788 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
ny styrdæmper eller ej !? ny styrdæmper eller ej !?
Hej MCG
Jeg har bestilt helt ny affjedring fra hyperpro til min TL1000R - dog uden styrdæmper - men læste i et gammelt indlæg herinde at "skiftede man den org. styrdæmper ud med en ny, som ville en TLR føles 50 kg lettere"
Hvad er jeres erfaring med at udskifte styrdæmperen ? Føles cyklen nemmere at køre (f.eks på sving-ture) eller er det bare fordi at så er det hele blevet skiftet !?
0 synes godt om
maj 2004
Følger: 33 Følgere: 30 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.530
Men uanset tvilver jeg nu på at du vil mærke en "50kg's" forskel, med mindre den du har monteret er defekt!
Den originale dæmper er tæt på lineær og dæmper altså lidt hele tiden, også selvom du blot skubber rundt med cyklen.
Den største forskel vil du nok mærke hvis du erstatter den med en "Progressiv/Active" type, som øger dæmpningen i takt med hastigheden af udsving. Det vil sige at når du eks. skubber rundt med cyklen og under kørsel "drejer almindeligt" vil der stort set ikke være nogen dæmpning, men når der er brug for det eks. i højfartskurver og ved ujævnheder vil den dæmpe kraftigt.
HyperPro's lineære udgave hedder CSC og den "aktive" udgave hedder RSC
mar 2008
Følger: 48 Følgere: 57 MC-er: 6 Emner: 48 Svar: 985
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
Jeg ville skifte olie i den org samt bruge noget tid/energi på at få din affjedring korrekt op. Hvad har du bestilt?
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 157
Jeg har bestilt bagdæmper, model : emulsion 460 med hydrauliske fjedderforspænding, samt fjedre til forgaflen - progressiv og tilpasset min vægt
maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 157
Men du kan evt prøve at kontakte hyperpro.dk
maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 90
Tak for svar. Jeg tror jeg ryger på en Bitubo-dæmper istedet. De er en anelse billigere og såvidt jeg kan læse mig frem til også ganske fine.
ny styrdæmper eller ej !?