{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.638 visninger | Oprettet:

Er du gået fra stor til lille mc? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at sælge min sports touring black bird, da jeg slet ikke bruger alle de heste, og har aldrig gjort det
Overvejer at købe en 650 ccm ny maskine, gsx650 f eller en versys.

Maskinen er mindre, ja.
MEN savner i jeres store maskine?, eller er i faldet godt til på den?

Skal prøve dem begge på lørdag, så ved jeg om de er til at køre på, bare spørgsmålet om man umiddelbart vil savne motoren, eller man kan gå så meget ned, og gerne hvad i købte isteden for jeres store mc.

Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du gået fra stor til lille mc?
  • #1   11. apr 2011 Jeg har om muligt endnu mere sjov på min naked V2 650 end jeg havde på min ZXR750.
    Har også prøvet en Solsort men er stadig mere glad for min Hyosung smiley


  • #2   11. apr 2011 Eneste tidspunkt jeg savner min ZXR på er når det bare skal gå stærkt på motorvej, men da jeg helst undgår motorveje er det ikke et stort savn

  • #3   11. apr 2011 What he said^^

  • #4   11. apr 2011 Vil også tro jeg sagtens kan nøjes med 98 hk, men 64 hk versys med 61 i moment ved 6800 omd, og 85 hk gsxf med 61,5 i moment ved 8900 omd lyder bare af meget lidt.
    Når man har kørt med 165 hk, og 127 moment ved 7250 omd
    T


  • #5   11. apr 2011 jeg er osse gået over til offroader og haar aldrig haft så meget køreglæde som på den gamle ged

  • #6   11. apr 2011 og jeg er gået masser af hk ned betyder ikke en skid den er sjov nok som den er

  • #7   11. apr 2011 Z1000 og ned til 185 offroad, lige lidt for lille, men fremtiden for mig bliver nok 650-850 det er godt nok til en der er halvvejs:)

  • #8   11. apr 2011 Er gået fra VFR750 og CBX750 ned til en XBR og VT250. Savner ikke kræfterne, men nyder de er lette at smide rundt på en snoet landevej.

  • #9   11. apr 2011 Der er også mange hetro´ er der har taget fejl! ;o)

  • #10   11. apr 2011 Du bliver ked af det de første 100km, men når du rammer de helt små veje så bliver du glad igen!

    Jeg kørte på en 900RR i søndags, uha hvor det gik! Da jeg vendte tilbage til min bette 400RR troede jeg den var i stykker, lige indtil jeg kom på de helt små veje, der er den lille meget sjovere!


  • #11   11. apr 2011 Jeg er liget hoppet fra min 1000'er ned på en 570 motard. - Har aldrig haft det så sjovt. smiley

  • #12   11. apr 2011 Fra Fireblade 929 til aprilia Tuono og nu til offroad XTZ Tenere - har ikke fortrudt det et sekund. Ja man kan ikke kører 250 men tilgengæld er den så meget mere anvendelig i byen osv.

  • #13   11. apr 2011 Er gået fra r1 til gsxr750 og jo man mangler power de første rigtige mange km:-)

  • #14   11. apr 2011 Gik fra GS 750 til CB 400 - hvis det tæller nogen vejene....

  • #15   11. apr 2011 Tjaa jeg har prøvet det indtil flere gange.

    69000 km på CBR1000F 135 hk og 54000 på CBR600F med 100 hk. 600'eren var bare kanon sjovere, bedre, mere letkørt og langt mere anvendelig. Det eneste som jeg synes 1000'eren gjorde bedre var at køre med passager.
    Har kørt 32000 km på CBR900RR og 58000 på VFR750F efterfølgende. Igen med lutter positive erfaringer. Umiddelbart vil jeg tro det sænkede min rejsehastighed med 20-30% ;-))
    Fra VFR'eren skiftede jeg til en kåbeløs SV650, iøvrigt den første der blev solgt i Danmark da den kom frem. Det var ligeledes med succes. SV'eren var forbavsende hurtig på mindre veje og kunne sagtens følge med på motorvejen. Faktisk var den rigtig sjov, ikke mindst fordi man virkelig følte at man kunne få den "helt ud på kanten".
    SV'eren blev udskiftet med diverse mudderscootere. XT350, WR200, WR400 og sidst DRZ400.
    For fire år siden tilbage til gaden med en FZ6'er som til i år er skiftet med en 1250 Bandit. Samme konsept, men mere moment smiley

    Så jeg kan kun anbefale skiftet til mindre mc.


  • #17   11. apr 2011 gik fra 900rr fireblad til yamaha fzr 600r! og gik en uge... så var jeg tilfreds

  • #18   13. apr 2011 har du ikke lige fået samlet den efter vinter projekt?? nå men såden en versys køre nu meget godt smiley eller en ER-6 N eller F

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34999

    Kenneth


  • #19   20. apr 2014 Jeg gik ca 150hk ned, men hygger mig fuldstændig lige så meget når jeg kører!

  • #20   20. apr 2014 Hvert efterår går jeg fra godt 100 hk ned til 12 hk. Må indrømme det ikke er særligt sjovt, men ser så frem til forårets komme. smiley

  • #21   20. apr 2014 Trådstarter har så efter han startet tråden for 3 år siden, skaffet sig en Hayabusa...

  • #22   20. apr 2014 Hvis du mangler kræfter efter at have downsized så find nogle mindre veje smiley

  • #23   10. jan 2015 Sjov tråd! Jeg har aldrig ejet en mc, som er stærkere, end den jeg har nu. En gammel ZZR 600, med omkring 90 hk på baghjulet og det er jo "nok", i sig selv. Men det "man" kommer til at savne, er jo det massive moment, som en masse cc, kan levere. Men ok, det kommer jo også an på, præcis HVAD, vi bruger vores maskiner til?
    Jeg bruger min, så meget jeg nu kan. Til daglig transport og lange ture rundt i landet, når vejret, tiden og pengene, er til det. Derfor passer en "mellemvægter", godt til mig:-)


  • Hans A
    Hans A Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #24   12. jan 2015 Skynd dig at få prøvekørt en masse maskiner.
    Jeg skiftede for 7 år siden fra en K100RS efter at have prøvet 9 forskellige maskiner til en Kawa ER6F ABS - og har bygget den om så den passer til mig.
    Jeg køre ret meget og det er blevet til 118.000km på de 7år. Flere dage med over 1.000km gennem Tyskland og på en weekend uden lastbiler.
    Ombygning: 1/ Automatisk kædesmører - kom fra kardan!. 2/ ombygget sæde uden 'pukler'. 3/ Vibralight, flimrelys som jeg mener flere gange har reddet mig lige som ABS er skidegodt. 4/ Cykelcomputer - så VED du hvor hurtigt du kører! 5/ flyttet fodhvilerne ned og skiftet bageste støddæmper. 6/
    Fordele: holder 20km/l. - Kører som en racer med 'GODE' dæk f.eks. Michelin Pilot Road 2,3 eller de nyeste! - meget pålidelig og næsten ingen service og tilmed billig ( 15.000km!) - og så kører der mange af dem!

    Ulemper: A/ Bedst til en person. B/ Lidt for sjov med sidevind i kulingstyrke.



Kommentér på:
Er du gået fra stor til lille mc?

Annonce