1.856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

info om læder dragt (varm nok?) info om læder dragt (varm nok?)

står og skal have et nyt sæt mc tøj og har kikket lidt på en 2 delt læderdragt med udtagligt inder for.
men er i trivl om sådan en dragt er varm nok til de kolde dage, der er i yder sasonen, som en textil tøj er.
har intil vidrer kun kørt i textil tøj og der kan kun blive til et sæt lige nu, så vil gerne vælge rigtigt første gang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  info om læder dragt (varm nok?)
  • #1   12. apr 2011 Jeg har siden 2. marts kørt i ski undertøj og en fleecetrøje .. Det er rigelig varmt til mig i min læderdragt ..

• #2   12. apr 2011 Kørte fra djursland til skagen søndag aften - ankom omkring midnat
    Det var da en anelse køligt men ikke slemt og det var i lædertøjet smiley

• #3   12. apr 2011 hvad med dem med udtagligt for, virker det?
    hvad med regn, holder en læder dragt tæt.

• #4   12. apr 2011 Skiundertøj så er der ingen problemer, og noget til at dække halsen med

• #5   12. apr 2011 Det kommer an på hvad det er for noget tøj.. Har et set som er rigtigt godt udluftet, og der går vinden lige igennem.. men.. skiundertøj og en vindbreaker, så er det ingen problem

• #6   12. apr 2011 har ikke prøvet med udtagligt foer - så det kan jeg ikke svare på.
    Normalt regnvejr er ikke noget problem, hvis læderet bliver holdt med læderfedt smiley
    men kraftige byger kan godt gøre dig lidt våd - har derfor altid en regndragt i bagagen smiley

• #7   12. apr 2011 De 2-delte læderdragte jeg har set, som har haft udtagelig inderfor, kan jeg kun forestille mig er en del varmere med foret i end en "alm" læderdragt. Dog ryger der måske også en ½-1 størrelse i det for - alt efter hvor tykt det er.

• #8   12. apr 2011 Skagbo:
    Uanset hvad du vælger af Lædertøj, så sørg for at de sidder stramt - læder giver sig meget. Egentlig skal dragten være 1-1½ nr for småt når det er nyt - så vil det sidde perfekt når det har givet sig.

Du skal ikke hænge dig i om der er udtageligt for eller ej, men mere om pasform og sikkehed, læderkvalitet, syninger og lynlåse.

Læder er IKKE vandtæt, men behandler du dragten ofte med læderbalsam, -fedt eller andet hertil beregnet, vil den kunne klare en kraftig regnbyge.

Læder er IKKE termotøj - så tag hellere en goretex jakke buks uden på læderdragten når det er så koldt.

Jo tættere en læderdragt sidder til kroppen, desto varmere er den når det er koldt, og køligere når det er varmt. Sjovt men sandt.

Uanset hvad du vælger af læder så er det bedre en tekstil, selv den ringeste læder er bedre end det bedste tekstil.

Vær kritisk i dit valg og stil spørgsmål til sælgeren. Føler du at sælgeren intet ved om det han forsøger at sælge, så find et andet sted at handle.
    Eksempelvis er en pukkel IKKE en foranstaltning, der beskytter imod piskesmæld.
    Skinnebensbeskyttere ER vigtige, så sørg for at dragten du vælger er bestykket med sådanne.

Mvh
    Thomas E

• #9   12. apr 2011 Køb blot lædertøj, inderforet i min hjælper en hel del på varmen.
    Mit tekstil bruger jeg når det er 5 grader, så behold dit gamle sæt.

• #10   12. apr 2011 Jeg har brugt min gamle 2 delte og min nyere hel dragt til at pendle i fra marts til december (113 km, falster -> kbh) og det har aldrig været under selve dragten jeg har frosset, bare jeg har haft lidt skiundertøj eller lignende inden under. Tilgengæld har mine fingre og tæer ofte føltes som de var ved at falde af.

• #11   13. apr 2011 Du skal være MEGET opmærksom på, hvad du mener med ydersæson. Jeg kører også noet om vinteren, og kommer temp ned under 5-6 grader, så er læder simpelthen ikke varmt nok.

Et andet aspekt er vand - hvis en læderdragt bliver gennemvåd - og det gør den, hvis du kører i reel regn mere end nogle få minutter - så skal den jo tørre igen. Læder skal tørre langsomt - ellers bliver det stift og krakelerer bagefter. En tekstildragt tørre for det første meget hurtigere ved normel temperatur, men du kan også hænge den ved et fyr eller på en radiator, og så går det stærkt.

Og endelig - så er der ikke sikkerhedsmæssigt meget stor forskel på læder og gode tekstilprodukter.

men - har du ikke en tekstildragt i forvejen??

Jeg har et sæt af hver slags:-)

• #12   13. apr 2011 har desværre ikke mit textil tøj mere, efter mit styrt, forsikringen ville have det.
    så står helt på bar grund med tøj, tror det bliver textil tøj igen, så må læder komme når der bliver råd til det.
    men takker for alle svarene, nu ved jeg hvad jeg skal gå efter.

• #13   13. apr 2011 Knud:
    En ordentlig vedligeholdt læderdragt, bliver ikke gennemblødt ved blot 5-10 min kørsel i reel regn. Kun hvis den er tør og ubehandlet.

Jeg kørte i silende regnvejr fra Viborg til Odense - sidste år i læderdragt - og den var ikke gennemblødt.

Men til andre anbefaler jeg en regn-overtræks-dragt til at tage uden på læderdragten.

Kommentér på:
info om læder dragt (varm nok?)

Annonce