{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.754 visninger | Oprettet:

Køb af R1 eller RSV Mille {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg tænker på at købe en 1000 ccm'er, og er mest hooked på Yamaha R1 eller Aprillia RSV Mille (ved godt de er ret forskellige)

Alternativt en Fireblade, men så skal det nok være en 2002 og frem og de er lidt for dyre. Og jeg tror ikke jeg er til hverken GSX-R eller ZX9.

Jeg er vild med begge cyklers design og Millen's lyd. Smag og behag. Køreegenskaber og power er nok langt over mine evner for alle modeller alligevel.

Budgettet er 60-80 kkr, og jeg tænker årgang ca. 1998-2001.

Jeg påtænker ikke at skulle have den i al evighed, skal bare trille på den 5000 km og så komme af med den om et måske to års tid igen med mindst muligt tab.

En 10 år gammel MC - bør jeg da satse Japansk eller Itialiensk?

Jeg kan finde både R1'ere og Miller'e til ca 60.000 og op, med ca 30.000 km på uret.

Nogle anbefalinger - med hensyn til hvor let den er at gensælge om 1-2 år, driftudgifter, holdbarhed, og værditab?

Er det vanvittigt at købe en 10 år gammel racer-MC og tro, at den er bare nogenlunde stabil og holdbar?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af R1 eller RSV Mille
  • #1   4. maj 2011 du kan sagtens finde gode mcer fra 1998-2001. (se den jeg har til salg)
    smiley tag ud og prøv de modeller du er forelsket i og tag en med der har chek på at se tekniken efter.hvis du beholder den i 1-2 år er værdi tabet minimalt. bare du sørger for at vedligeholde den ordenligt.chek forsikringen inden køb .en r1 er dyr i forsikring. japanske mcer er gennerrelt meget drift sikkere. det er en prilla også hvis den er blevet behandlet ordenligt. men der er kæmpe forskel på v2 og række 4 motore.så ud og prøv dem

• #2   4. maj 2011 Njaj............ alt er jo relativt! Hvis biken er rigtig flot er det jo et plus, da det jo er førstegangs indtrykket der sætter sig dybest! Omvendt er der mange der anser km 50.000 for grænsen for en mc, så skal man til at stille ventiler og skifte diverse dele osv, men fakta er jo at mange kører meget længere, inden de for alvor skal åbnes, meget længere!
    Kan du finde en med få km på klokken er chancen for en god pris senere nok større end hvis der er mange km på!

• #3   4. maj 2011 Begge vil få klassiker status med tiden, så jeg tror ikke de er sværere at sælge om to år end de er lige nu. De som vil have det sidste nye er allerede stået af.

• #4   4. maj 2011 I mine øjne er Millen en af de mest undervurderede cykler på markedet. Kvalitet og køreegenskaber er i top!

• #5   4. maj 2011 Tak for kommentarer. Har læst mig til, at millen skuille være nogenlunde driftsikker, på niveau med en Yamaha (?)

Men gad vide hvor meget salg der er i de Mill'er, der er jo 10-20 R1'ere til salg konstant, men næsten ingen Miller. Tænker på om den er umulig at komme af med igen... Har pt. kik på en med 30km til 60 kkr

• #6   4. maj 2011 For det første er der ingen der i øjeblikket tjener penge på at købe en MC og sælge den efter 1-2 år.

Mht. valget kan jeg ikke kommentere på en R1, da jeg ikke har haft sådan en maskine. JEg har derimod ejet den nye model af Millen (2004), og den var en yderst positiv oplevelse. Motoren er lavet af Rotax, og er en MEGET solid konstruktion. Lyden og bundtrækket er i særklasse. Det gode ved en Aprilia er også, at den fra fabrikken er født med bremse- og affjedringskomponenter der ligger en del over det der kommer fra Japan.

Køremæssigt kører den kanon og kan bruges til alt. Men som alle italienske motorcykler så skal den monteres med en powercommander og justeres rigtigt ind før det spiller 100%.

Hvis du vælger Apriliaen, så gå efter en 2001 model, da den blev faceliftet på dette tidspunkt. Den kan bla. kendes på winddeflectors på frontkåben samt ventilationsnet under sædet på begge sider. Endvidere skulle den også være opdateret i indsprøjtningen.

God fornøjelse.

• #7   4. maj 2011 Aprilia'en er rigtig fin - de har dog tendens til at holde prisen MEGET dårligt (har været der) men det er jo din fordel da du står som køber lige nu.

• #8   4. maj 2011 Smed!: Taler ikke om at tjene på at købe en MC - vil bare tabe mindst muligt...

• #9   4. maj 2011 Taler ikke om at tjene på at købe en MC - vil bare tabe mindst muligt...

Jamen det er jo simpelt jo - køb billigt - sælg dyrt !!!

