1.370 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Airbag vest Airbag vest

Hey
Så lige reklamen for den airbag vest, af en gul vest ser den ikke så grim ud som mange af de andre og så er der jo den airbag men virker det ?

Er der nogle af jer der har erfaringer med den ?
(link fjernet)

Umiddelbart er det ikke min plan at køre med vest men hvis man endelig skulle have en så kunne det da blive sådan en hvis den også øger sikkerheden ved styrt.

Bliver ellers en dejlig dag skal ud og handle MC, CBR 600 F4i fra 2001. Har ikke kortet før om en 3 uger men så kan jeg komme ud at køre med det sammme smiley
Har droppet leasing, køber cyklen kontant og har den stående så kan jeg køre når jeg har lyst uden at tænke på at den står og koster kassen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Airbag vest
  • #2   24. apr 2011 Umiddelbart er jeg ikke imponeret. Som jeg ser det, kommer der en uens beskyttelse af ryggen, hvor hovedvægten er lagt på at beskytte skulderbladene. Der så jeg gerne, at der skulle være en beskyttelseszone dækkende hele rygsøjlen.
    Og måske skulle udløseren være mere fintfølende?

• #3   24. apr 2011 Helt Enig med Kasper, og responstiden på oppustningen er også langt fra imponerende. Samtidig med virker det som om det "bare" er en redningsvest. OG den beskytter da ikke hovedregiionen væsentligt!

• #4   24. apr 2011 Den stabiliserer hoved og nakke

• #5   24. apr 2011 Flemming, han har da temmelig meget plads til at bevæge hovedet rundt.

• #6   24. apr 2011 Jeg tror heller ikke, at hoved og nakke skal forankres statisk. Der skal blot sættes en begrænsning for de vildeste vinkler, der ville kunne føre til brækket nakke.

• #7   24. apr 2011 selvfølgelig skal man da kunne bevæge hovedet, men som Kasper skriver, skal det blot begrænses.

• #8   24. apr 2011 Jeg ville nu foretrække en som i øjeblikket hvor det sker støtter op omkring hoved og nakke. Ikke fikserer 100%, men bløder alt op, ligesom princippet bag skummet i ens hjelm. Stoppes hovedet brat, har vi stadigvæk hjernen der plasker rundt inde i kraniet. I øjeblikket hvor uheldet sker, behøver jeg ikke kunne bevæge hovedet rundt. Hvad skulle jeg stille op med det.

• #9   24. apr 2011 Set denne her...

http://www.youtube.com/watch?v=mo9Vlt5tGwY

• #10   24. apr 2011 Vi kan vel alle blive enige om det bedre end ingenting. Jeg vil også ha investeret i en, En god ven jeg har, strøg af maskinen, han mener den gjorde stor forskel.. Jeg køre med rygskjold nu, hvis man kan ha begge dele på, tror jeg på man er godt hjulpet... er vigtigt at få støttet hovedet, er jo heller ik for sjov at de fleste crosskøre har en nakkekrave på..

God sommer til jer.

• #11   24. apr 2011 Selvom han ikke kører meget over 40 i den video, så når han ikke at rulle en omgang inden den er udløst... Men en ting er at rutche hen af asfalten, noget andet er hvis man tager autoværn, ½ hektar skov med på vejen, så skal der uanset hvad man gør et mirakkel til..

• #12   23. maj 2011 jeg køre med en airbag vest er super glad for det prøver at lure den
    (link fjernet)

Kommentér på:
Airbag vest

Annonce