Køb af R1 eller RSV Mille {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg tænker på at købe en 1000 ccm'er, og er mest hooked på Yamaha R1 eller Aprillia RSV Mille (ved godt de er ret forskellige)
Alternativt en Fireblade, men så skal det nok være en 2002 og frem og de er lidt for dyre. Og jeg tror ikke jeg er til hverken GSX-R eller ZX9.
Jeg er vild med begge cyklers design og Millen's lyd. Smag og behag. Køreegenskaber og power er nok langt over mine evner for alle modeller alligevel.
Budgettet er 60-80 kkr, og jeg tænker årgang ca. 1998-2001.
Jeg påtænker ikke at skulle have den i al evighed, skal bare trille på den 5000 km og så komme af med den om et måske to års tid igen med mindst muligt tab.
En 10 år gammel MC - bør jeg da satse Japansk eller Itialiensk?
Jeg kan finde både R1'ere og Miller'e til ca 60.000 og op, med ca 30.000 km på uret.
Nogle anbefalinger - med hensyn til hvor let den er at gensælge om 1-2 år, driftudgifter, holdbarhed, og værditab?
Er det vanvittigt at købe en 10 år gammel racer-MC og tro, at den er bare nogenlunde stabil og holdbar?
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 811
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
Kan du finde en med få km på klokken er chancen for en god pris senere nok større end hvis der er mange km på!
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 110 Svar: 1.789
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
maj 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 26
Men gad vide hvor meget salg der er i de Mill'er, der er jo 10-20 R1'ere til salg konstant, men næsten ingen Miller. Tænker på om den er umulig at komme af med igen... Har pt. kik på en med 30km til 60 kkr
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.084
Mht. valget kan jeg ikke kommentere på en R1, da jeg ikke har haft sådan en maskine. JEg har derimod ejet den nye model af Millen (2004), og den var en yderst positiv oplevelse. Motoren er lavet af Rotax, og er en MEGET solid konstruktion. Lyden og bundtrækket er i særklasse. Det gode ved en Aprilia er også, at den fra fabrikken er født med bremse- og affjedringskomponenter der ligger en del over det der kommer fra Japan.
Køremæssigt kører den kanon og kan bruges til alt. Men som alle italienske motorcykler så skal den monteres med en powercommander og justeres rigtigt ind før det spiller 100%.
Hvis du vælger Apriliaen, så gå efter en 2001 model, da den blev faceliftet på dette tidspunkt. Den kan bla. kendes på winddeflectors på frontkåben samt ventilationsnet under sædet på begge sider. Endvidere skulle den også være opdateret i indsprøjtningen.
God fornøjelse.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
maj 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 26
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.953
Jamen det er jo simpelt jo - køb billigt - sælg dyrt !!!
maj 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 26
Hvis man taler fx en RSV Mille 1999 til 60000 eller en R1 1999 til 70000, begge 30.000 km
Yamahaen er måske 10000 mindre værd næste år, mens Aprillaen måske er 20000 mindre værd næste år? Eller omvendt+ Eller?
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.084
jun 2005
Følger: 42 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 19 Svar: 267
Som udgangspunkt er en cykel der er sværere at sælge også lettere at få en god pris på ved køb.
Held og lykke med dit køb. Og personligt ville jeg helt sikkert gå efter Apriliaen. Har aldrig selv haft en R1, men har haft andre japanske 1000 cc'er. Der er ikke samme sjæl i dem som i en ægte italiener
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
Jeg har kørt nogle få omgange på begge cykler...... Millen sad jeg underligt på - den er høj.... fin når det drejer - men følte mig ikke hjemme..
R1eren var lige at springe på .....men syntes jeg lige så sjæleløs som en Mondeo.
Så ud og køre på dem, og dan din egen mening...
Fuck økonomi ellers begynder du alligevel at græde
jun 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 23
Kan klart anbefale Apriliaen med hensyn til driftudgifter og holdbarhed, bare den er blevet passet ordentligt. Men mon ikke det gælder for alle modeller? Det eneste jeg har haft problemer med er batteriet, der er blevet løst med et kraftigere batteri.
Med hensyn til økonomi, er der nok ikke så meget at bekymre sig om, når du er nede i den prisklasse, det er jo begrænset hvor meget mere de kan falde.
God fornøjelse med jagten
Kan evt. anbefale den her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=85865
maj 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 26
Lige pt er der kik på en
'99er med 30kkm til 58 kkr
'00er mer 24kkm til 65 kkr - med eftermonteret öhlins for/bag fra en R-model
Sidder og overvejer om den dyre er de ekstra 7kkr værd.
Begge pæne med eftermonteret udstødning og Powercommander
maj 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 26
de fleste jeg har kik på har eftermontert dobbelt potte (en i hver side). Hvordan med fodhvilere - kan man bare gå til en forhandler og finde noget der passer, eller er det et problem?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.665
VI VIL SE BILLEDER!!!
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.084
maj 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 26
Tror også jeg har haft kik på den med R udstyr som du har
Ville også selv naturligvis have en 2001 frem for 1999, men så er prisen anderledes og i virkeligheden hedder udgettet nærmere 60 end 80 kkr
Takker for alle kommentarer og råd .-)
Og skal nok sætte foto på engang
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 747
aug 2004
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 21 Svar: 652
Køb af R1 eller RSV Mille