{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.357 visninger | Oprettet:

Allroad enduro cykel debat HVILKEN? {{forumTopicSubject}}

Jeg har solgt min Blackbird da jeg har det ret skidt i mit knæ efter kun 3 timer i sadlen,
Har så prøvet en Kawa versys men den er ikke så god,
Og en Suzuki DL 650 som egentligt er ret god, og koster 90000 fra ny. Det var planen at købe ny, men økonomien siger 70000 kr, og en brugt koster 60000 kr.
Har prøvet en Aprilia pegaso igår, som sådan set køre okay, og er halv pris i forhold til en Yamaha Tenere, selv om det er samme motor.
Men de er jo ikke SÅ voldsomt store, midt i forvirringen, og også før jeg fik solgt min BB, har jeg kikket på den rigtig fede Honda varadero, som desværre er ALT for dyr herhjemme, FRA 80000 kr.
Så hvis du tager en tysker og afgifter den, koster den ca 55000 kr for en 2000.
Jeg syntes jeg har fået mere cykel hver gang jeg har købt Honda, så jeg syntes om jeg køber en 5 år gammel V-strom 650 eller en 11 år gammel Varadero, faktisk går ud på et.
Jeg vil have en cykel med en del læ, fuldkåbe, som jeg ikke syntes Transalp/Tenere/Pegaso/versys osv kan tilbyde, syntes DL 650 giver et nogenlunde læ, men nok slet ikke så meget læ som en Varadero gør.
Der er også sådan noget som en KTM 900 adventure eller sådan? men KTM er SLET ikke noget jeg kender.
Hvad vil i "offroad" folk anbefale mig,
Jeg vil have den højeste cykel, god komfort, benet skal kunne sidde strakt ud, læ, jeg køre nok mest på vejen, en grussti må den godt kunne tage, men er ikke bange for en tung maskine, og syntes måske at 68 dl heste er lidt i forhold til 98 varadero heste, og SÅ langt køre den heller ikke mere pr ltr benz.
?????What to do? Er det varadero jeg skal tage, eller hvad er alternativet. Det er nyt for mig.
Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allroad enduro cykel debat HVILKEN?
  • #1   1. maj 2011 Det lyder jo som om at du har bestemt dig.. smiley

    Jeg personlig er helt vild med en dl.. Og den kan du jo bare sætte fuldkåbe på..


  • #2   1. maj 2011 Super tenere 750 ! ældre men dejlig bike !
    og så glemmer du jo helt bimmer !! R1100 gs ! de fåes ikke mere stabile og vedligholdesfrie smiley


  • #3   1. maj 2011 Hej
    Jeg har en Pegaso, og jeg har været rigtig glad for den smiley Jeg synes at den har en rigtig god komfort, men pga. den 'mindre' størrelse, så er den samtidig nem at vippe rundt på små veje/let terræn. Desuden er den meget stabil i blæsevejr, og bremser godt (har prøvet et par katastrofeopbremsninger nu). Pga. studie, står den pt. til salg til en favorabel pris. Hvis det er noget så smid en besked.
    Hilsen Niels


  • #4   1. maj 2011 Morten.
    Nej har ikke bestemt mig, vil bare gerne have den mest komfortable mc, og søger lidt info, hvad folk syntes om varadero, mod en DL 650

    Rasmus
    BMW syntes jeg er for dyre, jeg kan få en 1995 gs for mine penge, og det syntes jeg er dyrt.

    Niels
    Jeg var ude og prøve en igår en 2007 til 42000 kr, og i forhold til en yamaha 660 som er dobbelt så dyr, ja så ville jeg helt sikkert vælge Aprilia blandt de 2.
    T


  • #5   1. maj 2011 DL 650'eren kan med fordel monteres med sædet fra en DL 1000. Det forøger komforten betragteligt!

  • Niels-Joergen A
    Niels-Joergen A Tilmeldt:
    mar 2007

    Emner: 9 Svar: 19
    #6   1. maj 2011 Hej, jeg har haft en dl 650, fremragende mc med rigtig god komfort, og godde køreegenskaber på de små veje, her tror jeg ikke en varadeo kan være med.

    Hvis du vil sidde i læ, kan du bare montere et give vindskærm, det er stort, indstiller du det i øverste position ser man igennem det, som en anden bilrude. Det giver iøvrigt ingen trættende turbulens, noget som mange mener at det originale gør .
    Jeg kørte dog det meste af tiden med et varioskærm, det ser ikke helt så klodset ud.


  • #7   1. maj 2011 Niklas
    Syntes de er enormt gamle til prisen, samme pris som varadero.
    T


  • #8   1. maj 2011 Nu skriver du ikke hvad du ikke kunne lide ved Versys'en, men den kan fås med et 5cm højere sæde, hvis benene ikke bliver strakt nok ud.

    Som du nok kan gætte, har jeg selv en Versys smiley


  • #9   1. maj 2011 Super Tenere som min? En gammel dame men fantastisk at køre på. Var det ikke for pengenes skyld ville jeg nappe en KTM adventurer. Inden jeg købte kiggede jeg også mest efter Africa Twin - men syntes den manglede kræfter på landevejen.

Kommentér på:
Allroad enduro cykel debat HVILKEN?

Annonce