
kort til MC

Annonce