{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Textil eller læder? {{forumTopicSubject}}

Hey..

Jeg står og skal købe tøj. Jeg er så kommet lidt i tvivl om det skal være læder eller textil.

Det eneste krav jeg egentlig har er at jeg skal kunne have mit alm tøj inden under.

Jeg har snakket med en forhandler og han siger at textil måske er lidt bedre, fordi det er vandtæt, og han siger det beskytter lige godt. Dog synes jeg at textil bukser godt kan være lidt kedelige at se på, i forhold til læder. Når man gerne vil have lidt race over det.

Men hvad ville i vælge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Textil eller læder?
  • #1   9. maj 2006 Jeg har lige købt et læder sæt og hvis du vil have lidt race er det da det fedeste, det sidder nok også lidt tættere til kroppen end textil... men det er jo smag og behag...

  • #2   9. maj 2006
    Hmmmm.. jeg har lige købt sprit nyt textil sæt, men min kæreste ville have læder..

    men helt sikkert vil du have f.eks cowbukser inden under bliver du presset i læder bukser...

    jeg synes læder tøj et fedt, men det er pisse stift af gå rundt i, hvis man køre en tur og stopper et sted,,, f.eks langelinie eller et is hus...

    der er nok 1000 forskelige meninger om hvad der er bedst.. jeg køre textil og ikke andet på landevej...

    men når jeg en dag skal på bane, vil jeg helt sikkert tage min gamle læder dragt på..

    men mest fordi, der er ikke noget der blafre, hvorimod mit textil tøj godt kan blafre en del, ved høje hastigheder...

    men tager man en tur hen over asfalten, holder textil sgu lige så godt som læder...

    og der er flere lommer..

    go fornøjelse
    mic


  • #3   9. maj 2006 Det der med at det blafre, er det meget irriterende?

  • #4   9. maj 2006 Det kan det være... men det er jo begrænset, hvor lang og hvor længe man kan køre rigtigt stærkt i dk..

    men mit ganle textil jakke havde det med at lave en stor bule på ryggen, så jakke pressede på halsen,,
    Men det var værst ved 200+
    som sagt før, det er der jo ikke så mange muligheder for i dk..

    men det sker da..
    men helt sikkert med læder tøj er du helt sikker på at div skåle i dragten ( f.eks albue beskytter) bliver siddende hvor de skal, fordi dragten sidder tæt..

    hvor på textil tøj kan de glide lidt til siden og ikke sidde helt optimalt..

    men jeg køre som sagt kun textil på landevej.. bliver stiv i nakken af min læder dragt.. og den niver i løgene : )

    mic


  • #5   9. maj 2006 Hehe okay.. = ) Tak for lidt hjælp.. = )

  • #7   9. maj 2006 Du får ikke klemt meget tøj ind under et par læder bukser, men de er langt federe at køre mc i end tekstil.

  • #8   9. maj 2006 Hvis du er til race... eller hurtig touring: ja så vil jeg klart anbefale dig at købe noget ordentlig læder tøj, da det ikke har det med at blafre, som det lidt løse textil. Køb så dertil en komplet regndragt du kan have med til når det regner så er du dækket rigtig godt ind.
    Husk rygbeskytter, handsker, Wolf halsvarmer kan anbefales... støvler ja og hvad der nu ellers skal til...
    og måske lige et par ordentlige ørepropper, har selv nogle formstøbte fra dot.e hedder det vist.

    mc-hilsen Offslow


  • #9   9. maj 2006 Jeg har begge dele så er man dækket helt ind. Hvis du køber textil skal du sørge for at det kan lynes sammen i livet og at beskyttelsen ikke bare er noget blødt skumgummi men noget plast der beskytter godt.
    Det er nemmere at klæde sig varmt på under textil end under læder.

    Søren


  • #10   9. maj 2006 Når det er sagt vil jeg også sige at det er noget helt andet(på den fede måde) at køre en tur i læder end i Textil.

    Søren


  • #11   9. maj 2006 Til den type mc, som du har Plambech, vil jeg da vælge rød/sort læder og ta' de ulemper og goder med som er ved læder! smiley

    Det gør jo ik' noget at tingene ser godt ud sammen! smiley


  • #12   9. maj 2006 Læder og en tynd regn-dragt som du kan ha' med dig under sædet hvis du skulle ramme en byge.
    Textil er noget møg og kører med, man er ved at blæse af cyklen med det lort på.

    Bare lige min mening. ;O)

    -Jesper


  • #13   9. maj 2006 Hør her, manden har en Mito 125. Med den MC er der bestemt ingen fare for at textiltøj blafrer....

    Plambech: vælg det tøj du bedst kan lide at have på. Textil er det mest praktiske, læder ser oftest federe ud. Og sådan er det bare.

    /
    Jesper


  • #14   9. maj 2006 Hvis i bare skal køre til og fra arbejde/skole ca. 30km hver vej. Og skal være i skole, så skal man jo lige have alm tøj på.

    Hvad ville i vælge? For jeg tror det vil være upratisk at have mc bukser på der, men så er man jo ikke beskyttet der.. = S

    Og jeg har set mange som kun kører med jakke, handsker og hjelm.

    Og jeg ved ikke om den bliver brugt til længere ture.


  • #15   9. maj 2006 Hvis du skal kunne ha' tøj på inden under, er en læderdragt udelukket.

    -Jesper


  • #16   9. maj 2006 Okay, lyder lidt trist. Da det ellers er det fedeste. Men man kan også få nogle ret fede textil jakker. Så det må jo hellere blive det. Også mere praktisk jo.

  • #17   9. maj 2006 Kan man ikke købe en læder jakke og et par textil bukser som evt. kan lynes sammen?

    Eller vil det se dumt ud?


Kommentér på:
Textil eller læder?

Annonce