420 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Spørgsmål om gearkassen Spørgsmål om gearkassen

Der er nogen gange når jeg er ude og køre så kan den finde på at hoppe ud af gear, og når den så gør det er det lige som den går i frigear også selv om at jeg oppe i 4 / 5 gear... ???

om det er for jeg ikk får den trykket helt op i gear skiftet og det resultere i at den hoppe ud, ja eller om der måske kan være noget galt med gear kassen ?

ja og nu når jeg er igang =) af og til kan jeg ikk finde frigear på dyret, men hvis en mc gear kasse minder om en bils kan det vel være at tandhjulene står ud for hinanden så den lige skal trækkes lidt frem før den kan gå i frigear

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om gearkassen
  • #1   10. maj 2006 .. tjaeh...

Min vil ikke gå i frigear, når den er kold... Aner ikke, hvorfor.

Men jeg er helt sikker på, at den ikek skal springe ud af gear, mens du kører!!!

Glæder mig til at høre svaret fra et klogt hoved!!

Allan

• #2   10. maj 2006 ja ok det sker ved gear skiftet altså ikk når jeg bare køre derud af

• #3   10. maj 2006 Det kan skyldes at du ikke skifter ordentligt, i så fald vær lidt mere "overbevisende" med venstre foden.
    Det har jeg selv oplevet på min.

Det kan også skyldes slid eller måske bukkede skiftegafler, men så tror jeg det ville ske oftere.

Mht. at finde frigear, er det så når du holder stille eller når du triller ?
    Det er ikke ualmindeligt at det er svært hvis du holder helt stille, men hvis det er når du kører, så kan der være et problem, formentlig samme årsager som ovenstående.

• #4   10. maj 2006 det er altid når jeg holder stille .... under kørsel er der ingen problemer

• #5   12. maj 2006 ja det kunne dog også godt lyde som en slidt kobling. dette er da også en meget nærliggede på en mc da de slides hurtigere end i en bil..... en slidt kobling vil gøre at koblingspladerne ikke fanger hinanden det vil gøre at når mc'en køre lave omdr så er der ingen problm.... men når man acc eller skifter gear så vil pladerne have svære ved at gribe hinanden. hermed vil gearskiftet være længre og man vil høre en karakteristisk høj acceleration der falder til normalt , selv om man har sluppet koblingen

KAN det være det ( sådan noget skal jo høres eller prøves

• #6   12. maj 2006 altså som når gamle koner skifter gear( eller som når man filer koblingen

Kommentér på:
Spørgsmål om gearkassen

Annonce