{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Større cykel til vinter {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg går med tanker om at sætte min cykel til salg i sen-sommeren, og så finde mig en større cykel, når priserne falder lidt hen mod vinter - jeg vil bare høre lidt om nogle generelle erfaringer blandt jer, angående modeller..

Pt har jeg en 400 GSXR, som jeg er enormt glad for, og den kører fantastisk - bare ikke med en bag på, og min kæreste og jeg kører ofte ture om sommeren, så planen er at finde en større cykel som kan trække os to, og så må der gerne være lidt komfort til passageren.

Jeg forventer at finde en til omkring 50k
Jeg har overvejet en Er-6 - GSX 750 f, CBR 600, og lidt blandet.

Umiddelbart er GSX F'eren den ikke så smarte, men komforten er go.
Er-6 ser godt ud, men er de 72hk nok til 2 personer
CBR, sport udgave, ofte dårlig for passager, og personlig kunne jeg godt bruge en sport touring, men jeg vakler lidt..

Nogen forslag / erfaring mht. til størrelser og lign?

Takker!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Større cykel til vinter
  • #1   5. maj 2011 Hm, har du overvejet en CBR1000F til dit behov, helst den sidste generation? Det er en stor, stærk og holdbar touringsmaskine, der er decideret bygget til at blive brugt. For 50K kan du få en meget flot eksemplar. Jeg kan kun sige god for at den er "bombproof"!

• #2   5. maj 2011 Den har været med i mine overvejelser jo, jeg synes bare at jeg finder nogle ældre udgaver, kontra de andre jeg har set på, hvor jeg kan få en nyere cykel for samme penge..

• #3   5. maj 2011 Ja, en ER6 har rigeligt med overskud til 2 personer. Momentet i den er godt, så det kan den fint trække.
    En CBR600f er da en sportstourer. Den har ganske fin komfort til 2.

• #4   5. maj 2011 Det har du ret i - for jeg er vildt med udseendet på en er-6.
    Jeg har også set på en vfr 750, men de holder prisen ret godt, så for 50k er man et stykke tilbage i 90'erne, og da jeg ikke selv er helt skarp til at reparere, vil det være rart med en nyere cykel.

• #5   5. maj 2011 - - - køber du en VFR skal du aldrig reparere.....:-)

• #6   5. maj 2011 Hvis du er vild med ER-6'eren synes jeg du skal tage de andre budget naked bikes med i overvejelserne.

Suzuki GSR 600
    Kawasaki Z750
    Yamaha FZ6
    Suzuki SV650

Eller måske en SV1000 som du også kan finde til omkring de 50-55k

Mange potente maskiner i flokken. De fleste af dem har lidt flere heste end ER-6'eren men ikke sikkert det er nødvendigt.

• #7   5. maj 2011 Michael J: Ahhh. Ikke helt rigtigt. Den skal stadig have skiftet forrørene ud til rustfri, hvilket ikke er let. Ensretteren står af før man ved af det, og benzinpumpen kan også stå af. Det sidste klares dog med en rensning.

• #8   5. maj 2011 Ja der er såmen nok af muligheder.. Det er nu ikke fordi jeg er specielt fan af naked bikes - er-6 er nok mere end undtagelse. Jeg har også kun hørt godt om en VFR. Kan se der også er nogle Honda VTR 1000 at vælge imellem, hvilket ser ud til at være en fin maskine.. Men jeg må rundt og prøve lidt af hvert..

• #9   5. maj 2011 Synes ikke CBR 600 var noget at råbe hurra for med to på - i hvert fald ikke F2 modellen. Tvivler på de andre er ret meget bedre.

Til 50k kan du finde en Fireblade omkring årtusindeskiftet - den er fin med to på smiley

• #10   5. maj 2011 ER-6n er en super god mc smiley

Kommentér på:
Større cykel til vinter

Annonce