1.390 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Forbedring af køreegenskaber? Honda CB Forbedring af køreegenskaber? Honda CB

Jeg har min gamle Honda CB750 fra 74' som jeg er rigtig glad for, det er bare en Dejlig cykel!

Nå det er sagt er det jo ved at være en gammel sag, motoren kører fantastisk og der er også rigeligt ryk i den til mig..

Men styre egenskaberne er jo ikke super på sådan en gammel cykel, hverken høj fart i længere tid, eller store styre udslag, i det hele taget virker den utrolig tung at få rundt...

Jeg har sat 2cm højere støddæmpere på i bag og helt nye bøsninger i bag.

ER der andre smarte tricks der kan hjælpe en sådan gammel cykel med styringen?, den bliver jo nok aldrig en CBR, men bare derhenad smiley

På forhånd tak..

Tommy Hummel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbedring af køreegenskaber? Honda CB
  • #1   9. apr 2011 Smæk forgaffel + hjul på fra eks en Cbr 600, den bliver meget lettere at tumle med de mindre og lettere hjul...

• #2   9. apr 2011 Enig med Jannick, forgaffel plus hjul og hvis man kan fitte en gas dæmper på røven, så tror jeg du får den fedeste cykel!

• kalle 5
    kalle 5 Tilmeldt:
    jan 2011

Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 77
    #3   9. apr 2011 hvad er det som du ikke syntes om .
    din mc er fra 74 .
    den kan under ingen omstændigheder ændres således at den kan hamle op med de cykler som bliver lavet i dag .
    MEEN !
    jeg kører selv på en gammel yams.
    mht . køreegenskaber tjaa det er jo bare at prøve dem af og de er såmænd ikke dårligere end at du sagtens kan jorde en nybegynder på en ny mc . hvis det er så vigtigt !
    man kan godt lægge et gammelt dyr ned i svingene .
    driftstemperatur ! tjaa der er heldigvis ingen indikator .
    kørsel på veje med salt klarer sådan et gammel bæst også uden de store problemer .
    jaa jeg er stort set vældig tilfreds med min 85 årgang .
    den starter uden problemer !
    bruger ingen olie selv om den har gået en del km.
    kan køre langsomt selv i høj gear ved lave hastigheder.
    meen hvis man skifter gear og drejer på rullen kommer man fremad !
    tjaa og det er vel sådan man lavede motorcykler den gang .
    nyd din Honda .

• #4   9. apr 2011 Det er måske lidt drastisk, at smække en forgaffel og hjul fra en CBR, med 17" hjul på en cykel, med 19" hjul. Der er også langt fra nogen garanti for, at kæden kan gå fri for bagdækket.

Som Kalle skriver, så er der tale om en 36 år gammel cykel, der aldrig ville kunne bringes til at køre blot tilnærmelsesvist som en moderne cykel.
    Men!
    Du kan dog bringe lidt ro over køreegenskaberne ved, at montere forgaffel, gaffelbro og T-stykke fra en Gold Wing 1000 der jo har 37 mm gaffelben. En forgaffelstabilisator er heller ikke nogen dum ide.
    Er det tyndt med Gold Wind dele, mener jeg, at T-stykke og bro fra en CBX 1000Z passer på, og kan parres med forgaflen fra en CBX 750. Hjulene fra CB 750 K modellen skulle passe; har jeg hørt. Du kan også få egeret om til 18" fælge, gerne i alu!
    Bagsvingeren kan du med fordel skifte ud med en i Alu-profil.
    http://krueger-junginger.de/assets/images/autogen/a_Honda-Schwinge.gif
    Et sæt kvalitets dæmpere, gerne fra Ôhlins skader heller ikke på opsætningen.
    Synes du, at stellet flexer for meget, kan du svejse et X mellem stelrørene bagved olietanken.

Kan det betale sig??
    Overhovedet ikke! Du kan ikke viske 36 års udvikling bort med så få muligheder!

• #5   9. apr 2011 Som, han selv beskriver forventer han ikke at den kommer til at køre som en spritmoderne CBR, men søger forklaringen på en modificering der gør hans gamle kværn federe i sving, - om det kan betale sig? HELT sikkert!! Hvis manden nu er forelsket sig i sin Honda 7½'er skal han da have den til at spinde MAX indtil han forelsker sig i en ny, HVIS han gør det.

• #6   9. apr 2011 i øvrigt fedt projekt hvis den bliver fed!

• #7   9. apr 2011 om man modificerer en gammel mc med ringe køreegenskaber eller en nyere mc med gode køreegenskaber, er da lige fedt.. og alt kan lade sig gøre..!

• #8   9. apr 2011 "i øvrigt fedt projekt hvis den bliver fed!"

Øh, ja. Og et skidt projekt hvis den bliver,,,,skidt?

• #9   9. apr 2011 Få neglene i et specialstel, såsom Rau, Egli, Spondon, Harris eller andet.

Men ok, det er jo en lidt mere drastisk løsning..

• #10   9. apr 2011 Marc, hvis du kan skaffe et af de ovennævnte stel, tror jeg, at jeg er køber!
    Men et godt bud på en specialer kunne være sådan en her:
    (link fjernet)
    De findes i rimelige antal i Tyskland og især UK.

• #11   10. apr 2011 Jeg er ikke den store skaffer.. Men jeg har lige købt en Rau, som skal bygges op, det bliver sjovt!

• #12   10. apr 2011 Du kan købe et nyt egli kopi stel ligesom du vil have det.
    2 cm støddæmpere gør det nok også en smule værrer.
    alt kan købes til en cb 750 racer.bare gogle det.men feks cbfourclub.de
    eller motocicliveloci.it hvor du kan købe bimota kopi swingere jeg har et par kawaer med orginale og de kør fint.
    mvh kk

Kommentér på:
Forbedring af køreegenskaber? Honda CB

Annonce