1.478 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Tobias G
Tobias G
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Nybegynder spørgsmål til MC forhandler Nybegynder spørgsmål til MC forhandler

jeg er så heldig at være 17, bo hjemme og ikke have nogle udgifter, derfor overvejer jeg kraftigt at tage MC kørekort i stedet for bil.

er kommet til at forelske mig i en Kawasaki Ninja 250r..
- og i det hele taget motorcykler

jeg har tænkte mig at spørge forhandleren om følgene:

- vedligeholdelse om sommeren, og i regn

- forsikring

- Låse

- GPS Tracker

- Transport tasker

- Sikkerhed som hjelm, jakke, bukser osv.

og så vil jeg selvfølgelig gerne side på en smiley

svar gerne på mine spørgsmål, og kom med forslag til hvad jeg kan spørge om smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nybegynder spørgsmål til MC forhandler
  • #1   4. apr 2011 Pris c",)

• #2   4. apr 2011 Hvorfor ikke tage begge 2 nu du er igang??? Det er det billigste i den sidste ende.

• Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    mar 2011

#3   4. apr 2011 hmmm det kommer an på hvor langt pengene ville række smiley

• #4   4. apr 2011 Ikke for at komme salt i såret men: Det er begrænset morskab at køre mc, når vinteren er som de sidste to har været.
    Tro mig, jeg taler af erfaring.
    Tag begge kort, køb mc og lån Daddys bil, når det er for surt at køre mc.
    smiley

• #5   4. apr 2011 har kørt på en kawa 250 der var gearet en tand foran, 175 km/t på toppen

Den er en rigtig fornuftig begynder mc, der ikke vejer ret meget og er dermed sjov at køre på

Alternativ til den er der den nye honda og kawa er6 droslet

sommervedligeholdelse
    smør kæden, tjek olie passe eftersyn alt efter hvor meget du køre

Forsikring
    Brug kawa finans og deres forsikring som har en "bonus" pakke

Låse
    købe en godkendt skivebremselås der kan sættes på den bagerste skive

GPS tracker
    Til hvad ??? den er kaskoforsikret

Tasker
    spørg hvad der kan fås

Sikkerhed (husk rygskjold)
    Brug hellere 2000.- for meget end for lidt, det er det eneste der passer på dig

hvor er du fra ?

• Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    mar 2011

#6   4. apr 2011 tak for nogle gode svar drenge smiley

Jan:
    jeg har tænkt på også at købe en billig ældre brugt vintercykel, min morfar har i mange år kun kørt på MC året rundt, så kan skal helt sikkert med ud og se hvad jeg køber smiley

John:
    vidste ikke der var kasko på smiley derfor ville jeg gerne have GPS tracker smiley
    hvilken er den nye honda smiley :D smiley

født i brøndby, bor i køge nu smiley

• #7   4. apr 2011 Et andet godt råd er: Køb en meget billig mc i starten, som du kun skal have ansvar på.
    På den måde optjener du ancienitet, så der er en chance for at få råd til kasko, når du køber din drømmecykel.
    God fornøjelse.

• #8   4. apr 2011 Prøv også lige at se en Hyosung GT250R når du kan lide Mini Gixxeren. Der får du rigtig meget mc for pengene og en V2 med dejligt bundtræk

• #9   4. apr 2011 Har kørt mc om vinteren de sidste to år - der går faktisk sport i den hehe.
    Hvad med en offroader/supermotard? - Jeg har en gammel Honda med 44 hk (self. for meget til lille kort, men (næsten) alt kan drosles), den er jeg super glad for selvom den ikke har flere hypper, men den har bundtrækket, og evnen til at snøre alt når vejen drejer :o)
    Hvis jeg skulle starte forfra, med lille kort, vil jeg nok vælge en stor en-stamper, ikke nogle vild topfart, men den rammer 100 i en heldveds fart, da den har bundtrækket...

• Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    mar 2011

#10   4. apr 2011 jeg har bare et lille problem, er rigtig bange for at min MC ville blive nakket lige meget hvilken det er..

bor desværre i et område hvor der få som stjæler meget :(((

• #11   4. apr 2011 Fin en garage i nærheden hvor du kan leje dig ind!

• Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    mar 2011

#12   4. apr 2011
    Liltorp Racing Team (Blangslev) S:

jeg har tænkt på at købe en offroader til vinteren, eller sætte knopdæk på en smiley

• Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    mar 2011

#13   4. apr 2011 forresten, bliver det ikke hurtigt varmt om sommeren når man køre?

• #14   4. apr 2011 de fleste forhandlere vil sælge dig hvad som helst. de spørgsmål du har syntes jeg du skal spørge folk om som har den mc.

• #15   4. apr 2011 Husk der er mange jobs hvor det er rart man lige kan køre en tur i firmabilen, så du skal helt klart ha begge pap, ellers fortryder du bittert!

• Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    mar 2011

#16   4. apr 2011 Allan: er i gang med grundforløbet som rustfast smed (abejder i allu, og rustfrit)
    ved ikke hvor meget jeg skal køre i firma bil, men måske tager jeg også kørekort til bil smiley

• Tobias G
    Tobias G Tilmeldt:
    mar 2011

#18   4. apr 2011 tak for nogle gode svar! smiley

Niklas, DU ER VILD! smiley
    hvis jeg nu vælger at være ekstrem MC'er og køre om vinteren, så vil jeg self gerne undgå gigtskader, burde jeg så bare følge dit råd om de forskellige lag?

• #19   4. apr 2011 Har kørt vinterkørsel i 2år og det er røv koldt. Har snydt med el-varmesæde på maven og morfarcykel (suzuki burgman 400 (sofacykel med bagagerum og kæmpe forrude) og sidste nævnte har jeg lagt på siden, pris 15-18.000 (15.000kr, men fandt aldrig ud af om det var med eller uden 3000kr selvrisiko)

Vil stille dit regnestykke lidt anderledes op. Hvis du får taget kortet og skal op til ny prøve på mc, så skal du betale lidt køretimer (vel mindst 2 stk), bane og ”lån” af kørelærens cykel. Pris ca. 3000kr

Hvis du køber nyt tv eller computer, så er det måske også meget fedt at have kørekort, så du altid kan låne en bil eller om 3 år når en kvinde ringer og spørg hvornår du begynder at betale børnepenge og deltager i barnets opvækst, så er mc knapt så praktisk. Er helt sikker på du vil fortryde og som du selv skriver har du pengene nu og ikke rigtig nogen forpligtigelser.

• #20   4. apr 2011 Tag bilkørekort mens du er i gang og få det overstået.. mon ikke 90% af motorcyklisterne også har/får bilkørekort på et tidspunkt..

Godt nok plejer jeg at sige et kørekortet er til låns, mens hvis du kører nogenlunde pænt så har du det resten af livet.. og det er utænkeligt at man ikke får brug for at køre en bil på et eller andet tidspunkt..

• #21   4. apr 2011 Tag begge pap, ellers fortryder du! Mange gange skal du bruge pap til at køre en anelse på et job eller du skal have et trukkort, og så er bilkørekort adgangstegn til meget andet!

Kommentér på:
Nybegynder spørgsmål til MC forhandler

Annonce