{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

MC til hverdagskørsel? {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft MC fra jeg var 18 og så til sidste år, hvor den blev skiftet ud med en lille Polo.

Nu overvejer jeg rimeligt kraftigt at skifte tilbage til MC, af to hoved grunde, den ene er at bilen, har haft en del problemer, som godt nok er fixet nu, men har dog været små dyrt at lave, og så at Mc transporten i det hele taget er billigere.

Den gamle MC jeg havde var fra 82, så den havde sine småting som gamle maskiner nu har. Nu har jeg så kigget på 3 modeller som jeg er ret interesseret i. Nemlig Suzuki SV650, GSF 600/650 Bandit og Ducati Monster 600(hvis jeg kan finde en inden for budgettet), vil disse være gode valg til en pålidelig hverdags MC?

Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til, dels om det fungere med MC i hverdagen? bliver man træt af det i længden, og hvad med kåbe/naked, gør det den store forskel for oplevelsen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC til hverdagskørsel?
  • #1   30. apr 2011 Jeg kører hver dag.. 200 km.. Må indrømme at nogle gange de kolde morgener er det mest behageligt at hoppe ned i bilen, men ligeså snart kværnen bliver startet, var det en god beslutning smiley
    Kåbe/nøgen afhænger af hvor langt du skal køre vil jeg mene.. Jeg ville ikke kunne undvære kåbe på mine 200 km motorvej smiley


  • #2   30. apr 2011 Jeg havde så tænkt på de offentlige de 3-4 måneder om vinteren hvor forsikringen ikke lader mig køre.

    Da jeg kørte sidst var det på en naked, men der var også kun 16km hver vej. Nu køre jeg 37km hver vej, dog flytter jeg snart noget tættere på arbejdet, så jeg ved ikke om jeg skal tænke for meget over det.

    Og ja da jeg kørte sidst, ja bevars det var da koldt lige de første 100m, men så længe jeg bare kørte hver dag, syntes jeg ikke det blev så slemt, heller ikke efteråret.

    Men hvad med det praktiske, hvad gør i med fodtøj, hvis i køre med MC støvler? har i et ekstra par sko med, eller har i et stående på arbejde, og hvad hvis det regner?


  • #3   30. apr 2011 Regn er ingen problem, har scootoiler til kæden smiley Og jeg plejer at have mine sko på arbejdet, ellers er det bare en lille rygsæk på ryggen.. Kører somregel med rygsæk, da jeg har en varm trøje på om morgen, som så er i rygsækken på turen hjem.. Jeg ser ikke noget problem med at køre mc hver dag smiley

  • #4   30. apr 2011 Ok, for jeg syntes efterhånden at jeg har fundet mange faktorer som er til fordel for MCen.

    Hvad med de cykler jeg har listet, er de egnet som hverdags maskiner?
    Jeg har aldrig rigtigt hørt noget negativt om suzukis maskiner, og den jeg havde kørte da også som en drøm, bortset fra når der var fejl, pga alderen.


  • #5   30. apr 2011 Du skal køre en halv times tid hver vej, hver eneste dag - du skal da have en cykel med kardantræk. Og, hvis det er regulær transport og det er formålet, så kig efter en god honda CX 500, NTV 600/650, Suzuki VX800 eller en ældre BMW. Ja, jeg ved at dette ofte betragtes som morfar cykler, men - DE er pålidelige, økonomiske, nemme at holde og meget komfortable og letkørte. Det kan hurtigt blive surt nok hver dag i efterår og forår til at man ikke gider sidde halvdårligt og bruge sin sparsomme fritid på at ordne kæde - jo en scott-oiler er skam god nok, men det er stadig noget svineri!

  • #6   30. apr 2011 Hvad er dit budget???

    Kig evt. på en Kawasaki ER-6 n eller f. Ellers er der også Honda Hornet og Yamaha FZ-6.


  • #7   30. apr 2011 Jeg kører hele året, så længe der ikke ligger is på vejen. Min Transalp klare det ganske fint og kører ned til minus 5-6 grader. Derunder bliver det for glat og de offentlige elendigheder tages i brug.

    Mht kåbe, hvis du er meget på motorvej vil det klart anbefales - ihvertfald en halvkåbe.

    Både banditten og sv´eren er rigtig gode hverdagsmaskiner


  • #8   30. apr 2011 Jeg ville også hælde til Kawasaki's er 6.

    Det er en letkørt maskine og med et par bokse/tasker, så kan man have meget med. Og skal man have lidt sjov i gaden, så er det bare af med taskerne og drøne derud af smiley


  • #9   30. apr 2011 Mit budget er omkring de 30.000-50.000kr, det ser ud til at der kan fås en del banditter fra starten af 00erne og frem, som ikke har gået ret langt. Og et par enkelte SVer.

    Som det er nu, skal jeg køre en del motorvej, men når jeg flytter regner jeg kun med at det højest bliver til landevej.

    Jeg tænkte lidt på, om det var en ide at få en hjelmboks monteret, til de ting jeg skal have med? Så som arbejdssko og sikkerhedshjelm, eller er det bedre med en rygsæk? og er de vandtætte de bokse man kan få?


  • #10   30. apr 2011 Du kan jo også købe en tanktaske. Evt. en som hæfter til benzindækslet. Mener det er SW Motech der laver dem. Så undgår man ridser. Jeg var glad for min, systemet kan også ses på billeder på min profil.


  • #11   30. apr 2011 Christian, må jeg spørge hvad du laver til daglig?

    Tror Knud har fat i noget af det rigtige, men måske bliver de kedlige i længden.. Under alle omstændigheder er det fedest at køre MC, ellers skulle du om vinteren købe en billig spand, og evt. sælge den igen om foråret..


  • #12   30. apr 2011 Jeg er i lære som lysmand, så jeg har noget skiftende arbejdstider.

    Det der dræber tanken om bil lidt, er dels reservedele til den, som har været lidt voldsomt her det første år, men mest af alt, forsikring, afgifter og benzin. Hvor MCen er billigere på alle områder, og væsentligt sjovere når vejret er godt.

    Jeg skal helst have en som både kan køre til hverdag, som jeg satser på maks bliver 10-15km hver vej, når jeg flytter, og så til for sjov ture en gang i mellem.


  • #13   30. apr 2011 Lyder som en Honda ntv 650

  • #14   30. apr 2011 Du skal da have en NTV/Revere med kåbe. Der sælger i binker og buler fra tyskerland (mobile.de) mellem 1000 og 2000 EUR, så importtold og afgift 15000 ca. så sidder du lige midt i dit budget, og du har noget megagodt at transportere dig på.

  • #15   1. maj 2011 Og så vil jeg anbefale goratex-tøj når man skal køre hver dag. Det er vandtæt, om sommeren hiver man foeret ud og det er dejligt varmt med foer til de kolde dage. Derudover så få sat varme i håndtagene - det var den bedste inverstering jeg gjorde da jeg brugte mc'en som daglig transport.

  • #16   1. maj 2011 Knud: Der er ingen importtold eller anden told på mc'er fra eu.

  • #17   5. maj 2011 Hej Christian.
    Det lyder helt sikkert som om du kan bruge en Honda NTV 650. Jeg har selv kørt på sådan en de sidste 5 år. Den følger nemt med en bandit og kræver ingen vedligehold. Samtidig er forsikringen billig ca 1800kr fuld kasko. Jeg har min til salg nysynet og med alt udstyr lige klar til at ta på tur. se den på 123mc.dk Honda NTV supertourer.
    MVH finn


Kommentér på:
MC til hverdagskørsel?

Annonce