• #10   4. maj 2011 Enig.Spørgsmålet er så, om man i løbet af de næste 1-2 år taber meget mindre på fx en R1 1999 end på en Aprilla RSV 1000 1999, eller om det er det samme...

Hvis man taler fx en RSV Mille 1999 til 60000 eller en R1 1999 til 70000, begge 30.000 km

Yamahaen er måske 10000 mindre værd næste år, mens Aprillaen måske er 20000 mindre værd næste år? Eller omvendt+ Eller?

• #11   4. maj 2011 Hvis nogen af os kunne spå sad vi ikke og hyggede på denne hjemmeside:-)

• #12   4. maj 2011 Jo dyrere en cykel du køber des større potentiale er der for værdiforringelse. Den største forskel i værdiforringelse udmønter sig som regel indenfor de første 3-5 år. Når en cykel først er mere end 5 år gammel er det marginalt hvor meget den svinger i værdi fra år til år. Der er det nok mere et spørgsmål om hvorvidt du er en god eller dårlig sælger/køber.

Som udgangspunkt er en cykel der er sværere at sælge også lettere at få en god pris på ved køb.

Held og lykke med dit køb. Og personligt ville jeg helt sikkert gå efter Apriliaen. Har aldrig selv haft en R1, men har haft andre japanske 1000 cc'er. Der er ikke samme sjæl i dem som i en ægte italiener smiley

• #13   4. maj 2011 Har du prøvet at køre på dem?

Jeg har kørt nogle få omgange på begge cykler...... Millen sad jeg underligt på - den er høj.... fin når det drejer - men følte mig ikke hjemme..
    R1eren var lige at springe på .....men syntes jeg lige så sjæleløs som en Mondeo.
    Så ud og køre på dem, og dan din egen mening...
    Fuck økonomi ellers begynder du alligevel at græde

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 23
    #15   4. maj 2011 Aprilia´en er klart et mere spændende valg, men meget afhænger af om du er til V2 eller række4.

Kan klart anbefale Apriliaen med hensyn til driftudgifter og holdbarhed, bare den er blevet passet ordentligt. Men mon ikke det gælder for alle modeller? Det eneste jeg har haft problemer med er batteriet, der er blevet løst med et kraftigere batteri.

Med hensyn til økonomi, er der nok ikke så meget at bekymre sig om, når du er nede i den prisklasse, det er jo begrænset hvor meget mere de kan falde.

God fornøjelse med jagten
    Kan evt. anbefale den her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=85865

• #16   4. maj 2011 Tror sgu også jeg er mest til en mille efter nærmere eftertanke

Lige pt er der kik på en
    '99er med 30kkm til 58 kkr
    '00er mer 24kkm til 65 kkr - med eftermonteret öhlins for/bag fra en R-model

Sidder og overvejer om den dyre er de ekstra 7kkr værd.

Begge pæne med eftermonteret udstødning og Powercommander

• #17   4. maj 2011 PS: De fleste brugte aprillaer har eftermonteret udstødning uden fodhvilere til passageren. Og originale fodhvilere passer måske ikke.

de fleste jeg har kik på har eftermontert dobbelt potte (en i hver side). Hvordan med fodhvilere - kan man bare gå til en forhandler og finde noget der passer, eller er det et problem?

• #18   4. maj 2011 Hvis du køber en så håber jeg du får en noget bedre profil end den du har nu!
    VI VIL SE BILLEDER!!!

• #19   4. maj 2011 Jeg mener stadig du skal gå efter en 2001.

• #21   5. maj 2011 Uha, tør ikke helt rode mig ud i det med afgift. ved intet om det, og så viser det sig at at lyset lyser forkert, så den ikke kan indregistreres, eller at afgift bliver meget højere, eller... Ved intet om det, og tænker der er mange faldmuligheder.

Tror også jeg har haft kik på den med R udstyr som du har smiley

Ville også selv naturligvis have en 2001 frem for 1999, men så er prisen anderledes og i virkeligheden hedder udgettet nærmere 60 end 80 kkr

Takker for alle kommentarer og råd .-)
    Og skal nok sætte foto på engang

• #22   5. maj 2011 Mht. eftermonterede potter og manglende passager-fodhvilere, så har de fleste sælgere de originale stumper liggende. Ellers er ebay.co.uk din ven. Det behøver ikke koste alverden. Har du behov for at køre med passager? De kommer sandsynligvis ikke til at sidde særlig godt - hverken på en Mille eller en R1.

• #23   5. maj 2011 De originale fodhvilere kan bruges sammen Akrapovic 2i2 systemet, (hvilket i øvrigt er suverænt den bedste udstødning til den cykel. med en listepris på 18.0000 hvis den skulle købes herhjemme) der skal bare et kit på der beskytter udstødningen i v side fra kæden hvis den er lidt løs, og så skal der sættes et beslag på fodhvileren.. Jeg har et sæt til at ligge, du kan købe hvis du handler.

Kommentér på:
Køb af R1 eller RSV Mille

Annonce