Nær-styrt oplevelse Nær-styrt oplevelse
Da jeg Torsdag aften var på vej hjem ca. kl 00.00 på en mørk tom hovedvej, kommer kørende med det lange lys på står der pludselig 2 rådyr midt på køre banen. Jeg bremser, og holder til venstre for at undgå dyrene, men de bliver forvirret og ved ikke hvad vej de skal løbe, og vælger at sætte igang lige over imod mig!
Jeg rammer det ene rådyr med benet og foden, jeg tror jeg rammer det lige omkring halsen/hovedet, hvorefter jeg triller lidt, og vender om, men dyrene er væk. Jeg tror ikke der skete noget med rådyret. Det sker selvfølgelig i løbet af få sekunder, men man er godt nok opmærksom i den korte stund!
Suzuki'en blev heldigvis ikke ramt !
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.656
minder mig lidt om en imponer_en_kammi_tur , var ude at rulle en tur med min kammi som passager på min 400 impulse i skumringstid , jeg gav den stakkels 400 alt hvad den kunne spise op mod et lille stykke skov , bremsede kun så fordækket det sagde pivpivpiv ved byskiltet (fra 170 på klokken til omkring 60) ved byskiltet stod et rådyr der ikke vidste om det skulle krydse vejen eller lade være , det valgte dog at lade være og det har vi snakket om flere gange , at det var vist vores held der lige blev brugt op der
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 98 Svar: 825
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 794
kørte ellers kun 160 kmt
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
;O)
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
ER DU GAL ET KNALD DET GAV, min bundkåbe blev smadret af det, men jeg holdt den på gummiet, nok mere held end forstand
okt 2005
Følger: 24 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 98 Svar: 825
mar 2008
Følger: 67 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.547
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 122
Jeg troede elllers ikke der var nogen af jer herinde som kørte for stærkt, haha..
Ironi kan forekomme.
Jeppe.. Godt der ikke skete mere..
Go sommer
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 180
Først af alt er det selvfølgelig heldigt, at du holdt dig på hjulene og undgik skader på dig og din MC.
Men ... når så det er sagt, så bliver jeg lidt ked af, at det lyder som om du lige vendte rundt, ikke kunne se dyrene og så bare kørte videre
forstå venligst min fortsættelse som en opfordring til fremtidig adfærd, snarere end en personlig kritik ... jeg var der ikke, jeg kender dig ikke og vi kan alle handle mindre hensigtsmæssigt (hvis du da gjorde det)
Kiggede du efter blodspor fra dyret omkring det sted hvor du ramte det ?
Næsten uanset hvor på dyret du har ramt, hvis vi antager at du har kørt bare det tilladte på en hovedvej, så har du med altovervejende sandsynlighed skadet dyret ... bestemt ikke af ond vilje, men det bliver skaden ikke mindre af, og dyret er altså et levende væsen der ikke skal lide.
SÅ ... til jer alle ... hvis i rammer et dyr derude, og i ikke kan finde det og aflive det selv, så kontakt politiet, så de kan tage stilling til, om der skal en schweisshund ud og lede efter det.
Er det et større dyr, som hund, hjort etc. ,så lad være med at lede efter det i bevoksningen, marker stedet hvor i har ramt det, så præcist som muligt og afvent hunden. Hvis i leder selv risikerer i at jage unødigt rundt med det skadede dyr og værre endnu, i forstyrrer det spor, som hunden skal følge for at finde dyret, så det kan blive aflivet.
og for det der gerne vil vide hvad en schweisshund er, så er det en (jagt-)hund der er trænet specifikt til at følge spor af dyr, f.eks. sårede dyr, så hundeføreren kan finde og aflive dyret. De er utroligt godt trænede og kan følge virkeligt svage spor over store afstande, og der er masser af schweisshundeførere over hele landet.
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 24 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 777
1.Ploven er flækket, og en stor del plast er brækket af.
2.Det der ikke er flækket er så rykket skæv.
3.Blod overalt
4.Kattehår + div mellem gummi og fælg.
Fandt aldrig noget spor af katten, så satser på at den døde på stedet, skulle den også helst når den bliver ramt af en mc med 160-170km/t. Og så er tanken om at et dyr ligger og lider ikke ret rar.
jul 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 15
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
apr 2011
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 338
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 794
Nær-styrt oplevelse